43,9 kg!!!!

nevin

Trådstartare
Väger min "lilla" bebis.....:eek: Jag tyckte väl att han blivit stor över ryggen.....

Han är en Rottmann, ca 60 cm hög och numera ganska muskulös, i somras vägde han 38 och nu nästan 44! Det är 6 kg + det!!!

Sv: 43,9 kg!!!!

36 kilo väger min RottGold. Han är bara 8 mån än..

Det kan jag tro......

Vi har en rottweiler här i stan som väger 72 !!!! kg.... DET är stooort det :eek:

Finns ju ingen fördel med en tung hund på nåt vis absolut inte rottweiler om man jobbar lite me dom i nån gren eller i Tjänst.

har ju en hane själv som väger 43-45kilo o är 4år gammal o är extremt liten på alla vis.

Men han tröttnar också hyffsat fort på sommaren när han får jobba.

Sen sliter det hårdare på dom när dom är tunga lätt o få skador på så det finns nog ingen fördel med tunga hundar.

Jag ville ha min så stor o biffig hans far väger 65kilo jätte maffig ja men i dag är jag kanon nöjd me hans strl o form det är en sport rottis vilket inte är så vanligt men stark o kompakt som de ska vara förövrigt.

Nej, jag gillar INTE de stora hundarna, Rottweilern ska ju ändå kunna användas tycker man, och de som är extremt stora blir som du säger FÖR stora!

Min är precis lagom, men större och tyngre än jag trodde innan vi vägde honom. Han har tränat lite mer än förut, vi är ute och springer mer än tidigare och så. Det ger resultat tydligen.... Funderar på ett viktbälte, för att få frampartiet att bli lite stadigare dock, men det får bli i vår när det inte är halt ute, så han har stadig mark under fötterna när det blir lite tyngre....

nevin skrev:
Nej, jag gillar INTE de stora hundarna, Rottweilern ska ju ändå kunna användas tycker man, och de som är extremt stora blir som du säger FÖR stora!

Min är precis lagom, men större och tyngre än jag trodde innan vi vägde honom. Han har tränat lite mer än förut, vi är ute och springer mer än tidigare och så. Det ger resultat tydligen.... Funderar på ett viktbälte, för att få frampartiet att bli lite stadigare dock, men det får bli i vår när det inte är halt ute, så han har stadig mark under fötterna när det blir lite tyngre....

Okej!

Jag tycker inte viktbälte gör nån skillnad bättre me däck o köpa endra en hetssele eller en nomisele det verkar ta bättre på dom min märker ingen skillnad alls i vi springer ändå 15-20km med vikt bälte o med däck vanligt 15" o kör vi ruscher med ett däck eller promenader me 2 däck det biter det märker ja på han o det bygger satan va hård han börjar bli över rygg o.s.v.

Vad är Nomisele? Jag har en vanlig dragsele hemma. Vi använde den till att dra lite med i vintras, när vi tog ner sly och skit i hagarna.... Pulkan med sonen var kul med, fast inte så långa sträckor, det var tungt.''

Hur gör du med din, masserar du honom eller nåt med tanke på att han jobbar ganska hårt?

Min vill jag bara stabilisera framänden på, jag tycker han är lite tunn där. Men man kan ju prova däck, men antagligen tror han att han ska leka med det - hans älsklingsleksak är nämligen ett tomt däck.... Han bär på det, över hela gården, ser skumt ut när man ser ett däck, med kropp (!) gå runt på gården!!

nevin skrev:
Vad är Nomisele? Jag har en vanlig dragsele hemma. Vi använde den till att dra lite med i vintras, när vi tog ner sly och skit i hagarna.... Pulkan med sonen var kul med, fast inte så långa sträckor, det var tungt.''

Hur gör du med din, masserar du honom eller nåt med tanke på att han jobbar ganska hårt?

Min vill jag bara stabilisera framänden på, jag tycker han är lite tunn där. Men man kan ju prova däck, men antagligen tror han att han ska leka med det - hans älsklingsleksak är nämligen ett tomt däck.... Han bär på det, över hela gården, ser skumt ut när man ser ett däck, med kropp (!) gå runt på gården!!

Nomisele är dragsele funkar lika bra med hetssele vilket som.

nej han får springa lös efter vi tränat han är mjuk ändå, kan massera o stretcha i bland men långt i från ofta.

nej inte på gården, gården är jue hunden´s hem där är det lungt o skönt träna gör man utanför, så man får harmoni i hunden hemma.

Nejnej, vi brukar inte träna på gården. Vi drog ute skogen förra vintern, och det bildäcket han bär på är ett han har fått av mig för att ha just till egen lek. Han biter sönder allt annat på 2 sekunder....

Den träning jag vill ge honom nu är sådan vi kan sköta utanför hemmet, på vardagspromenaderna. Sen måste jag nog ta mig i kragen och ta mig till brukshundsklubben med, jag tror att både han och jag mår bra av det.

Vilka muskler tränas egentligen upp när hunden får dra, t.ex. ett däck? Är det främst bringan? Eller tränar den ryggen också?
Svågerns lajka är så spinkig över ryggen och jag funderar på vad för övningar man skulle kunna göra med honom för att bygga lite muskler där. Förvisso skulle han nog behöva muskler över hela kroppen, tunnisen ;) Tyvärr är han ju rädd för vatten och kan ju därför inte få någon simträning.

Tränar ju igentligen hela kroppen, kondis , framdelen men speciellt bakbenen o ryggen är det nyttigt för. så visst prova o dra med henne

Jag får anstränag mig för att inte få vansinnesutbrott och slå något hårt i huvudet på alla de IDIOTER (jag reser med kllektivtrafiken nästan dagligen med hund)
som tittar medlidsamt på min rottishane( framföralltpå den tiden han var i topptrimm, musklad och inte ett uns fett) och försöker imponera på mig och säga "synd at than är så liten, jag hade minsann en RIKTIG rottishane jag - han vägde över 65kilo...."
*gah*
Jag brukar inte kunan hålla käft och muttrar nåt om att "rottweilern är en brukshund, de ska kunna röra sig - dessutom så håller inte höfter å sånt om de är så stora:devil:

escodobe skrev:
Jag får anstränag mig för att inte få vansinnesutbrott och slå något hårt i huvudet på alla de IDIOTER (jag reser med kllektivtrafiken nästan dagligen med hund)
som tittar medlidsamt på min rottishane( framföralltpå den tiden han var i topptrimm, musklad och inte ett uns fett) och försöker imponera på mig och säga "synd at than är så liten, jag hade minsann en RIKTIG rottishane jag - han vägde över 65kilo...."
*gah*
Jag brukar inte kunan hålla käft och muttrar nåt om att "rottweilern är en brukshund, de ska kunna röra sig - dessutom så håller inte höfter å sånt om de är så stora:devil:

heheeh exakt min är liten o smidig väger 45kilo o är snabb smidig klarar plank på lätt 180cm högt o alla säger är det en tik? o hur gammal är du då? o säger man nej det är en hane av modellbruks rottis då tittar de på en o så fattar de inget , finns det två olika får man oftast till svar hahaha

Har en rottweiler hona tror hon är ovanligt stor med sina 63 cm ?
Hon väger ngt runt/under 50

Fröken_Skåne skrev:
Har en rottweiler hona tror hon är ovanligt stor med sina 63 cm ?
Hon väger ngt runt/under 50

ja det är stort den jag har är ideal mank för hane 65cm o 45kilo

helt perfekt han går lika hårt i sina angrepp o så i skyddet ändå o gör sig tung i trängingsfaserna så då föredrar jag en liten en.

Liknande trådar

Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
896
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 775
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 759
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 356
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar