6 månaders kontrollen...

Gumman

Trådstartare
det var vi på i måndags. Kevin börjar bli stor nu. Han vägde 9445g och var 69cm lång...

Picture188.jpg
 
Sv: 6 månaders kontrollen...

ojoj....min son är 18 v och väger runt 9 kg och är mellan 70 och 72 cm...
 
Sv: 6 månaders kontrollen...

Vi gjorde Boel-test idag och allt var bra, hon tyckte att han var väldigt vaken och kvick, däremot påpekade hon att han var lite sned i ansiktet, men att det troligtvis kommer att rätta till sig själv. Beror förmodligen på att han gärna ligger på en sidan. Vi kan inte se det så det är nog inget större problem. Han vägde 8 520 gram, mätte gjorde vi inte då vi var här hemma och han är snart 9 mån, den 1 feb.
 
Sv: 6 månaders kontrollen...

Läkaren konstaterade att han använder båda händerna lika mycket och det är ju bra. Han är i fas med utvecklingen + att barnmorskan tyckte han verkar ha lite bråttom att börja röra sig framåt då jag talade om att vi väntar på att han ska börja krypa. Han är stadig och en kompakt herre som sin far. Jag är inte alls orolig över hans vikt då han följer sin kurva.
 
Sv: 6 månaders kontrollen...

Vilken raring!

BTW så vägde min lilla 8975 gr och är 68 cm lång när han vägdes sist, 2 veckor sedan:D
 
Sv: 6 månaders kontrollen...

Oj vilken stadig kille!! Min son vägde 9200 g o var 78 cm lång när han var ett år.
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
2 153
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 068
Senast: Habina
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 509
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp