Ge exempel på något som skulle göra det ok att låta en 3-åring diktera villkoren för en hel familj d.v.s. tvinga familjen att stanna inne hela vintern för att han vägrar ha på sig kläder? Som inte är en diagnos eller sjukdom. Då jag antar att pojken inte har det eftersom TS inte skrivit något om det.
Notera, att det inte verkar handla om att pojken vill ha den blå jackan istället för den gröna utan han vill inte ha jacka alls. Hade det handlat om klädernas utseende tar jag för givet att TS hade köpt de kläder som pojken ville ha och så hade problemet varit löst.
Riktigt så illa var det ju inte. Vi var ute men inte så långa stunder eftersom han vägrade mössa och vantar hela vintern. Ibland gick vantarna bra när han frusit en stund, men då var han ju redan kall och blev ledsen och ville gå in. Jag tvingar ju inte ett barn att vara ute om det fryser bara för sakens skull. Gör dom inte på förskolan heller.
Han använder vissa ytterkläder, fleecejacka vill han alltid ha till exempel men det räcker ju inte vid kallare och blötare väder. Har provat ta med honom för att handla kläder men han är inte intresserad. Tittar inte ens och säger NEJ när jag visar något. Det kanske blir lättare när han blir äldre. Hoppas det.