30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Dag 7: Resdag och ingen träning, men hundarna går jag ju alltid med minst en timme åtminstone. Stod inte upp och jobbade och läste nada.

Dag 8: 33 min jogging från jobbet. Jag hade kraftig medvind så det gick verkligen på på ett huj. Jag har inte stått upp och jobbat. Läsa tänkte jag göra nu. :)

Från 2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt ?, Totaltid: 595 min Näästan 10 timmar totalt!!
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt: 67,2 Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt ??? Totaltid:1.5h
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt: +~20kg Totaltid: 2h 57min
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 120 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt 76,4 , Totaltid: 2,1 h
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Startvikt, 48,5 Totaltid: 33 min
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)
Nenii, startvikt +5 kg Totaltid: 30 min

Varken startvikt, någon annan vikt eller antal minuter av motion kändes som användbara siffror för mig så jag plockade bort mig från listan. Hoppas att det fungerar för er andra! :)

Ingen träning igår med än lunchpromenaden, fick ringa och avboka ridlektionen eftersom jag var tvungen jobba över (det är både lugnt och skönt samtidigt som det är hysteriskt mycket att göra nu när kollegan är sjukskriven)
Födelsedagsfika hos svärmor blev det i stället, inga kakor bara några jordnötter och två vindruvor jag snodde från sambons tårbit
Väl hemma gjorde jag en Micro-omelett med ost och några Scans köttbullar och CF Pepparot/citron

Ikväll är det vecko-vägning på gymmet, känns bra (smygvägde mig i morse) och jag är i ketos så jag borde släppa lite mer vätska.
Ska köra ett cardio-pass i kväll efter vägningen och i morgon blir det ett styrkepass
Håll tummarna för vägningen i kväll

Hade en riktigt urusel helg matmässigt, och åt inte bara för mycket mat utan åt dessutom choklad så sockersuget har triggats igång. Det positiva är att jag har hållit igång träningen.
Denna veckan har än så länge varit bra, 45 minuter på löpbandet (pw med backintervaller) + i måndags, igår styrketräning samt intervallträning på crossen + dressyrträning, i morse 60 minuter pw (riktigt branta backar) på löpbandet. Maten har funkat bra, hyfsat planenligt och inget skräp eller socker. Utelunch med pluggkompisarna idag, sugen på bakad potatis men de hade bara massa kletiga tillbehör. Blev en räksallad istället och till min stora glädje med många stora och handskalade räckor, gott! Nöjde mig med lite av dressingen. Rejält mätt (utan att vara för mycket) så med ett mellanmål efter stallet så bör jag klara mig med kyckling och sallad ikväll.

Och förresten, ett av målen jag skrev här att jag skulle klara var att jag skulle maxa benpressen, och det gjorde jag igår! 186 kg och nu är vikterna slut!:bump::bump: Nu ska jag glädjas åt det under veckans resterande träningspass, sen är det dags att ringa och boka tid för att ändra träningsprogrammet...

Knäcke med skinka, burk med kvarg, broccolisoppa med lite fetaost, 1/2 nutrilettbar, 1 liten näve macadamianötter, 50g kokt torsk, smör och två broccolibruketter.

Te och lättmjölk.

Lekt och promenerat med en ponny sen blev jag trött.

Livet är mindre roligt just nu! Fick ett samtal imorse på väg hem från jobbet att hästen mår dåligt, åker dit och han är jätte-svullen runt om och vill inte gå :cry:. Ringer ut distriktaren som säger att det låter som fång och att de ska komma förbi om nån timme. Åker hem deppig och storbölandes (och övertrött) för att rasta hund och hämta passet. Tröstäter resten av gårdagens lasagne till frukost, nåja det kunde varit värre (om jag haft nått gott hemma) :arghh:. Åker till stallet, veterinären kollar igenom och säger att det lutar nog mer åt lymfangit även om det inte så vanligt att de får de på alla benen samtidigt (tack och lov, hellre det än fång). Han ska stå i sjukruta få pencillin och metacam och promeneras en kortare sväng om han verkar pigg nog. Eftersom sjukrutorna ser ut som katastrof så blev det att mocka ur sjukruta och grusa upp den bäst det gick och så släpa ut vatten dit. Kom hem nu. Orkar nog ingen motion idag, det får räcka med att ha släpat sex kärror med grus fram och tillbaka :mad:.

Blev hamburgar meny nu på kvällen, orkade verkligen inte engagera mig i mat.. Väntar bara på att jag ska få gå i säng men ska iväg och kvällsfodra innan, varit vaken 28 timmar nu..

Från 2/3
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )

Från 3/3
Philosophia Startvikt, 48,5 Totaltid: 393 min
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)

Från 2/3
Cewe Start vikt 93 (12/3 -1kg), Totaltid: ca 8 timmar

Från 3/3

Vägningen igår gick inte alls som jag tänkt mig, var svårt få någon riktigt fart i träningen efter det. Blev i all fall en 45 min ungefär på crosstrainer eller vad det skulle föreställa, den var vääääldigt ny och spejsad fattade hälften av den typ :rofl:

Alltså igår tappade jag luften... Var på ett spinning-pass i 45 min och det gick bra, trots en ömmande rumpa och att jag på grund av den var lite stel. Efter det gick vi på 30 min core, men det gick så jäkla dåligt! :( Jag fick så grymt ont i ryggen av att ligga på golvet och nacken blev spänd eftersom jag hade noll teknik (antar på grund av ryggen)..

Det kändes tråkigt och omotiverande, så då ville jag bara ge upp! :( Jag deltog inte alls i många övningar där. Syrran var dock superduktig :love:

Alltså igår tappade jag luften... Var på ett spinning-pass i 45 min och det gick bra, trots en ömmande rumpa och att jag på grund av den var lite stel. Efter det gick vi på 30 min core, men det gick så jäkla dåligt! :( Jag fick så grymt ont i ryggen av att ligga på golvet och nacken blev spänd eftersom jag hade noll teknik (antar på grund av ryggen)..

Det kändes tråkigt och omotiverande, så då ville jag bara ge upp! :( Jag deltog inte alls i många övningar där. Syrran var dock superduktig :love:

Aldrig mer Core för min del, fick precis som du bara ont i ryggen och nacken av övningarna.
Enda core-övningen jag dessutom får göra för min PT är plankan och Pull-over liggandes på bänk (sätter man upp fötterna på bänken tar det massor på inre magmusklerna) för att inte felbelasta min nacke.

Men det handlar väl inte om att vara duktig, utan om att bli stark? Att du får ont har förmodligen att göra med att du inte får kontakt med de muskler som du ska använda ffa transversus abdominis. Det kan ju bara bli bättre! Inte ge upp nu.

Hade en riktigt urusel helg matmässigt, och åt inte bara för mycket mat utan åt dessutom choklad så sockersuget har triggats igång. Det positiva är att jag har hållit igång träningen.
Jag kan bara citera det här så slipper jag skriva något själv. :p Helgen var katastrof och det har varit svårt att komma på banan ordentligt igen. Nu sitter jag här och är vansinnigt sugen på någonting, men bör inte äta något mer i dag. Blir väl ett glas vatten då!

Och förresten, ett av målen jag skrev här att jag skulle klara var att jag skulle maxa benpressen, och det gjorde jag igår! 186 kg och nu är vikterna slut!:bump::bump:
Men GRATTIS! WOOHOO! Det mesta jag tagit i benpress var 100kg, jag tyckte det var grymt mycket. Ett av mina mål är att lyckas med det igen, 186 kg är ju helt galet! :D

Kämpa på!

Från 2/3
Cewe Start vikt 93 (12/3 -1kg), Totaltid: ca 8 timmar
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 8,5 h totalt.

Från 3/3

Jag väljer många smarta val just nu och ligger på mer motion än planerat och då har jag inte reggat promenaderna till och från jobbet:)

Jag har dessutom skaffat ICAs hälsoapp och har börjat tjäna procent på mitt motionerande dubbel vinst helt enkelt. Ska testa och vakna lite tidigare imorgon och promenera till näst nästa hållplats istället.

Bra jobbat gänget.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
2 035
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV