2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mig går det inte bra. Alls. Ingen motivation!! :( Trillar dit varje helg, och börjar om på noll varje måndag... Wääh.
Inte alls redo för sommaren!

Känner och gör precis likadant! Suck!
Det värsta är att all träning känns tung tung tung.
Denna veckan har gått hyfsat hittills iaf.

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg
10/3 66,1kg
11/3 66,3 kg
12/3 66,3 kg
14/3 66.1 kg
15/3 65,5 kg
16/3 65,8 kg
17/3 65,9 kg
18/3 65,8 kg
20/3 65,4 kg
21/3 65 kg
27/3 65,2 kg
31/3 65,8 kg
3/4 66,1 kg
5/4 65,4 kg
6/4 65,2 kg
7/4 64.8 kg
10/4 65 kg
12/4 65,7 kg
14/4 65,2 kg
19/4 65,4 kg
21/4 65 kg
23/4 64,4 kg
27/4 64,3 kg
4/5 64,2 kg
11/5 64 kg
12/5 63,9 kg
13/5 63,7 kg
22/5 63,6 kg
23/5 63,2 kg
24/5 63,1 kg
1/6 62,9 kg

Blir seriöst avis när jag ser folk som inte är modellsmala som ändå har slimmade överarmar :arghh: Det är vanligt, jag ser dom överallt! :cautious:

Så ser min kropp ut, men jag har snarare stört mig på att jag har så smal överkropp och kurviga höfter :D Det finns liksom ingen perfekt vikt för mig, för om höfterna och rumpan ser bra ut så ser jag ut som ett skelett på överkroppen :crazy: Och om överkroppen ser bra ut så tycker jag att jag är lite väl rund om höfterna :p

Grattis på födelsedagen, förresten! :)

Laddade hem Lifesum i måndags och började räkna kalorier. Insåg att jag nått en punkt där jag antingen måste öka träningen (vilket jag har svårt att få tid till) eller ta en koll på maten. Så jag testar några veckor att räkna.

Ska, enligt appen, ligga på 1250 kcal per dag och jag har hållit mig till det hela veckan. Utan problem. Har sedan i måndags minskat med 2.4 kilo. O_o Inser att mycket av det är vatten och att det kommer stanna av, men jag tror att det här är den push jag behöver just nu.

Det jag gillar bäst är att appen påminner mig om att dricka vatten, något jag annars är extremt dålig på.

Jag var så nära att plocka fram glassen ur frysen nu när jag kom hem från jobbet. Men nej. Jag lät fan bli. Haha.
På lördag - då kan jag äta glass.
Annars kan du pröva mitt trick,tog fram glass,la den på frysen,gjorde något annat och glömde bort den,idag kom jag ihåg den,smält glass över hela frysen :banghead:
Så där slapp jag dom kalorierna.

Annars kan du pröva mitt trick,tog fram glass,la den på frysen,gjorde något annat och glömde bort den,idag kom jag ihåg den,smält glass över hela frysen :banghead:
Så där slapp jag dom kalorierna.

Oh noes!
Hade blivit mycket ledsen om det hänt min Häagen Dazs Salted Caramel... :p

Hej :)

Jag skulle behöva hoppa in här ett tag. Jag slutade röka för inte så länge sedan och gick i den vevan upp rätt mycket i vikt :angel:
Jag har inte räknat kalorier tidigare, har ni några tips för en nybörjare?

Min vikt står typ still pendlar 1 kg upp och ner beroende på vad jag gjort men det landar liksom på samma så det är inget jag hetsar upp mig för. Men jag tränar bra och äter det jag vill typ så jag får väl vara nöjd :p Orkar inte anstränga mig ännu mera för de där få kilona. Har byggt en del muskler också och är smalare när man ser bilder och hur kläder sitter så jag är faktiskt rätt nöjd som det är.

Invägning idag. Har räknat kalorier med Lifesum sedan i måndags. Och har gått ner 2.8 kg sedan dess. :banana: Inser ju att det inte kommer fortsätta så här, men efter att ha haft flera månader där jag stått stilla i vikt känns det oerhört motiverande.

Jag nådde en tidigare lägsta vikt vid påsk. Efter påsk blev jag sjuk, kunde inte träna och ville bara ligga i soffan och äta glass. Pang, jag gick upp tre kilo. Av dessa har jag blivit av med ett. Idag väger jag 0.8 under det jag vägde på påskafton. :banana:

7.1 kilo kvar till målvikt.

Är det någon här som provat 16:8 och har något att säga om det?
Räkna kalorier och hålla mig strikt till det kommer jag aldrig fixa, så behöver nån annan lösning...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
280
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Bor i Skåne och upplever att jag är påverkad av min pollenallergi. Är det någon annan som fortfarande märker av sin pollenallergi trots...
Svar
8
· Visningar
343
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 474
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar