8 åring........

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

Carisma72

Har en son som blev 8 nu i november. Jag blir knäpp på honom ibland då han börjar "prata som en bebis" lite grann som att läspa. Och han gör det när han försöker vara rolig eller om han känner sig generad. Vad gör man åt det? Jag har sagt till att han ska slut för det låter inte fint, han läspar ju inte i vanliga talet.
Är han osäker på något eller är det bara glytterier (skånskt ord för trams)
 
Sv: 8 åring........

Mitt tips är att inte göra så stor affär av det. Han provar sig förmodligen fram till olika sätt att hantera situationerna på och han kommer troligen själv komma på vad som fungerar och inte. Det är en känslig tid, det minns jag från min äldste kille.
 
Sv: 8 åring........

Vår dotter, som just fyllt 8 år gör något liknande, främst i situationer när hon blir blyg, men ändå vill berätta något. Hon läspar inte, men pratar lite "tillgjort" (som på TV, 08-dialekt... :o ;) ) och med knasigt röstläge.

Lite synd, eftersom hon egentligen är språkligt begåvad. Vi brukar inte kommentera det precis. Tror att det rättar till sig ändå.
 
Sv: 8 åring........

Jag är fritidspedagog och jobbar med barn i den åldern. Kan ju säga att man hör det väldigt ofta och från nästan alla barn!! Vad jag har märkt (högst ovetenskapligt) är det oftare från killar än tjejer. Tror med det är en osäkerhetsgrej!! Ignorera det och prata på som vanligt så slutar han nog med det!!
 
Sv: 8 åring........

Har du frågat honom varför han gör så? Vore intressant att höra vad han svarar. Han är ju så stor att ni borde kunna prata om det, eller?
 
Sv: 8 åring........

Jag har frågat varför och då svarar han att han inte vet eller att han inte alls pratar så.
Ska ignorera det och så om det hjälper
 
Sv: 8 åring........

Så gör jag fortfarande och jag är 26...:o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 453
Senast: Modest
·
  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
1 981
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 386
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 617
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Senast tagna bilden XV
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp