Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Imorgon kommer jag hem och då börjar första sockerfria veckan Målet är 30 dagar men tar en vecka i taget så får vi se.
Svårt. Det är ju socker i allt känns det som?
Vad är ok att äta?
Ingen som vill haka på?
Mat! Kött, fisk, fågel, sallad, såser osv. Inga helfabrikat, godis, läsk osv.Svårt. Det är ju socker i allt känns det som?
Vad är ok att äta?
- 5,1 kg igår och -5,3 kg idag. Det går väldigt stadigt just nu i alla fall
Vad säger din läkare om medicinen och viktnedgång, hur du ska tänka/hantera det liksom?
Vi diskuterade det lite häromveckan. Kom väl egentligen bara fram till att i och med att medicinen funkar är det dumt att byta.. Hon tyckte inte att vikten såg ut att vara ett problem. Men för mig är den det, ännu mer nu när jag börjar gå upp igen..
Ska ta upp det igen vid nästa tillfälle.
Snart kommer jag väl till en punkt där jag slutar bry mig och låter hela kroppen förfalla..
Ja, det låter kanske klokt att ta upp det igen men förstår ju också dilemmat efter ett byte inte är känns aktuellt. Oavsett, så besvärligt för dig. Inte lätt att vänja sig vid att kroppen känns och ser annorlunda ut. Hur är det med motion för dig och så? Jag tänker om det kan vara någon tröst eller förändra någon känsla att i alla fall veta att man gör något bra för kroppen och att den är hälsosam - även om det inte avspeglar sig i vikten.
Har ni några bra tips på hur man kan äta bönor? Så enkelt som möjligt. Jag är väldigt ointresserad av matlagning så att joxa för mycket kommer aldrig hålla för mig. Men bönor ska ju vara så nyttigt och mättande så jag vill gärna komma igång med det.
På jobbet fick vi en dag kikärtor, tror kocken tagit de som de var ur tetrapaketet och bara strött lite finhackad lök och salt över. Men jag har inte vågat prova själv ännu.
Finns det något enklare att röra till än gryta? just linsgryta gör jag ibland , men vill ha något enklare.Jag typ lever på bönor, linser och kikärtor (vegetarian). Favoriten är en gryta med röda linser, bönor, krossad tomat och kokosmjölk. Blir som köttfärssås.
Finns det något enklare att röra till än gryta? just linsgryta gör jag ibland , men vill ha något enklare.
Haha, vad säger du, jag som känner mig som värsta matmodern när jag gör en gryta . Jag tänkte mig att man liksom bara tar ett paket bönor och rör ihop något smarrigt och enkelt. Ingen spis inblandad.Oj enklare än gryta! Det blir väl inte smidigare än så bara att hälla allt i en stor gryta och vänta några minuter.
Ska fundera om jag har nåt mer på lager.