Sv: 6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen
sparrar tycker jag ar en intressant tankenot, kanner du for att bolla det med mig kanske?
fods vara hundar med sparrar? Jag tror inte det, utan det ar nagot vi lar dom.
En hund med mkt liten reservation men med stark social kamplust som inte lar sig reglerna for umgange, kan vi verkligen forvanta oss att den skall ha "sparrar"? Att det kommer automatiskt?
for mig ar det lite som att tycka att hundar fods med forstaelsen for ordet "nej".
(sager nu inte att du anser att hundar fods med det, utan det ar bara en tankegang! argumenterar alltsa inte -mot- dig efter nagot inbillat pastaende utan dina inlagg satte bara igang hjarnan har)
Alltsa, jag ser hundar lite som att bygga hus. Man har grunden, genetiskt betingade driv och beteenden. Social kamplust, allvar, sparande osv. Beroende pa hur vara grundstenar ser ut sa har vi en mer, eller mindre, solid grund att bygga vart "hus" pa. Genom traning kan vi hjalpligt rata till en ojamn grund, men aven bygga ett snett hus pa en jamn grund.
Jag -tror- inte den har hunden har en sned "grund" utan mojligen nagra sneda vaggar som kan fixas med malmedveten "renovering".
*duckar for flygande foremal*