30 dagars challange (träning och viktnedgång)

Från 2/3
Anders Start vikt +3kg, Totaltid:
Bulldoozer Start vikt ?, Totaltid: 595 min Näästan 10 timmar totalt!!
Cewe Start vikt 93 (12/3 -1kg), Totaltid: ca 8 timmar
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Domesticus Start vikt: 67,2 Totaltid:
Ehuru Start vikt, Totaltid:
Hvala Start vikt, Totaltid:
Landet Start vikt, Totaltid:
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg Totaltid: 75min
_Molle_ Start vikt ??? Totaltid:1.5h
Mumin Start vikt, Totaltid:
Mumorsan Start vikt, Totaltid:
Nixehen Start vikt: +~20kg Totaltid: 2h 57min
Petronilla startvikt 94,6 kilo. 8,5 h totalt.
Pilot Start vikt, Totaltid:
Scata Start vikt, Totaltid:
Stereo Start vikt 76,4 , Totaltid: 2,1 h
Ztsu Start vikt, Totaltid:

Från 3/3
Buck Start vikt, Totaltid:
Philosophia Startvikt, 48,5 (Dag 10: 48 kg) Totaltid: 441 min
Simply me, Start vikt 69,8, Totaltid: 15 tim
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)
Nenii, startvikt +5 kg Totaltid: 30 min

Ni har alla varit så duktiga med både mat och träning, själv har jag lagt mycket tid men det har varit cykling i trevlig takt samt promenader med dotter och hund. Känns dock som om jag kommit igång till lite mer normal vardag efter vintern som varit i totalt stiltje på alla sätt. Bilen har fått vila en hel del och det är jag glad för. Maten har jag inte koncentrerat mig något på mer än att försöka äta regelbundet, dvs även frukost när det gäller mig, men den kommer efter 1-2 timmars arbete men förut uteblev den helt ofta.

Nattmat: Kvarg + banan
Frukost: Fullkornsbröd
Lunch: Banan
Mellis: Eaa
Middag: Tacos
Kvällsmål: Kvarg

30 min promenad därefter 3 timmar sova
75 minuters träning och
30 min promenad på kvällen igen.

Skönt det ska bli att få sova två nätter nu!!

Från 2/3
Corzette Start vikt 94,3 Totaltid: 30 min (2/3 om man inte räknar 2 timmar shoppingrunda idag 3/3 )
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg 17/3 69.9kg

Från 3/3
Philosophia Startvikt, 48,5 (Dag 10: 48 kg) Totaltid: 441 min
Strindlund Start vikt +5 kg - v.1 +4,7 kg, Totaltid: 318 min (5h & 18min :eek: -)

Vågen var snäll idag och det är ju typ halvvägs :)

Ingen träning sen i lördags, och det var nog ganska dumt att jag tränade då
Legat i sjuk i söndags, influensasymptom i kombination med pollen-attack
Avbokat ridningen i kväll men tänkte vara med på gruppträningen imorgon men ta det lugnt
Vågar inte kolla vågen eller ens tänka på vad jag ätit senaste två dagarna :eek:

Vågen var snäll idag och det är ju typ halvvägs :)
Vad duktig du är!! Hejja :up:
Vad har du för målvikt? Hur är planerna när du kommer dit? Du kan ju inte börja äta mer hux-flux, då får väl magen spader?

Nu efter två veckor utan godis, läsk och annat onyttigt så börjar mina tankar vackla... typ. "nu har jag ju varit så duktig att jag kan ta en liten chokladbit" :crazy:.
Jag VET att jag inte ska, men ändå spökar hjärnan - hur får jag bort det? Det är jättejobbigt faktiskt :(.

Reviderar gårdagens depp-inlägg med ett glatt istället - veckans invägning gav -0,5 kg :banana:
Så nu blir det långpromenad på min lediga dag och senare idag en ridtur :love:
Det fungerar ju att ta bort socker... :angel:

Jag är däckad i en förkylning med feber, så här blir det inte någon motion. Typiskt! Heja på er alla andra!

Dag 13, 14 och 15 gick helt utan träning på grund av för mycket jobb. Tur att jag har hundar som måste ut, så jag har ju inte varit helt försoffad.

Hur som helst, dag 16 (idag) blev det 38 minuters löpning följt av 45 minuters styrketräning. Jag borde verkligen springa mer.

En mycket udda sak är att det blev över 80-90 marklyft idag eftersom sambon dök upp och ville att jag skulle paxa stången tills han hade värmt upp. Jag som precis skulle avsluta. Jag vet inte riktigt vilken nytta det gjorde mer än att jag insåg att jag borde lassa på mer vikt med tanke på att jag orkar göra så pass många.

Fortfarande ingen träning förutom 20 min hundpromenad på lunchen igår (sjukt jobbigt både pga pollen/sjuk och hund som inte motionerats ordentligt sen i söndags)
Maten har gått bra i alla fall
Lax och grönsaker till lunch, taco-soppa i tisdags och indisk kycklinggryta i går. Eftersom både söner och sambo ska ha matlåda blir det bara en (ganska liten) portion för mig (inga rester där inte att gå och ta extra portion av)
Lite sugen på kvällen så det blev en liten portion keto-bollar (smör,kokosflingor,vaniljpulver, L-glycin, och kakao. Ett godare sätt få i sig glycinet innan sängdags än att dricka det :p

Förkyld och svullen i bihålorna, orkar knappt hämta barnen med bilen. Psoriasisen på foten blossar och kliar och spricker så det gör ont att gå / stå på foten. Jag vill orka träna....

Jag äter ungefär samma sak varje dag så jag ids inte skriva just nu :p

Imorse visade vågen 69.9 för andra gången den här veckan så nu kanske vi har lämnat 70-talet bakom oss :)

Har ridit lite och tömkört lite. Skrittar fram för hand med en rask promenad.

39 minuters löpning kl. 06:30 på morgonen, uppvärmning, intervaller och sedan nerjogg. Helt sjukt tidigt om ni frågar mig och det kändes också i kroppen, som inte riktigt var vaken. Jag borde egentligen ha sprungit 2 km till så jag kom upp i åtminstone 10 km, men jag hade sådan vansinnig träningsvärk sedan mina idiotiskt många marklyft i onsdags så jag kunde inte riktigt förmå mig till det. Att jag kunde knyta skorna idag är lite av en bedrift faktiskt.

Att stå upp och jobba går lite si och så. Idag har jag suttit och hållit muntliga tentor i 5,5 h och har av förklarliga skäl inte kunnat stå och jobba och resterande delen av arbetsdagen ska spenderas på tåg. Maten får väl bra, fast jag köpte Kryptoniter igår. Rätt bra godisval ändå - drygt 225 kcal för en påse.

39 minuters löpning kl. 06:30 på morgonen, uppvärmning, intervaller och sedan nerjogg. Helt sjukt tidigt om ni frågar mig och det kändes också i kroppen, som inte riktigt var vaken. Jag borde egentligen ha sprungit 2 km till så jag kom upp i åtminstone 10 km, men jag hade sådan vansinnig träningsvärk sedan mina idiotiskt många marklyft i onsdags så jag kunde inte riktigt förmå mig till det. Att jag kunde knyta skorna idag är lite av en bedrift faktiskt.

Att stå upp och jobba går lite si och så. Idag har jag suttit och hållit muntliga tentor i 5,5 h och har av förklarliga skäl inte kunnat stå och jobba och resterande delen av arbetsdagen ska spenderas på tåg. Maten får väl bra, fast jag köpte Kryptoniter igår. Rätt bra godisval ändå - drygt 225 kcal för en påse.

6.30 har jag lunchrast vissa dagar :rofl:

Dag 18 (vad tiden går fort!): Idag fick jag iallafall ihop 10 km, så det blev 52 minuters löpning och sedan 15 minuters styrketräning av vader och glutéer. Sammanlagt: 67 minuters träning.
Vågen visade -100 gram i morse.

Är det bara jag och lil-sis kvar i tråden? :p

Dag 19: 112 minuters löpning, följt av 75 minuters promenad med hundarna (som jag inte räknar). Det kunde behövas med tanke på att jag åt en 150 g hemgjord hamburgare med klyftpotatis och aioli igår. Dessutom blev det våfflor med hjortronsylt och grädde när vi kom in från promenaden idag. Men efter tre timmar utomhus i det vidriga vädret så behövde jag det. Mina underarmar domnade bort av kyla på hemvägen när jag sprang och hade isvinden rakt mot mig. Burr!

Från 2/3
Lil-Sis Start vikt: 72.6kg 17/3 69.9kg

Från 3/3
Philosophia Startvikt, 48,5 (Dag 18: 47,9 kg) Totaltid: 946min

I princip är det bara ni kvar... Eftersom jag ofrivilligt har varit tvungen att bryta pågrund av förkylningen som övergick i bihåleinflammation, så ingen träning för mig på ännu ett par dagar. Får göra en omstart då!

Är det bara jag och lil-sis kvar i tråden? :p

Dag 19: 112 minuters löpning, följt av 75 minuters promenad med hundarna (som jag inte räknar). Det kunde behövas med tanke på att jag åt en 150 g hemgjord hamburgare med klyftpotatis och aioli igår. Dessutom blev det våfflor med hjortronsylt och grädde när vi kom in från promenaden idag. Men efter tre timmar utomhus i det vidriga vädret så behövde jag det. Mina underarmar domnade bort av kyla på hemvägen när jag sprang och hade isvinden rakt mot mig. Burr!

Jag har inte varit med officiellt, men hängt med hela vägen ändå och passat på att ta mig själv lite i kragen igen. Inspirerad av att genomföra förändringar under en månad kom jag fram till att mina mål skulle vara något i stil med:

-regelbundna måltider(bli bättre på mellanmål!)
-mer fett i maten
-mer kolhydrater
-träning på ett lustfyllt sätt och en rimlig nivå
-meditation, yoga eller avslappning en liten stund varje dag

Den här veckan kom jag upp i 4 mil löpning(vilket var lite för mycket), tre kortare styrkepass på gymmet(kanske 30 minuter/pass), två timmar simning i behagligt tempo, ett gruppass utomhus och ett gäng promenader. Samtliga styrkepass och merparten av löpningen har varit riktigt härliga och roliga. Mellanmålen har inte gått så bra, men det har kolhydraterna.

Liknande trådar

Gravid - 1år Är nu 3½ månad sedan min son föddes och jag har nu satt igång med träningen på allvar! Så här ser mitt vecko schema ut: Måndag...
2
Svar
21
· Visningar
2 035
Senast: jacko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar