2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, allvarligt. Jag lever på 1100 kcal, går hela dagarna på jobbet och går inte ner ett gram.
Provade att öka matintaget, mellanmål och sådär som ska vara bra och rekommenderas i alla bantarartiklar. Jag har gått upp två kilo till. Inga mer mellanmål.

Så vad gör jag? :cry:

Här går det väldigt långsamt (och ganska ostabilt ...:D ) nedåt. Startade på 67,5 kg i januari någon gång. Nu ligger jag på 63,5. Knappt ett kilo i månaden. Känns som om jag börjar hitta gränserna för mitt nya liv efter klimakteriet. :crazy: Tidigare kunde jag äta typ vad som helst, men det går inte längre.

Jag ska ta tag i min vikt... igen...
Har inte vågat väga mig sen jag och sambon gjorde slut. Bodde 2 månader hos föräldrarna = fika varje dag. Noll träning förutom det jag rör mig på jobbet.

Tanken är att börja springa igen... är bara så svårt att motivera sig.
Ska ha invägning imorgon och återkommer!

Jag är fortfarande sjuk, inne på andra veckan nu, så jag känner mig inte speciellt fräsch än. Magträning i form av hosta får jag i alla fall... Vi har någon slags värmevåg här i Irland för tillfället och ska få 26 grader på fredag, vet inte om det har hänt någon gång sen jag flyttade hit. Hoppas på att må lite bättre så får man passa på att grilla varje dag typ :D

6/3 - 64,9 kg
13/3 - 63,7 kg (-1,2)
20/3 - 63,2 kg (-0,5)
27/3 - 63,2 kg
3/4 - 63,4 kg (+0,2)
10/4 - 61,5 kg (-1,9)
17/4 - 61,4 kg (-0,1)
24/4 - 61 kg (-0,4)
2/5 - 60,7 kg (-0,3)
8/5 - 60,7 kg
15/5 - 60,4 kg (-0,3)
22/5 - 60,1 (-0,3)

Alltså, allvarligt. Jag lever på 1100 kcal, går hela dagarna på jobbet och går inte ner ett gram.
Provade att öka matintaget, mellanmål och sådär som ska vara bra och rekommenderas i alla bantarartiklar. Jag har gått upp två kilo till. Inga mer mellanmål.

Så vad gör jag? :cry:

Åh, låter inte alls kul. Får man fråga hur mycket du väger i dagsläget? Är du överviktig eller normalviktig?

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg

22// 25/3 66,7 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg
14/4 65,2 kg
19/4 65,4 kg
21/4 65 kg
23/4 64,4 kg
27/4 64,3 kg
4/5 64,2 kg
11/5 64 kg
12/5 63,9 kg
13/5 63,7 kg
22/5 63,6 kg
23/5 63,2 kg woop woop! Trodde inte riktigt på det, så jag flyttade runt vågfan i hela lägenheten och vägde mig 15ggr och det resultatet visades 10/15 ggr . Så jorå! Golvet är inte riktigt platt här förstår ni

Inte för att jag varit aktiv men: Jag har gett upp viktnedgångsprojektet för stunden. Har terminstenta att plugga till, praktiskt prov från 4 terminer, heltid undervisning i utb samt inskolning på nytt jobb. Allt detta ska vara gjort innan 4e juni. Whoop! Känner att viktnedgången får stå tillbaka i den ekvationen.

Det är verkligen inte nyttigt men: att tappa aptiten av stress och ångest har tydligen sina fördelar ändå. -2 kg sen jag skrev inlägget. 2 kg kvar till målvikten.

Det är verkligen inte nyttigt men: att tappa aptiten av stress och ångest har tydligen sina fördelar ändå. -2 kg sen jag skrev inlägget. 2 kg kvar till målvikten.

Kan annars "rekommendera" magkatarr. Vägde 55 imorse :laugh:

Provade kläder i provhytt nyss. Jag har ALDRIG kortärmat. Inte ens när jag vägde 47 kilo hade jag det. Jag samlar fett på två ställen. Överarmar och lår. De punkterna är alltid degiga och oformliga.
Men så tänkte jag att god damn it. I sommar ska jag fan ha kortärmat oavsett, så imorgon kööör jag! :banana:

162 cm och just nu 67 kg. Så lite övervikt, inte mycket.

Du borde tappa på 1100! Är du bombsäker på att du räknar rätt och fyller i allt i matdagbok? Räknar du även dryck om du dricker annat än vatten/lightdrycker? Väger du maten på matvåg? Hur länge har du hållit på?

Du borde tappa på 1100! Är du bombsäker på att du räknar rätt och fyller i allt i matdagbok? Räknar du även dryck om du dricker annat än vatten/lightdrycker? Väger du maten på matvåg? Hur länge har du hållit på?

Jag väger allt och skriver upp allt, till och med vatten. Ligger på 1100-1200 kcal per dag och går inte ner ett gram. Slarvar jag med maten går jag upp.
Jag borde verkligen gå ner men det gör jag inte..

Jag väger allt och skriver upp allt, till och med vatten. Ligger på 1100-1200 kcal per dag och går inte ner ett gram. Slarvar jag med maten går jag upp.
Jag borde verkligen gå ner men det gör jag inte..

Hur länge har du hållit på? Det kan gå trögt i början!

Och du "äter inte de kalorier du förbränner vid träning" eller ngt liknande?

Nej, jag räknar inte in träningen i kaloribudgeten.

@Wysiwyg jag äter abilify, som ska ha minimal påverkan på vikten. Och enligt många "experter" på nätet ska medicinen inte påverka viktnedgången/uppgång alls..
Jag gick upp nästan 10 kg på tre månader när jag började med abilify och nu blir jag inte av med kilona igen :rage:

Provade kläder i provhytt nyss. Jag har ALDRIG kortärmat. Inte ens när jag vägde 47 kilo hade jag det. Jag samlar fett på två ställen. Överarmar och lår. De punkterna är alltid degiga och oformliga.
Men så tänkte jag att god damn it. I sommar ska jag fan ha kortärmat oavsett, så imorgon kööör jag! :banana:
Har exakt samma problem! Alltid överarmar och lår som allt samlas på. Måste ner ganska långt för att jag skall känna mig bekväm i kortärmat :down::D

Har exakt samma problem! Alltid överarmar och lår som allt samlas på. Måste ner ganska långt för att jag skall känna mig bekväm i kortärmat :down::D

Blir seriöst avis när jag ser folk som inte är modellsmala som ändå har slimmade överarmar :arghh: Det är vanligt, jag ser dom överallt! :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar