30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Dag 6
Frukosten idag blev en grov macka med ost (ja det har varit samma hela veckan men ost är gott).
Lunchen äter jag just nu och den består av en varm mozzarella toast med kalkon och tomat. God men inte nyttig Pga super vitt bröd.

Och kvällsmaten kommer definitivt bestå av kyckling, pommes och bea med ett glas cola då vi ska till Ikea nu :rofl: får springa några extra runder och inte hänga på vagnen så mycket.:angel:

Dag 6
Frukosten idag blev en grov macka med ost (ja det har varit samma hela veckan men ost är gott).
Lunchen äter jag just nu och den består av en varm mozzarella toast med kalkon och tomat. God men inte nyttig Pga super vitt bröd.

Och kvällsmaten kommer definitivt bestå av kyckling, pommes och bea med ett glas cola då vi ska till Ikea nu :rofl: får springa några extra runder och inte hänga på vagnen så mycket.:angel:

Ta light och be om extra ratatouille i stället för pommes så blir det inte SÅ farligt ;)

Summerar 1:a arbetsveckan med Challange.
Bra är: INGET godis!:banana: 3 fler 30-minuters pass. Nästan ingen läsk. Bara ätit bra och nyttigt. :up:
Minus denna vecka: En ½liter läsk drucken...
Summa: Bra start! Jag är nöjd :)

Motion: 40 minuter promenad

Frukost: knäckebröd m skinka + havrefras
Lunch: purjolökssoppa
Mellis: Banan + en tablettask sockerfritt godis
Middag: Indiska knyten med yoghurtsås och stekt potatis
Mellis: kvarg

Trodde jag skulle bli mer motiverad av att vara med men känner så här en vecka in att nej...

Så jag kliver ur (kommer dock inte ge upp beach 2015) men kommer börja träna igen iaf ;)

Ok corzette.

Själv kämpar jag på och får ihop mina pass. Det är jag stolt över!
Maten går över förväntan och igårkväll blev det mellomys/middag av det bra slaget! Gurka, morötter, vindruvor, guacamoledip, kycklingspett. Räkor, salami, brie, jamon serrano. Bra mat val helt enkelt. Idag ska jag laga lankesiskt.

Jag har insett att det enda som driver upp mina kalorier i dagsläget är allt smågodisätande. I torsdags intog jag 1110 kcal, fredag 1350 kcal och lördag 1248 kcal så jag ligger verkligen långt under mitt mål, drygt 1600 kcal. Värt att tillägga är att dessa kaloriintag är brutto, sen har jag även bränt bort en del, mest blev i lördags med ca. 304 kcal bortbränt. Då är jag ändå mätt och nöjd under dagarna så egentligen borde det inte vara så svårt att gå ner i vikt som det faktiskt är :p

Igår blev det 45 min promenad men ingen styrka.

Frukost - äggröra och tunnskivad kalkon på två knäckebröd, en stor kopp te.
Fika - kaffe och ett äpple
Mellanmål - smoothie på jordgubbar, banan, havregryn och mandelmjölk.
Middag - ungsstekt kyckling, ris, mast-o-khiar, fattoush och torshi.
Plockade i mig ett gäng smågodis och drack ganska mycket te under kvällen.

Jag insåg igår efter en snabbkoll på vågen att den antingen gått sönder eller läste jag av fel när jag startade, alternativ har jag släppt mycket vätska? -2,3 kg på 5 dagar känns lite...osannolikt. Kommer vänta till nästa söndag med att väga mig igen så får vi se vart det landar :up:

En liten fråga bara för att jag är nyfiken.
Ni som vet precis hur många kcal ni får i er, hur/var har ni lärt er det?
Ta t.ex köttfärssås, jag vet exakt vad som är i den och ungefär hur mycket av alla delar eftersom jag lagar mat "från grunden".
Men när det blir tillsammans och jag tar två stora matskedar av min köttfärssås till en portion, hur räknar man det?
Eller finns det någon schablonmall någonstans där man har räknat ut sånt redan och så går man efter den?

En liten fråga bara för att jag är nyfiken.
Ni som vet precis hur många kcal ni får i er, hur/var har ni lärt er det?
Ta t.ex köttfärssås, jag vet exakt vad som är i den och ungefär hur mycket av alla delar eftersom jag lagar mat "från grunden".
Men när det blir tillsammans och jag tar två stora matskedar av min köttfärssås till en portion, hur räknar man det?
Eller finns det någon schablonmall någonstans där man har räknat ut sånt redan och så går man efter den?

Jag räknar ut kcal för hela satsen, väger den och får på så sätt ut antal kcal/g. Så väger jag portionen sås och tar antal gram gånger kcal/gram.

Jag räknar ut kcal för hela satsen, väger den och får på så sätt ut antal kcal/g. Så väger jag portionen sås och tar antal gram gånger kcal/gram.
Tack för svar! även till @Pilot
Det är alltså lite förarbete som krävs med väga och räkna...
Jag har hittat lite tabeller på nätet med "rena" produkter, men ibland stämmer det inte - men det är antagligen så lite att det blir försumbart.

Den första veckan kan jag summera så här:

Minst 30 min motion varje dag, ofta det dubbla. Endast en dag blev endast 30 min effektiv tid på gym, dock endast i form av konditionsutföranden. Maten har det väl varit sådär med, jag försöker att göra nyttiga val osv och ändra mitt tänk - och det har ju fungerat bra. Om tråden/utmaningen endast är tillägnad er som kör all in på riktigt, så borde jag utgå. Hoppas att jag är välkommen att stanna kvar ändå? :D

Heja på vad alla är duktiga! :banana:

2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt ?, Totaltid: 235 min
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt: 67,2 Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt ??? Totaltid:1.5h
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt: +~20kg Totaltid: 2h 57min
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 120 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt 76,4 , Totaltid: 2,1 h
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Startvikt, 48,5 Totaltid: 33 min
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt, Totaltid:
Nenii, startvikt +5 kg Totaltid: 30 min

Tänkte jag skulle ta med listan så vi inte tappar bort den!

Igår åt jag en halv skördelycka med smör och skinka.
En liten påse cheese balls.
En liten portion pasta, kyckling och sås på créme fraiche.

Drack en kopp te, en mer och hm lite juice.

Fantastisk dag.

Idag började jag med en delikatesskmäcke med skinka.
En kopp te.
En liten portion pasta, kyckling och sås.
En kopp te.
Lite äppelpaj med vaniljsås.
Ett glas juice.

Blir väl en burk kvarg till middag.

Helgerna är verkligen katastrof :eek:

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
2 035
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar