3 åring med brutet ben.

Sv: 3 åring med brutet ben.

Ja jag har en kompis som är totalt orädd. Hon sätter sig på vilken tokig häst som helst. Självklart har hon flugit av både till höger och vänster. Trots det är det värsta som har hänt lite misshandlade revben.

För två år sedan skulle hon rida min gamling i paddocken. Min häst råkar snubbla och går ner på knä. Allt går väldigt långsamt, inga tvära kast eller så men min kompis lyckas bryta sin handled utan att ens ramla av hästen. Hennes hand tog emot i sadeln på något sätt. Höjden av ironi på något sätt.

Sv: 3 åring med brutet ben.

Vi har varit och hälsat på 2 gånger, ca 3 timmar per gång. Men då har det varit sångstund, lunch, saga och sen pyssel vid bord. Dvs lugna aktiviteter.De har fungerat bra, men jag har då burit henne mellan rummen. När det blev lek på riktigt, typ kurragömma, så fungerade de inte. Men kanske kan jag försöka ha henne på dagis ett par timmar per dag när det är lugna aktiviteter inne. Men jag tycker inte att förskolan erbjudit mig någon hjälp. Förstår mkt väl att hon inte kan få en egen resurs, men lite extra koll och hjälp vid behov.

Prata med förskolechefen, jag har för mig att det är så att de är skyldiga att fixa en resurs åt henne så länge det behövs, men man kan nog vara tvungen att bråka lite om det. ;)

Tänkte uppdatera nu när allt är "över"
När gipset togs bort blev de ingen förbättring med försök att gå. Dock kunde hon då ha byxor och skor så hon fick gå till dagis. Hon kröp runt ute i snöblask för att hinna med kompisarna. Knäna blev svullna och röda, men hon ville ändå inte gå. Många i omgivningen va mkt ifrågasättande och tyckte att vi borde gå till läkaren. När vi tog bort gipset sa läkaren att de kunde ta 1-2 veckor innan hon började gå. Dag 14 när jag hämtar henne från dagis möts jag av en tjej som går. Lycka! Nu har hon börjat springa även fast hon haltar litegrann.

Min 3 åring bröt benet för 2 veckor sen. Gipsad från knät och hela vägen till tårna. I början hade hon väldigt ont, och fick nästan panik och skrek när man skulle bära/flytta henne. Nu har hon inte alls så ont längre, men hon vägrar att gå.:meh: Hon tror väl att de ska göra ont, och har liksom bestämt sig att inte gå så länge hon har gips. Pga detta har hon varit hemma från dagis hela tiden. Att aktivera en 3 åring som inte vill gå är inte helt lätt, och jag håller på att bli tokig av att vara hemma. Någon med erfarenhet/tips?

Lite mer stillsamma lekar borde väl funka, men jag gissar att du redan kört igenom dem till leda nu. Men, rita, ipad (kan ju vara värt att shoppa lite appar), film, duplo, pyssel av olika slag... Kan hon bokstäver och siffror så går det ju att sysselsätta sig länge med det, sätta ihop olika siffror och se vad det blir, stava till olika ord, identifiera ord (typ att man skriver tre ord, och så får hon peka vart det står "sko" eller liknande enklare ord, leta siffror i tidningen, osv, och om hon inte kan det så kan ni ju passa på att lära det nu.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 404
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 145
Senast: Red_Chili
·
Småbarn Sonen 4,5 år har haft det lite kämpigt på förskolan i höst. Alla hans vänner slutade för att börja på skolan, och han har inte riktigt...
2 3
Svar
40
· Visningar
9 307
Senast: Soapbubble
·
Övr. Katt Hej! Någon som haft en katt med brutet ben och vill dela med sig av sina erfarenheter kring detta? Min lilla kise bröt bakbenet förra...
Svar
17
· Visningar
3 154
Senast: Goodwords
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023