Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

zanne

Mitt barnbarn som är 2½år är en glad o smart liten tjej som inte går på pottan. har försökt med allt men hon gör allt i blöjan.har ni några tips?
 
Sv: 2½ år

Mitt bästa tips är att du bör låta henne bestämma takten. Alla barn är olika.. vissa använder inte ens nattblöja vid 2,5 (jag var ett av dem) medan andra fortfarande har dagblöja vid 3.

Tror att om man försöker skynda på dem, så fördröjer man processen, hur välmenande man än är.

Svårt att dra gränsen mellan när man tjatar på dem och skapar något negativt av det hela från att coacha/uppmuntra.

Så, låt det vara ett par månader, ha en potta framme och fråga henne emellanåt om hon vill prova.. men jag skulle inte göra mer än så... rätt vad det är har hon fattat poängen och då kan man inte hålla dem från pottan öht. första veckan satt min tjej på pottan hela dagaran och försökte klämma ut en svätt med väldigt jämna mellanrum .. *S*
 
Sv: 2½ år

Släpp det helt och låt henne vara ett tag! Sen kan ni prova med en toaring istället, Elin tvärvägrade potta, men toaring fungerade bra, men hon var över tre innan hon slutade med blöja, men då tog det kanske 14 dagar från det att vi började prata lite mer om det tills hon var torr både dag och natt.
 
Sv: 2½ år

Barnbarn? Vad gör hennes föräldrar?

Jag tycker också det låter tidigt med 2½ år.
 
Sv: 2½ år

För lite drygt ett år sen skrev jag en tråd i liknande ämne. Den tråden har sen pluppat upp ett antal gånger. Läs gärna i den så hittar du nog en hel del matnyttigt!
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=630196

Det största problemet idag är nog att blöjorna är så himla bra så det blir inte obekvämt för barnen att kissa i dem... Det märkt knappt. Men till sist inser de att det är skönare utan blöja.
Sommaren är ju en utmärkt tid att låta dem gå nakna ute, gärna med en potta i närheten. (det funkade för min "tvåa".)
 
Sv: 2½ år

Barnbarn? Vad gör hennes föräldrar?

Jag tycker också det låter tidigt med 2½ år.

ja jag är hennes 40 åriga mormor och hennes föräldrar tar givetvis ansvar för henne.Min dotter var själv blöjfri vid 1½ år och hon försöker ej tvinga fram nått med sin dotter.Tack för alla råd.
 
Sv: 2½ år

Ok då förstår jag. Jag menade inte att låta anklagande, om jag nu gjorde det. Men det är ju rätt ovanligt att det är mormor som tar tag i blöjfrågan...
 
Sv: 2½ år

Ok då förstår jag. Jag menade inte att låta anklagande, om jag nu gjorde det. Men det är ju rätt ovanligt att det är mormor som tar tag i blöjfrågan...

oVANLIGT OKEY,men är det så ovanligt att en dotter rådfrågar sin mamma om olika saker ex:det som rör sin egen dotter.Vem ska våra barn(även i vuxen ålder)vända sig till om inte sina föräldrar.Det är inte heller mormor som har tagit tag i blöjfrågan jag skriver i min dotters intresse.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vår lilla dotter på 2 år har väldigt mycket, väldigt tjockt och väldigt långt fint hår. I nacken har hon lockar. Hon har dock börjat...
2
Svar
35
· Visningar
2 010
Senast: gulakatten
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 659
Senast: cirkus
·
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 542
Senast: Oh_really
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
571
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp