Sv: 5-åring som kissar i sängen
Tack för att du assisterar och går in i mitt försvar
. Jag har dock flyttat från Bolivia till Kenya, men det förväntas du inte veta eftersom jag inte varit lika aktiv på Buke sen jag flyttade
.
Ska jag av ditt svar tolka det som att man går i skolan som 5-åring i Bolivia? Förväntas jag veta om det?
Eg. en irrelevant kommentar men i Sverige är skolbarn barn som fyller 6 år då de kommer in i skolans värld från förskolan. Där är liksom mina referensramar.
Du kanske inte förväntas veta allt men:
1. Jag skrev i mitt inlägg: "Sonen [...] går i skolan (nollan)" och "Vi har ju också ett problem med att man inte kan köpa så stora blöjor här utan vi får importera dem från Sverige" så då kan du lista ut att han går i skolan och att vi inte bor i Sverige. Han (5,5 år) går på svenska skolan här och de har en sk "nolla" eller förskoleklass med 5 och 6-åringar som har ett liknande upplägg med samma ämnen som de sedan ska ha när de börjar 1-2:an till hösten, bara lite lägre krav.
(Irrelevant sidofråga: Jag vet inte hur skolsystemet funkar i Sverige, men kan inte 5-åringar gå i förskolan där om man vill att de börjar ettan som 6-åringar vilket man väl kan numera?)
2. Jag skrev dessutom inlägget under skolbarn även om jag vet att han är på gränsen till att vara skolbarn eftersom jag ville att de med skolbarn skulle svara, inte de med småbarn eftersom det är vanligt att småbarn kissar på natten.
Jag har en pojke som blir 9 i november som kissar på nätterna. Vi har hållt på sen han var just 5 år med alla möjliga prylar men inget har funkat. Nu har vi precis börjat på en kur Minirin igen och det verkar *peppar peppar* funka bra. Vi får se om någon vecka.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=20040607001189&DocTypeID=7&UserTypeID=2
Lycka till, hoppas det funkar. Jag har hört om det ockå men fick på BVC när jag var på besök i somras veta att det inte ges innan barnet fyllt 8 år.
Jag köper blöjor på Willys som passar min son.
Som sagt finns det inte så stora blöjor i Kenya.
lobell: Jag har försökt att väcka honom men han sover så djupt att han inte vaknar och vi kan inte få honom att kissa då. (det är illa nog att försöka väcka honom k 7 på morgonen trots att han somnar vid åtta eller ibland sju på kvällen)