3 årstest

hellboy

Trådstartare
ha en liten undran och har googlat och letat men inte hittat något svar på min lilla fråga ... :)

hur är det med att visa en fredriksborgare från danmark på tre års testet ?

den ha rött pass från danmark ..

behöver man tilläggsregistrera hästen på asvh?
 
Sv: 3 årstest

Fredriksborgare är inte en ASVH godkänd ras.Det är en vagnshäst även om danskarna rider dom också.
 
Sv: 3 årstest

Du kan visa den utom tävlan men den kommer att bedömas som ett halvblod.
 
Sv: 3 årstest

Oki , men jag kan vara med på treårs test, treårs champ, kvalitets bedömning .
Hittade på asvh .
 
Sv: 3 årstest

Om du tilläggsregistrerar får hästen grå papper och inte raskod 04, vilket är raskoden för renrasiga halvblod utan 59.

Jag är trött, den får delta inom tävlan i dagsläget. Men fortfarande bedöms den efter halvblodens rasstandard.
 
Senast ändrad:
Sv: 3 årstest

Du menar löpnr 8201 är det ända jag hittar på asvh på Sto och Unghästreglemente.
 
Sv: 3 årstest

Eller den måste ju gå under raskod 59.
Ö
I så fall få den vara med i dom jag skrev här ovan :)
 
Sv: 3 årstest

Ja, raskod 59 och löpnummer som börjar på 8. Tänk på att detta är förra årets regemente, årets är på gång.
 
Sv: 3 årstest

Men kan den få diplom då med eller är det bara för dom med gröna papper ?
Är inte insatt alls i detta :)
 
Sv: 3 årstest

En fredriksborgare kommer aldrig att få diplom på en halvblodsutställning. Den ser alldeles för annorlunda ut jämfört med ett halvblod och har ett annat rörelsemönster.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 197
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 354
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 482
Senast: Juli0a
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 095
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp