4-årskvalitèn ?

stallhh

Trådstartare
Vad bör hästen kunna inför det?
Hur högt behöver de kunna hoppa bana?
Hur många tävlingar krävs för att kvala,och ska de ha gått felfritt då?
Vad bedöms de i??,är det hoppning med ryttare,dressyr,uppvisning för hand,löshoppning,ridning i grupp?? Kan nån förklara hur det går till?

Sv: 4-årskvalitèn ?

Hej en hopphäst måste hoppa 1 m bana felfritt 4 eller 5 ggr. man bedömmer i hoppning med eller utan ryttare/löshoppning. och man mäter och sadlar hästen. sen visas den upp för hand. det var för en hopphäst för det har jag egen erfarenhet av men det har jag destovärre inte för en dressyr häst. i hoppningen då bedöms de på hopptekninken och viljan att hoppa hindret, de bedöms också hur de tar sig ann hindret alltså taktcerar in och hur "hinderkloka" de. Det handlar mäst om hur häster är fram till hindret (taktceringen) och hur den är över ( tekniken ) //Emelie

är det inte i 4-års championatet som man måste hoppat felfritt x antal gånger? 4 års kvaliten får väll alla som vill vara med i. har för mig de iaf... :smirk:

Till 4-årschampionatets semifinal sker kval i 1,00 m tävlingar. Har för mig att det är tre felfria, men är inte hundra.

4-årskvalitén är mer som 3-årstestet, reglemente borde finnas på www.asvh.se

Swedehorse som har bestämmelserna är inte färdiga med de nya bestämmelserna,det är därf jag undrade....för just nu finns det ingenstans att läsa.
Men de skulle utkomma i slutet av februari.
så de deltar alltså 1 gång, precis som 3-årstestet, men hur fungerar det sen, är det bara de som har högst poäng som får kvala på hopptävlingarna,eller är det fritt fram för alla ändå?

Förstår inte riktigt hur du menar.

Championatet är en sak men hänger inte ihop med kvalitén direkt. Däremot kvalar de bästa individerna från kvalitén till championatsfinalen på Flyinge.

Det finns alltså två sätt att kvala till Flyinges final:
* Kvalitétsbedömningen, 1 dag, som 3-års, regionala vinnarna går vidare.
* Genom 3 felfria 1,00 kvalas till semifinalen i championatet, därifrån går de bästa individerna vidare.

Ja det var just det jag syftade på.... hur det fungerade med kvalningen... men då kan man göra det genom resultat på tävling eller genom bra resultat på kvalitèn...!! då vet jag, tack!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 348
Senast: Ajda
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 644
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka