S
__Stilett__
Sv: 153 för litet?
jag blev erbjuden 75.000 för min gatukorsning med okänd stam på typ 154 cm.
jag blev erbjuden 75.000 för min gatukorsning med okänd stam på typ 154 cm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men 1.53 är ju extremt litet, varför köpa så liten häst? Den måste vara väldigt billig - hästar under 1.58 får man inte många kronor för. Det är varje uppfödares fasa.
jag fyller 18 och ska nu gå över från ponny till storhäst. har hittat en häst som är 153 cm i mkh, men så undrar jag om det kanske är för litet. jag tävlar i dressyr och vill ta mig lite högre upp i klasserna. vad tror ni, är det för litet? har man någon chans ute på banan mot de större hästarna?
tillägger; varför inte behålla ponnyn istället för att köpa en ny som bara är några cm större??
det är ju bara att se på vad det är för hästar som vinner... mindre häst=mindre gång. och det ser inte lika imponerande ut. en liten häst ska vara jäkligt bra och välriden, en stor häst behöver bara vara hyfsat bra och välriden...
hur många tävlingar och på vilken nivå vinner du med din häst då??
jag säger inte att alla måste rida 170+ hästar, men om man satsar på tävlandet och vill göra det bra så är det dumt att ha en häst som är 15-20 cm mindre än alla andra...
Jag skulle inte påstår att mindre hästar har mindre gång. Det handlar ju helt om hästens "ursprung", stam med andra ord och hur den rids. Jag har sett en hel del 160 hästar som hävdat sig i MsvA, intermediare, st geoge. Om man är 160 själv är det mycket svårare att rida ihop en större häst, det ska se och vara snyggt ut tillsammans, eftersom dressyr. Även en liten häst kan dansa fram på banan... om man ska lyckas i de högre klasserna, dvs svår klass kommer man ingenstans med utan en mycket välriden och samarbetsvänlig häst, oavsett storleken. Min häst är 158 och har inga problem ute i msv-klasserna. Jag har aldrig fått kritik eller negativa effekter av att jag har en mindre häst. Hon kan de högre rörelserna och utför dem utan problem, men hon kanske tillhör dem "jäkligt bra" hästarna, vad vet jag
hur många uppfödare tror du föder upp dressyrhästar av bra stam och kapacitet i stl 153 cm då?
då är det "misslyckade" föl isf, tror inte någon satsar på detta medvetet..