Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nevin skrev:Nej, jag gillar INTE de stora hundarna, Rottweilern ska ju ändå kunna användas tycker man, och de som är extremt stora blir som du säger FÖR stora!
Min är precis lagom, men större och tyngre än jag trodde innan vi vägde honom. Han har tränat lite mer än förut, vi är ute och springer mer än tidigare och så. Det ger resultat tydligen.... Funderar på ett viktbälte, för att få frampartiet att bli lite stadigare dock, men det får bli i vår när det inte är halt ute, så han har stadig mark under fötterna när det blir lite tyngre....
nevin skrev:Vad är Nomisele? Jag har en vanlig dragsele hemma. Vi använde den till att dra lite med i vintras, när vi tog ner sly och skit i hagarna.... Pulkan med sonen var kul med, fast inte så långa sträckor, det var tungt.''
Hur gör du med din, masserar du honom eller nåt med tanke på att han jobbar ganska hårt?
Min vill jag bara stabilisera framänden på, jag tycker han är lite tunn där. Men man kan ju prova däck, men antagligen tror han att han ska leka med det - hans älsklingsleksak är nämligen ett tomt däck.... Han bär på det, över hela gården, ser skumt ut när man ser ett däck, med kropp (!) gå runt på gården!!
escodobe skrev:Jag får anstränag mig för att inte få vansinnesutbrott och slå något hårt i huvudet på alla de IDIOTER (jag reser med kllektivtrafiken nästan dagligen med hund)
som tittar medlidsamt på min rottishane( framföralltpå den tiden han var i topptrimm, musklad och inte ett uns fett) och försöker imponera på mig och säga "synd at than är så liten, jag hade minsann en RIKTIG rottishane jag - han vägde över 65kilo...."
*gah*
Jag brukar inte kunan hålla käft och muttrar nåt om att "rottweilern är en brukshund, de ska kunna röra sig - dessutom så håller inte höfter å sånt om de är så stora
Fröken_Skåne skrev:Har en rottweiler hona tror hon är ovanligt stor med sina 63 cm ?
Hon väger ngt runt/under 50