3-årstest Gotland.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare hoppsan
  • Startdatum Startdatum
H

hoppsan

Var det fler än jag som var och såg 3-åringarna på gotland.Tråkigt att banan var så lös i botten.Många hästar vägrade i löshoppningen.Jättemånga fina hästar som fick dåliga poäng (tycker jag).Knabbstupen (tror jag det stavas) var visserligen utom tävlan men fick mycket högre poäng än dom andra halvbloden.Konstigt.Ja, man tror man lär sig mer med åren men nu vet jag inte vad längre. :confused:

Jag var där.

Han är halvblod/knapstrup och är jättefin! Kanske är din uppfattning om tigrerade hästar som gör att han borde få lägre poäng? Tycker bara det är tufft med lite annorlunda färger.

Ursäkta, men vad vet du om hoppsanns uppfattning om tigrerade hästar ?

Eftersom att hon tyckte att det var konstigt att han fick högre poäng än dom andra hästarna.

Kanske missuppfattade men det var så jag förstod det, handlade ju säkert inte bara om färgen utan kanske rasen men allt hänger ju inte på det.

Det kanske var så att den inte var lika bra som de andra hästarna och att varken ras eller färg spelade nån roll ? Och det är väl alltid så i bedömmningssammanhang. Man undrar ibland väldigt mycket hur domarna tänker när de dömer ner vissa óch upp andra.

Ja visst hade det kunnat vara så också.

Men klassen på treåringarna på Gotland i år var genomsnittligen inte hög men den här hästen var fin, dock har jag inte sett hans poäng för att kunna jämföra med de andra.

Hittar ingen lista på resultatet via ASVH...hm borde den inte finnas nu? :confused:

Dom vägrade nog inte för att det var lös botten utan på grund av dålig träning, det var endast ett fåtal som vägrade och lös botten var det i hörnet längst bort, hela långsidan var fin och alla hästar och ägare hade nog alla förutsättningar att visa sitt bästa.

Enligt ägarna till dom hästar som vägrade.Dom var väl förberädda och i god kondition.Dom hadde aldrig tidigare vägrat.Dem som fick bäst poäng var dom 2 första i startfältet vad jag minns.Då var banan ju ännu bra.Till knapstrupen.Vi kanske ska betäcka med sånna hingstar på gotland. :confused:Jag har inget emot knapstrupen.Jag bara tycker att man inte kan jämföra den med halvbloden.

Var det i Sjonhem eller i stan? I fjor visade vi en tre åring i sjonhem och då var underlaget inget att hurra för. Jag var inte där i år så jag kan inte uttala mig. På rävhagen brukar ju hoppningen gå i lilla ridhuset och där är underlaget katastrofalt! Jag kommer inte ihåg om det var i fjor eller för två år sedan som hästar halkade omkull på löpande band. Självklart med följden att de inte vågade hoppa ordentligt efter det. Tråkigt när man tränat till något och sedan tillkommer det tråkiga yttre omständigheter.
De som jag känner som var iväg nu i helgen har tränat riktigt bra samt har varit på plats och tränat innan!

Att de aldrig vägrat kan ju vara en sanning med modifikation också. De kanske aldrig har vägrat hemma, men inte heller löshoppats någon annanstans. Nu säger jag inte att det är så i det här fallet, men det kan ju finnas många orsaker till det hela. Ny omgivning, stress, mycket att kolla på osv. Och nån gång måste ju det första stoppet komma...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 005
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 982
Senast: QueenLilith
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat