2 gamlar råttor, snart bara en?

Ä

Ängslig

Mina 2 äldsta råttor, och de enda ja har kvar, börjar bli till åren.
De är fortfarande pigga och glada men den ena har tappat lite i vikt och är lite hängig ibland..
De får bra och varierande foder men det verkar inte hjälpa längre.
Då de är så trevliga mot nykomlingar tänkte jag skaffa 2 unga råtthanar till, som kan hålla dem sällskap in i det sista.

Men hur märker jag om det är dags att avliva?
Eller skall de somna av sig själva?
De är som sagt änsålänge pigga och glada, kanske inte riktigt lika mycket som förr bara, förutom den ena då. De är över 3 år gamla.

Sv: 2 gamlar råttor, snart bara en?

Jag har tagit bort mina när de är gamla å sjuka, man märker nog på dem när det är dax! Ett gammalt friskt djur kan ju få dö i hemmiljö, men är dom 3 år å blir sjuka, då ska de få hjälp att somna in och slippa att plågas!

Sv: 2 gamlar råttor, snart bara en?

Inte dåligt att de är över 3 år! Mina fick mycoplasma och tumörer så max 2 år levde de. :cry:
Är de bara slöa finns väl ingen anledning att fundera på avlivning? men om de börjar få svårt att röra sig och hålla sig rena så är det en annan sak. Om de får svårt att hålla hullet likaså. du märker när livsglädjen börjar tryta....:(

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 113
Senast: Tjholahopp
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 481
Senast: Murphy
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 769
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama