6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen

Sv: 6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen

Men oh nej... fy faen... vad ledsen jag blev... stackars, stackars hund..!

Fy satan vad förbannad jag blir över en del idioter som skaffar sig djur! Djävla människa! :rage: Jag hoppas hon får vad hon förtjänar förr eller senare. :arghh:

Stackars, stackars hund ... :(

Hade det varit frågetecken om huruvida min hund togs omhand så hade iallafall JAG tagit första bästa flyg hem!
Stackars liten :/

Men eller hur? Hur resonerar man; 'Jag frågade x om han kunde ta hand om hunden några dagar till och när han inte svarade antog jag att det gick bra eftersom han alltid ställt upp förut'?!

Stackars djur. Fruktansvärt.

Hade jag bråkat med någon, inte fått fullt klart att de var helt ok och jag lämnat hunden där personligen så hade jag aldrig vågat lämna hunden!

Är själv en riktig hönsmatte och är nog stressad över att lämna bort min fjant några dagar!

Nej, men vi vet heller inte vad som hänt om det inte var så mycket folk omkring som både tog hand om hunden och pojken....Vad hade t ex hänt om hunden fått tag på grabben på en lekplats o ingen vuxen var i närheten ?

Jag kan också se att det var "kamp" o inte aggressioner, men jag kan också se hur fixerad hunden var i grabben...när han gick iväg med den var den helt o hållet okontaktbar..Vad hade hänt om den tog sig lös i det läget ? garanterat hade den suttit fast i grabben på 2 sek. Det var knppast bara en normal handling.
Många här försvarar beteendet som kamp!
Det var ju ingen aggression!
Jag håller med dessa men inte om slutsatsen.
Aggression är inom arten eller gruppen.
Kamp är ett bytesbeteende, visst kan detta ske inom gruppen men då om ett byte.
Hunden i tråden hanterade barnet som ett byte vilket gör det hela riktigt farligt!
Hade det varit min hund hade den inte levt länge oberoende av bakomliggande orsaker.
Obs inte fråga om att straffa en problemhund utan att ta bort en fara.
PL

Senast ändrad:

Om man läser förhören så verkar det vara mattens kompis som skulle vara hundvakt men "tappat nycklarna" och sen skitit i hunden.

Och fortsatt läsning ger bilden av att hundägaren är en jä-la mytoman!

Fruktansvärt:mad:

Senast ändrad:

Människan måste vara helt störd. Citat från polisförhör med hundägaren:

"Hur kändes det när du hittade Diesel i din lägenhet?
Det var inte precis trevligt, det kom som en chock. Han hoppade alltid när jag kom hem. Han
kunde inte stå på benen nu."

Vilken fullständig jävla idiot!!!

Eller det här:
"Therése säger slutligen att hon tycker att det är tråkigt att det gick som det gick med hunden. Hon säger att hon köpte Diesel i Malmö när han var 8 veckor och han var 21⁄2 eller 3 nu när han avlivades."

Fy fan! Tråkigt??
Jag finner inte ens ord.

Usch som den stackars hunden såg ut :(

Usch :( ...och vad hemskt att dom sett hunden , fullt med post...och han hade tittat ut genom fönstret o säkert ropat på hjälp ...Ååååå vad mitt hjärta blöder

Vilken fullständig jävla idiot!!!

Eller det här:
"Therése säger slutligen att hon tycker att det är tråkigt att det gick som det gick med hunden. Hon säger att hon köpte Diesel i Malmö när han var 8 veckor och han var 21⁄2 eller 3 nu när han avlivades."

Fy fan! Tråkigt??
Jag finner inte ens ord.

Usch som den stackars hunden såg ut :(

En hundägare som älskar och bryr sig om hunden tycker inte det bara är "tråkigt" att hunden svält ihjäl, den ser det som en tragedi...

Nån form av empati verkar tjejen sakna och vara lite väl impulsiv för sitt eget bästa :banghead:

Något måste ju saknas hos tjejen :(

Knapplån

Alltså hade det hänt min hund så hade de nog fått köra mig till psyket för jag hade inte klarat av tanken på att jag hade utsatt min älskade hund för något så fruktansvärt grymt. Jag hade inte tyckt att det var tråkigt, jag hade tyckt att det var så fruktansvärt att det inte kunde beskrivas i ord. Tjejen måste ju ha någon form av störning för ingen frisk människa beter sig så.

Tycker så fruktansvärt synd om hunden :cry: Vad han måste farit illa. Jag tycker att det är märkligt att ingen granne reagerade varken av stanken eller av hunden för nog tusan måste en hund som blir lämnad så både skälla och yla? Det är också märkligt att ingen reagerade på att hunden inte syntes till. Hon bodde ju ändå i ett bostadsområde och i sådana brukar folk ha lite koll på varandra.

Fruktansvärt tragiskt hela historien :(

Rottweilers ar kanda for att vara 'stoiska' och tysta. Da svalt ar nagot som smyger sig pa var hunden formodligen tyst.:cry:

Jag kanner att jag inte orkar lasa artikeln eller se bilderna da mina hundar ar rottisar och jag inte ens kan forestalla mig vilka fasor han fick ga igenom. Jag sag en bild pa FB och det racker mer an val. Hur kan man tycka att det ar "trakigt" att man latit nagon man tagit ansvar for utsta en sadan plaga.

Precis. En gång skällde min rottis två skall(voff, voff) på en och samma dag,det var så ovanligt att min mamma forfarande minns händelsen...

Några år senare gick han med inflammerade och knöliga stämband ett bra tag, enligt vetrinären så borde han ha varit hes, men eftersom hunden ändå aldrig skällde så märktes det inte.

Tibben min hade fått hela grannskapet att ringa efter polis efter första missade promenaden eller uteblivna måltiden....

Min 7 manaders valp har skallt 3 ganger i hela sitt liv. Hon ar dock en gnallspik sa det gnalls hela tiden, vilket jag faktiskt inte har sa mycket emot trots att jag inte gillar gnall. Hon talar ju i alla fall om vad hon vill. Den stora sager inget annat an om hon behover varna for fara.

Min 6 aring var inlast i ett tomt stall for nagra ar sedan medan jag gick och ropade och ropade ... Hon har en 100% inkallning sa jag var overtygad att nagot allvarligt hant henne. Jag ropade i over 3 timmar (och tittade in i stallet flera ganger, men hon stod sa nara dorren hon kunde komma, riktigt ivrig att komma ut, och jag har svarta gummi mattor ... sa jag sag henne inte) innan jag rakade titta in genom bakdorren sa jag sag henne. Inte ett pip sa hon, men hon var oerhort frustrerad att jag inte hade slappt ut henne.

Och min står som ett fån utanför dörren när hon vill bli insläppt från inhägnaden. Hon syns inte, men hon ställer sig nedanför dörren och väntar. Tar det för lång tid hoppar hon försiktigt upp och kikar in genom fönstret i dörren, men det händer sällan.., de är rätt duktiga på att hålla käften de här djuren...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka