5:e Oktober blir en spännande dag

Gnist

Trådstartare
Då ska vi upp och testa jämthanen på björn :)

Han skäller ju björn i skogen, men hur han reagerar när han träffar björn i hägn vet man ju aldrig..Fast det känns som att han har goda möjligheter till att bli godkänd :banana: :bump:
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

Hoppas det kommer gå bra för er!:bump:

En nyfiken liten fråga bara.......har han olika skall när han skäller älg och björn? Eller är det med ovisshet ni tar er fram mot hunden och vet inte om ni kommer få se en älg eller björn vid hunden?
Eller går han bara på björn?
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

Då ska vi upp och testa jämthanen på björn :)

Han skäller ju björn i skogen, men hur han reagerar när han träffar björn i hägn vet man ju aldrig..Fast det känns som att han har goda möjligheter till att bli godkänd :banana: :bump:

Jo 5:e Okt är ett spänande datum jag åker på VM ja o ska titta o inspereras av världens bästa skyddshunds förare o hundar.

Lycka till med provet.
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

Intressant fråga!


Förövrigt, önskar jag bara lycka till, det kommer säkert gå fint.
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

Hoppas det kommer gå bra för er!:bump:

En nyfiken liten fråga bara.......har han olika skall när han skäller älg och björn? Eller är det med ovisshet ni tar er fram mot hunden och vet inte om ni kommer få se en älg eller björn vid hunden?
Eller går han bara på björn?


Han har högre ferkvens på skallet samt att det är mer dovt/grovt när det är björn han skäller på.

Han skäller både älg och björn under jakten.
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

Intressant! Riktigt praktiskt att ni kan höra skillnad! Förstod nästan att det va så, men var tvungen fråga. :)

Lycka till 5/10!
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

Tack..Lite nervös är man ju.
Det är ju ändock en konstgjord situation :crazy:
Och bara för att han skäller björn i skogen finns det inget som säger att han gör det på en björn i hägn, med andra hundar och människor i den omedelbara närheten :eek:

Fast det känns ändå som att han fixar det ;) :crazy: :o :eek:
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

;) :crazy: :o :eek:

Detta är en bra kombination av hur man känner sig före och under ett prov :rofl:

Jag känner helt igen mig i det du säger! :D Man vet att hunden är duktig, men det kanske ändå inte går bra, men man tror att det ska gå bra, fast kanske ändå inte, eller:confused: .......:D

Han kommer säkert att fixa det hela. Det sitter i ryggmärgen på honom ;) Jaktlusten brukar ta över och då struntar dom i allt som finns omkring!:D
 
Sv: 5:e Oktober blir en spännande dag

;) :crazy: :o :eek:

Detta är en bra kombination av hur man känner sig före och under ett prov :rofl:
Man vet att hunden är duktig, men det kanske ändå inte går bra, men man tror att det ska gå bra, fast kanske ändå inte, eller:confused: .......:D

Precis!!! :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 657
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 920
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 323
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp