50 års kalas??

illernettan

Trådstartare
Om ett antal månader fyller jag 50 :nailbiting: och jag skulle så gärna vilja bjuda så många jag bara kan på kalas/fest med mat och hela faderittan. Grejen är att ekonomin är ansträngd så jag undrar om det finns någon/några här som har några bra tips? Budget finns inte i dag men jag har sisådär sju månader på mig. Eftersom min ekonomi är ansträngd så blir jag ofta bjuden på saker och ting av mina vänner och nu skulle det vara så roligt att få bjuda igen.

Det beror lite på årstid och hur du bor - jag har sån tur att jag fyller mitt i sommaren och bor i villa. Så jag bjöd in en jäkla massa folk (tror det kom mellan 80 och 100)- de fick ta med eget att lägga på grillen så stod jag för alla tillbehör och efterrätt. Sen tror jag att gästerna hade med eget att dricka men vi hade en hel del också. Partytält med bord och stolar hyrde jag. Det blev en askul fest! Ala fick sitta var de ville så ingen uppstyltat placering - jag bara gled omkring och minglade med alla.

Vilken rolig fest du hade :rofl::rofl: Jag fyller ju på vårkanten men det kanske kan vara värt att vänta till sommaren och låna grannens rotunda och ha festen där. Tack för tipset :love:

En kompis som fyller 50 nästa år tänkte bjuda sin bekantskapskrets (ej släkten) på födelsedags-aw på lokal. Det lät lagom avslappnat tycker jag.

Om ett antal månader fyller jag 50 :nailbiting: och jag skulle så gärna vilja bjuda så många jag bara kan på kalas/fest med mat och hela faderittan. Grejen är att ekonomin är ansträngd så jag undrar om det finns någon/några här som har några bra tips? Budget finns inte i dag men jag har sisådär sju månader på mig. Eftersom min ekonomi är ansträngd så blir jag ofta bjuden på saker och ting av mina vänner och nu skulle det vara så roligt att få bjuda igen.
Vi firade mig och min sambo samtidigt på ett gemensamt 90-årskalas. Vi bor lantligt så vi hyrde byns föreningshus för en mycket modest peng. I vårt fall mycket praktiskt då de flesta av våra vänner bor eller bor tidvis i grannskapet.
Vår/min tanke var att jag skulle laga maten till de 40-45 inbjudna, men vi landade i att catering var en bra grej.
Vi tog med vår musikanläggning hemifrån och spelade Spotify.

Det var mycket trevligt och även våra gäster verkade väldigt nöjda.

@SaraXX Ah, då förstår jag :D Så gjorde jag när jag fyllde trettio...kanske dags för upprepning? Jag har ju en stund till för att bestämma mig. Tack för förslaget.

@lytesout95 Det funderas åt det hållet. Har ju en mycket fin bygdegård i nästa by som jag har använt tidigare. Där finns allt som behövs utom mat och musik. Catering är en mycket bra idé. Var på bröllop i helgen som hade mat från en cateringfirma i stan. Det var mycket gott. Funderar på om jag ska hålla min fest rent vegetarisk då jag själv är halvt vegetarian.

@Luff Myggen slipper jag då det ska firas på vårkanten :D Tack för tipset om tabbouleh :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 293
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är... 2
Svar
27
· Visningar
10 987
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte... 5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 538
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Jag har nystartsjobb, vilket betyder att det är som ett vanligt jobb med vanliga anställningsvillkor förutom att arbetsgivaren får... 6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 170
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka