3D/4D ultraljud

tinissen

Trådstartare
någon här på buke som har gjort ett sådant??
var det värt pengarna och uppfyllde det era förväntningar??
var någonstans gjorde ni erat och hur mkt gick det på??

jag har bokat ett den 13e dec och ska då även ta reda på könet.. är så nyfiken:D

Sv: 3D/4D ultraljud

Inte ännu, men vi planerar att göra det. Vad jag vet finns det bara en klinik här nere i söder som gör det, ifall man inte vill åka till Köpenhamn. Det kostar ju en del, 1500 kr, men vi tycker det verkar vara värt pengarna. Om vi inte får reda på könet på rutin-UL på måndag, så ska vi helt klart ta reda på det med 3D-UL:et. :)

oki:) jag har bokat i malmö, där kostar de 1600 för 3d/4d och 1500 för könsul. vi fick inte veta på rutinul i v 19 så jag köpte detta i julklapp åt oss. eftersom det ingick i 3d/4d att kolla könet valde vi det istället.

Ska du göra det på emmakliniken?

Jag gjorde könsul där i våras med tösen.
Helt klart värt pengarna!

Men så gjorde vi ett till på tittut i sthlm på sommaren, ville se bebisen då den var lite större.

I Malmö gick det på 1500 kr (bara könsul men fick se i 3D ändå en stund).
I Sthlm gick det på 1200 kr, deras mellanpaket.

Här har du en bild på lillan när hon låg i magen :love:

I vecka 20+3...
20625659.jpg

I vecka 30+4...
24877673.jpg

Stor skillnad eller hur!

aww mysigt... ja på emmakliniken... kommer vara i slutet på v 25 (24+5) när vi gör ul där så hoppas det blir okej bilder :) vi har 23 mil enkel resa till malmö och 45 mil enkel till sthlm så det var inte så svårt o välja vilken klinik det blev. även om malmö var lite dyrare.

hur säkert är de när de könsbestämmer med 3d?? 100% eller har de hänt att de läst av fel??

Senast ändrad:

Det händer säkert att dom ser fel ibland, men när jag gjorde könsul med sonen (bara vanligt 2D) så gick det inte att ta miste på snoppen!
Det ska ju vara svårare att se om det är en tjej men får dom in en bra närbild så ska det ju inte gå att se fel!

Själv så fattar jag inte hur hon på emmakliniken lyckades se könet på lillan, jag har svårt att se det på bilden vi fick därifrån.
Men på tittut, då hon växt till sig så var det inga problem för mig att se själv.

får hoppas på att hon ser rätt då...;) enligt hemsidan så är ett könsul i 2d 99% jag tycker ju att ännu bättre bilder borde vara minst lika säkra. det står tyvärr inga % påhur säker 3dmetoden är vid könsbestämmning...

vi gjorde då vårat landsting har det och det kostade altså inget extra för det. Bara 20 spänn per bild som vi ville ha då. Men jag tror nog att jag skulle kunnat betala för det med. Så otroligt kul att se lilla bebisen i magen, Det roliga är att han är sig väldigt lik från ul nu när han är född så man kunde verkligen se karaktärsdragen :)

Vi fick ju se våran Groda i 3D på ultraljudet vi var på sist (v.19), det är jätte fränt och roligt :)

Ursäkta frågan - men ett 3D UL förstår jag, men ett 4D - Vilket är den fjärde dimensionen så att säga ?

4D ar video :)

Vi gjorde 3D/4D i v.27 vilket var forsent for tvillingar :( de var sa stora da att det var svart att fa till bra bilder. Dessutom var de inte alls med pa noterna, sparkade och levde om som bara den pa vag in till kliniken och de forsta 5 minuterna - sen somnade de bada tva, med huvudena inat magen :mad: :D
Sa vi fick inga bra bilder, och en 1h lang dvd som ar ratt trist :angel:
Som tur ar behovde vi bara betala halva priset, kliniken tyckte sa synd om oss :bow:

Oj, vad snopet!:D

Men ganska kul att höra, kan tänka mig att ni sett fram emot det enormt, och så passade de på att sussa... Busungar!

Funderar på om jag skulle vilja göra et 3D, men jag vill absolut inte veta könet, är det lika "lätt" att undvika som vid vanligt UL?

vid ett 3d/4d kollar de könet om man vill, på kliniken i malmö jag ska till, men vill man inte veta säger de inget.
så framgår det av hemsidan iaf.

Hm, hm, hm... värt att fundera på då:)... Bilderna blir ju så häftiga! Fast man kanske längtar ihjäl sig efter knyttet när den ser så "verklig" ut. Verklig är den ju såklart hela tiden, men det ser ju ut som en bebis och inte ett skelett om du förstår...:D

Jag fick ju se Grodan i 3D när vi var på det ordinarie ultraljudet så vi hoppar över att åka till Malmö, men annars hade vi tänkt åka dit :)

Så himla fränt.

vi får bara ett UL i vårat landsting om inget annat inträffar så, det var inget jag tvekade så mkt på, det var mest om jag ville lägga 1600 på de just nu när jag pluggar men har snålat in med annat så :)

i malmö ingår:

Skriftlig rapport
DVD med undersökningen
CD med digitala bilder (JPEG)
Pappersbilder
45min tar undersökningen enligt hemsidan.

jo jag längtar redan halvt ihjäl mig ;):D men vi åker mest för att få veta kön o ha något att se fram emot så inte väntan blir lika lång, det skiljde ju ändå bara 100kr mellan könsUL(30min) och 3d/4d (45min) svårt val???:angel:

Jo men det enda ultraljudet så slog dom på 3D för mig :)

Men jag förstår fullt ut att du vill göra det för det är häftigt ;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 900
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 055
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Valet i USA