Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är det juinte jag som blir missförstådd i en hel tråd. Om det var jag som blev det så skulle åtminstone jag tycka att det var läge att uttrycka sig utan syftningsfel så att läsaren slipper leta i tidigare inlägg efter underförstådda meningar.
Det enda vi säger är att vi ser att hunden inte är aggressiv. Det är inte en attack på barnet. Hunden är inte ute efter att skada. Vi ser också att det är en unghund och en förmodligen osäker förare. Därför tycker vi att det är fel påstå att hunden är aggressiv eller onormal och bör avlivas. Tvärtom har hunden av allt att döma en bra mentalitet, men hanterades - i alla fall i den aktuella situationen - inte på rätt sätt.
Var ligger felet i det ovanstående? Vad är det du vill uppnå?
Well, min fega dobbis med ganska dåligt bett & driv (men det blir bättre - tjoho) släpper inte för ett loss när man kampar med honom. Med honom får man a, bända upp käften eller b, idka byteshandel med något annat kul.
Så att den inte släpper säger ingenting om det är lek eller inte.
Jag ser inte heller några problem med att avliva hunden - den mår inte dåligt utav det. Bara hundägaren som kommer att sakna sin hund, men denne mår redan troligtvis dåligt av det som har hänt.
Jag litar inte heller på rottisar, har varit med om flera incidenter med dem (flera olika individer, tikar som hanar) som gör mig avogt inställd. Jag tycker de är opålitliga på samma vis som katter - de ger ingen förvarning och sen är det PANG PÅ.
Jag skiter fullkomligt i om det ligger i hundens natur att ge sig på barn??, på filmen skriker pojken hjärtskärande, han skriker för sitt eget liv - Hunden är avlad på människan i flera tusen år - de är experter på att läsa av vårt kroppspråk och sinnesstämningar. Hunden vet lika väl som jag att pojken skriker för sitt liv - jag kan inte någonstans se att det skulle vara en lek för hunden, så fort pojken öppnat munnen och skriker i panik.
Hade jag varit i närheten hade jag siktat in en rejäl spark i hundens mjukdelar, utan att skämmas.
Och ja jag vet vad det kan ge för konsekvenser för hunden men här står det mellan ett litet barn och en hund, valet är ur min synvinkel väldigt enkelt.
Din förmåga att uttrycka dig och förklara saker på ett bra sätt är fantastisk!
Ja, pojken skriker hjärtskärande men det är inte för att han är utsatt för en attack. Det är för att han UPPFATTAR att han är utsatt för en attack. För honom är det lika obehagligt, men det är en himla stor skillnad ur hundens perspektiv. Hunden är inte ute efter att skada pojken. Det syns på hela dess kroppsspråk och mimik.
.
Och barnet blev bitet men det kanske också hör till lek
Är det inte så som det fungerar att man svarar specifika användare..
Fast hade det hänt det som hände med en större hund hade säkert skadorna mitt barn fått varit betydligt värre.
Sedan tycker jag väl att folk som inte väljer att ha hund skall behöva utsättas för dem på det sättet som med 6åringen.
Och det är ju faktiskt stor skillnad på små och stora hundar när det gäller den skada de kan förorsaka, det kan man inte bortse ifrån.
Och jag tycker väl att man gott kan kalla det för attack för det var väl det det var?? I alla fall tills något annat kommer fram.
Det är väl självklart att pojken är utsatt för en attack, hur skulle det vara något annat?
Katter är inte opålitliga.Jag tycker de är opålitliga på samma vis som katter - de ger ingen förvarning och sen är det PANG PÅ.