3 årstest

hellboy

Trådstartare
ha en liten undran och har googlat och letat men inte hittat något svar på min lilla fråga ... :)

hur är det med att visa en fredriksborgare från danmark på tre års testet ?

den ha rött pass från danmark ..

behöver man tilläggsregistrera hästen på asvh?

Sv: 3 årstest

Fredriksborgare är inte en ASVH godkänd ras.Det är en vagnshäst även om danskarna rider dom också.

Du kan visa den utom tävlan men den kommer att bedömas som ett halvblod.

Oki , men jag kan vara med på treårs test, treårs champ, kvalitets bedömning .
Hittade på asvh .

Om du tilläggsregistrerar får hästen grå papper och inte raskod 04, vilket är raskoden för renrasiga halvblod utan 59.

Jag är trött, den får delta inom tävlan i dagsläget. Men fortfarande bedöms den efter halvblodens rasstandard.

Senast ändrad:

Du menar löpnr 8201 är det ända jag hittar på asvh på Sto och Unghästreglemente.

Eller den måste ju gå under raskod 59.
Ö
I så fall få den vara med i dom jag skrev här ovan :)

Ja, raskod 59 och löpnummer som börjar på 8. Tänk på att detta är förra årets regemente, årets är på gång.

Men kan den få diplom då med eller är det bara för dom med gröna papper ?
Är inte insatt alls i detta :)

En fredriksborgare kommer aldrig att få diplom på en halvblodsutställning. Den ser alldeles för annorlunda ut jämfört med ett halvblod och har ett annat rörelsemönster.

Liknande trådar

Skola & Jobb Det kan vara så att jag har jobb på gång som allt-i-allo/vaktmästare. Idag var jag där för andra gången och träffade killen som ska...
Svar
10
· Visningar
963
Senast: Cambrie
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
4 836
Senast: doppler
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 034
Senast: netia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 626

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben
  • Uppdateringstråd #2
  • Bildtråd