30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Ha ha! Det var ingen super bra vecka för mig :rofl: har gått ner 0,1 kg :p 75,9kg nu. (Har iofs kläder på och har precis ätet men det hade jag vid första vikten också :p.

Dagens frukost var ett knäckebröd och lunchen var våfflor :banghead:.
Nya tag nästa vecka, ska träna mer nu då jag inte jobbar lika mycket.

Ha ha! Det var ingen super bra vecka för mig :rofl: har gått ner 0,1 kg :p 75,9kg nu. (Har iofs kläder på och har precis ätet men det hade jag vid första vikten också :p.

Dagens frukost var ett knäckebröd och lunchen var våfflor :banghead:.
Nya tag nästa vecka, ska träna mer nu då jag inte jobbar lika mycket.

Jag har faktiskt gått ner 300 gram jag :D

4,1h har jag bara tränat också på ett ungefär aktivt. ska se till att ha minst en halvtimme om dagen nästa vecka och vara mycket mer strickt med maten.
sätter en halvtimme då jag inte kommer orka simma mer eller tömköra hästen längre :p.

Sitter här med mjölksyra i armarna. Tog i mer än vanligt i dag. Körde 30 minuter styrka/bodybalance i köket. På förmiddagen tömkörde jag häst i 30 minuter. Så jag är nöjd med första veckan. Målet är nått! Nu är det bara att fortsätta;)

Kämpa på!

En liten fråga bara för att jag är nyfiken.
Ni som vet precis hur många kcal ni får i er, hur/var har ni lärt er det?
Ta t.ex köttfärssås, jag vet exakt vad som är i den och ungefär hur mycket av alla delar eftersom jag lagar mat "från grunden".
Men när det blir tillsammans och jag tar två stora matskedar av min köttfärssås till en portion, hur räknar man det?
Eller finns det någon schablonmall någonstans där man har räknat ut sånt redan och så går man efter den?

Jag använder Lifesum så det är ju väldigt ish med kalorierna men försöker ta de val som verkar vara mest logiska och ish i mitten av beräknade kcal i appen.

40 min promenad, ville träna men känner mig småkrasslig.

Nattmat: Kvarg + banan
Frukost: Kommer faktiskt inte ihåg
Lunchish: Scones med färskost som dottern bakat
Mellis: Banan
Middag: Potatismos, tomatsås, turkisk yoghurt och falafell
Kvällsmål: Kvarg

Tycker jag varit duktig, mitt mål är ju att låta bli snask och godis och det har faktiskt gått hyfsat. Blev kvarg istället för glass när resten av familjen tog efterrätt..

Jag har motionerat 318 min denna vecka. Eller 5 h och 18 min. Kan säga att utmaningen gjort att jag funnit tid till motion varje dag (har fått planera etc).

2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt ?, Totaltid: 235 min
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt: 67,2 Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt ??? Totaltid:1.5h
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt: +~20kg Totaltid: 2h 57min
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 120 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt 76,4 , Totaltid: 2,1 h
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Startvikt, 48,5 Totaltid: 33 min
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)
Nenii, startvikt +5 kg Totaltid: 30 min

Jag funderar på att kanske skippa frukostfrallan som köps på café varje morgon (på min lunchrast) och börja promenera då istället. Om det inte regnar.

Kan ju äta kvarg i bussen så det blir mat tillräckligt ofta.

Igen direkt motion i lördags men ett rejält pass styrketräning i söndags,
Var sjukt omotiverad när jag åkte dit, men det var sjukt skönt när jag kom igång

I lördags intogs snittar, vin, Kaffe Karlsson och en så jäklar god öl på Monks. Har inte druckit öl sedan 2009 tror jag. Men i går var det tillbaka till strikt igen, Äggmuffin till lunch och ryggbiff med ugnsrostad blomkål och bea. De andra åt vaniljmunk till kaffet men jag avstod...med liiiite svårighet :p

Har ingen exakt vikt för jag glömde väga mig innan jag klädde på mig, men under 93 borde det vara. Riktigt vikt kommer på torsdag då jag har invägning på gymmet igen.

Idag blir det lunchpromenad 30 min och så ett konditionspass på gymmet ikväll. Lax och grönsaker till lunch och troligtvis omelett till middag.

Idag har maten gått super, jag har gått ca 13 500 steg, och jag impulsköpte... en bok om styrketräning för kvinnor. Yay!

Frukost: 125g keso med halv banan
Lunch: chevresallad med rödbetor, valnötter och honung - knappt 700 kcal men åååh så gott!
Mellanmål: Två glas standardmjölk (jag älskar mjölk)
Middag: apelsinkycklingfilé med morötter och lök

Totalt ca 1500 kcal.

Idag har maten gått super, jag har gått ca 13 500 steg, och jag impulsköpte... en bok om styrketräning för kvinnor. Yay!

Frukost: 125g keso med halv banan
Lunch: chevresallad med rödbetor, valnötter och honung - knappt 700 kcal men åååh så gott!
Mellanmål: Två glas standardmjölk (jag älskar mjölk)
Middag: apelsinkycklingfilé med morötter och lök

Totalt ca 1500 kcal.

Ingen bra dag för mig! :( Ingen motion och kosten fortsatt sådär. Nya tag! Har varit så grymt trött idag och ska gå och lägga mig nu.

2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt ?, Totaltid: 595 min Näästan 10 timmar totalt!!
Cewe Start vikt 93, Totaltid: 158 min
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt: 67,2 Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt ??? Totaltid:1.5h
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt: +~20kg Totaltid: 2h 57min
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 120 min totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt 76,4 , Totaltid: 2,1 h
TygerTyger Start vikt, Totaltid:
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Startvikt, 48,5 Totaltid: 33 min
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 1 tim
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)
Nenii, startvikt +5 kg Totaltid: 30 min

Nattmat: Tonfisk
Frukost: Keso m nötter och banan
Lunch/em-mellis: Knäckebröd m färskost och purjolökssoppa, 1 glas mjölk
Middag: Pasta med tomatsås och lätt-chorizo

Styrketräning: 70 min
Promenad: 30 min

Vaknade tyvärr redan klockan ett på dagen och gick upp efter en stund då jag inte kunde somna om, tänkte att jag skulle få saker gjorda så kanske jag kunde vila en stund på kvällen men så blev det icke. Var och tränade och sen i stallet, kom hem halvåtta och fixade middag och nu ska man till jobbet snart :P.

Bidde ingen omelett till middag igår utan en portion proteinpulver direkt efter träningen och sen resten av söndagens ugnsrostade blomkål med hemgjord majonäs. Inte värdens bästa middag kanske men jag var rent ut sagt skittrött efter gymmet
Segt som 17 var det på uppvärmningen och inte gick cirkelpasset med någon större frenesi även om jag körde på i en halvtimme = fyra varv.
Däremot orkade jag gå i 5 km-tempo i 20 minuter på löpandet utan att behöva sakta in någon gång. Fortare har jag fortfarande svårt för, inte konditionsmässigt utan då börjar mina hälar och benhinnor protestera.
Pulsen låg på en förvånansvärt låg nivå hela tiden, också ett mått på framsteg.

Är liiite nervös inför morgondagens vägning, vill så gärna ha gått ner mer än de 2,3% fett jag gick ner förra två veckorna (och gärna de där tre kg vatten kroppen tyckte den skulle spara på sig, så det blir lite trevligare siffror på själva vågen)

Igår tror jag att jag åt en knäcke, en kvarg, en (halv) fralla, en liten barnmatsburk och en cheeseburgare på Max utan locket.

Idag en knäcke, två burkar kvarg, en halv nutrilett måltidsersättning (bar), ca 50g torsk i micro med smör och 3 broccolibuketter.

Kanske äter något mer idag.

Och alltid minst 1 liter te med 3dl mjölk, nu lättmjölk.

Gick på lunchen och efter jobbet. Mockat hundrastgården och lite i hästhagen. Ingen ponnymotion pga galen blåst.

Nattmat: Kvarg och banan
Frukost: fil och musli
Lunch/mellis: purjolökssoppa + knäckebröd
Mellis: Kvarg + äpple
Middag: Lasagne med broccoli

Styrketräning 60 min
Promenad 25 min

Snart iväg och jobba igen.. Det går bra, om man bortser ifrån att jag sover alldeles för lite men idag sov jag nästan fem timmar iallafall.

Heja heja, vad duktiga ni är!

Jag knatar på med mina promenader, idag blev det 40 minuter. Det går segt med styrkan, jag vet inte hur jag lyckas undvika det hela tiden trots att det går snabbt och dagarna har ju ganska många timmar...

Frukost - havre/chiapudding med kiwi, banan och mandel. En stor kopp te.
Fika - kaffe, en banan och 2 "peanutbuttercup" i ischokladsform.
Lunch - ris, limekyckling, chiliyoghurt, råstekt broccoli.
Middag - pasta carbonara på spenatbädd, ångade haricot vertes till.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
2 035
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV