F
FuzzyLogiC
Tänkte höra om nån har lite råd? Jag har fått hem en 6 årig vbl hingst som är helt orörd i princip. Jag hämtade honom för ca 3 månader sedan och innan dess så har han endast gått från en utebox till en hage.
Han är väldigt bra i huvudet och går med på allt jag vill än så länge!
Jag har tagit det lugn men ändå kommit rätt långt, vi går framåt ett steg och bakåt 2 steg och det verkar han tycka om.
Än så länge har vi gått promenader, haft täcke, träns, sadel 2ggr, fått en kompis i hagen, borstning och vardagliga saker.
jag har tänkt att rida in honom men tänkte om nån har lite tips och hur lång tid man ska vänta ungefär.?
Han är inte inkörd och kan därför inte heller styrning.
Han har absolut inge problem med träns eller sadel utan tycker bara allt är som vanligt.
Tacksam för svar/hjälp/råd Mvh Jessica
Han är väldigt bra i huvudet och går med på allt jag vill än så länge!
Jag har tagit det lugn men ändå kommit rätt långt, vi går framåt ett steg och bakåt 2 steg och det verkar han tycka om.
Än så länge har vi gått promenader, haft täcke, träns, sadel 2ggr, fått en kompis i hagen, borstning och vardagliga saker.
jag har tänkt att rida in honom men tänkte om nån har lite tips och hur lång tid man ska vänta ungefär.?
Han är inte inkörd och kan därför inte heller styrning.
Han har absolut inge problem med träns eller sadel utan tycker bara allt är som vanligt.
Tacksam för svar/hjälp/råd Mvh Jessica