Jag var själv ett barn som styrde min familj...
Jag hade ALLTID "knöpigt" i skorna, så mamma tog tålmodigt av och på mina skor 100 gånger varje gång vi skulle ut, medans jag skrek så hela trappuppgången hörde det.
Jag minns att jag skämdes... även om jag inte var så gammal, men jag kunde inte sluta!
Då pappa var med, tog han mej bara under armen, och gick, och jag tyckte att det var SKÖNT, då jag slapp skrika. Märkligt? ja, jag vet, men så var det.
Pappa var tryggheten, som jag slapp styra, mamma var mesen, som det krävdes att jag skulle skrika och domdera över.
Hur blev det så? Ingen aning? Jag har haft underbara föräldrar, och senare i livet hade jag inga problem med att mamma också bestämde.
Mamma vill minnas att denna period var då jag var ca 3-5 år, och gick över genom ett trollslag en dag.
Hos Mormor och Farmor passade mina fötter i skorna, utan att de var "knöpigt" konstigt nog.
Maten likaså. jag bara måste bestämma.... Så, mamma lagade palt, spagetti, och pannkaka. Hos mormor skulle jag ha köttsoppa, och hos Farmor var det Våfflor....
Vilket handikapp det blev senare i livet. Jag är snart 53, och äter fortfarande inte fisk. =(
Och... Jag fick inga syskon heller
Så besvärlig som jag var, är det inte ett dugg konstigt!
Jag hade önskat lite mer jävlar anamma hos mamma, då hade jag inte behövt använda hela min uppväxt till att skrika och trilskas.
* Jenny *