Det är nog olika domare i såfall, jag visade en av mina för ett par år sedan, han var då ganska omukslad och väldigt tunn (föll ur ganska mycket någon månad innan testet, vilket han gjort alla år utom iår sedan dess), men han vann sitt reginonala test i hoppning och dessutom klass I som gångartshäst, så så dåliga poäng var det inte trots avsaknad av "massa", liten och lurvig var han också, så det var ingen vacker syn för ögat

.
Jag har en annan undran efter ha bevittnat ett treårstest i år, jag såg många fina hästar, inga som jag iofs tyckte hoppde fantastiskt men flera som rörde sig riktigt bra, men denne domaren måste ansett att det var den sämsta samling hästar på ett och samma ställe när man såg poängen, 23 startande, EN klass I i gångarter och EN med diplom, den med diplom ägdes dessutom av den domare som bedömde ridprovet men denn* domaren var inne större delen av tiden och lade sig i exteriörbedömningen med den domare som var ansvarig för det.
Är det verkligen OK att en domare har med en egen häst när den agerar domare på samma bedömingsplats? Domarens häst var dessutom efteranmäld och stod sådels inte med i programmet så det var inte efter ha sett resultatlistan vi insåg att h*n haft med en egen häst (dock visad av domarens beridare), är det också OK att alla andra måste visa ridningen i en liten paddock med hästar och folk överallt runtomkring, medans domarens häst som startade sist fick göra sitt ridprov inne i ridhuset utan störande objekt runt sig?