12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Jag röstar för den lila! Eller blå, eller grön, kanske rosa. Hehe, tyckte dem var superfina allihopa! Jag måste köpa en liknande till Alert som vi kan ha på promenader känner jag. :)

Charlottee - Jag beklagar verkligen. :( Skickar en stor kram med styrka.

IronWill - Superhärliga filmer! Jag har typ sett Alertis springa två gånger, någonsin. :D

Gud va skönt att höra att hon inte är halt längre, det är ju toppen! Hur har det gått med hovskadan?

jätteskönt! förutom muggen och hovskadan (som ser tio ggr bättre ut) så måste hon har varit vääääldigt ömfotad eftersom hon redan är helt ren av vad jag har sett i hagen.

Hon behövde stallas in och få vila ordentligt helt enkelt :) min lilla porslinsfux

Primadonnan. :) Installad häst har sin charm det med. Letade ju lösdrift till Alert när jag köpte honom men nu i skitvädret är jag väldigt nöjd med boxplats. :)

Haha ni ska vara jätte nöjda med boxplats. Jag har de senaste dagarna fått stå ut med något som liknat ett blött lermonster, känns konstigt att han inte mår dåligt av att rulla sig i leran, frivilligt...... Han ska få en rejäl avborstning till.. Snart... Haha meeeeen vi får se om jag möjligtvis börjar tömköra istället för att fortsätta som handhäst. Har inte kommit iväg på fler turer på grund av att hästen som inte är handhäst är väldigt gammal och vi försöker fixa hans boots, men det är inte mitt special område direkt..

Hehe, jag tänkte på det igår faktiskt. Igår var nämligen första dagen som Alert inte rullat sig sen han kom till mig. Det var skönt! :)

Hur är era hingstar? Märker ni att de är hingstar ännu? När ska ni kastrera?
Alert är som en bebis fortfarande och smackar med munnen mot de andra hästarna. Han är 1 är och 2 månader nu.

Mina busar på äkta hingst vis dagligen. Kastrera kommer jag göra när det känns som att det behövs, en blondie nu under vintern men trubbel får nog vänta till nästa år.

Gud vad söt han är :) Och duktig, verkligen lyhörd!

Jag hade varit rädd att Glimma skulle springa iväg, hon är lite väl självständig i vissa situationer ;)

Fröken har sprungit iväg på höjden nu, lilla pälsbollen :D

1012488_752897861394372_1107506891_n.jpg

Haha ja han e mycket lyhörd, men börjar rusa iväg nu lite då och då när han känner för det. Känns ändå bra eftersom jag tränar på hans självförtroende och förmåga att slappna av när vi tränar med godis :) Han e duktig nu! Hade han varit mer självständig från början hade det inte varit så kul att träna det jag gör så jag förstår dig ;) Hon är så söt så söt glimma <3 min 11.a börjar likna henne i hagen nu, vilken jäkla päls xD

KL

Ove är 155 fram och 159 bak, 16 månader gammal. Räknar med att han går över 170 cm men återstår att se med hur mycket ;)

Herrn har haft lite ledigt i ungefär två veckor som nog gjort han gott. Han var jätteglad över att få komma in igår och bli ompysslad :love: Osså har lastträningen dragit igång igen, vi flyttar tillbaka till Öland nästa onsdag så då måste han gå att lasta. Jätte duktig kille gick på smalt för första gången som ingenting. Idag tänkte jag testa att stänga för bakbommen och eventuellt fälla upp lämmen beroende på hur det går. Han är väldigt lugn i transporten och går inte ut förrän jag ber om det.

duktig Ove!

Jag blir lite fundersam, Bosse är bara 153.5 och jag räknar med att han kommer bli liten.

Hoppas att han är långsamväxare så han iallafall kommer över 1.60.

Han var stor som fölunge men nu växer han mest på längden och bredden:D

Jag uppskattade Darwins höjd till ca 157 idag, men det kan ju nästan inte stämma om Ove är 155... fast å andra sidan är Darwin nästan 2 månader äldre och har vuxit som bara den hela hösten. Han är klart högre än Blacky som vi mätt med mätsticka till 153 cm med skor... Måste mäta snart! Hoppas på en lagom höjd om 165 cm till slut :)

Vi gör inte så mycket här heller, han har bara gått i hagen de senaste veckorna. Leds in och ut från hagen bara 4 ggr om dagen. Blir lycklig i hela kroppen när jag kommer till stallet, och Darwin direkt lämnar flocken och kommer fram för att hälsa. Varje gång, varje dag, när man än kommer på dagen. <3

Kl
Mätte min till 163 för några dagar sedan, lite högre i bak.. men räknar kallt med att han kommer att sluta på 170, det räcker!

Känns lite tungt just nu, pållen är full i regnskållor på ryggen och nu har han även fått mugg på ett bakben.. Suck.. Hagen är inte heller rolig, frysen och knölig. Släppte dom i sommarhagen (som i alla fall är jämn och fin) häromdagen o jisses vad glada de blev att kunna sträcka ut i full galopp!

Lite OT kanske..
Min tjej som är född 2011 var 160 som ettåring, nu 172 ca som 2,5 åring :p hoppas inte hon går över 175 i alla fall men vi får väl se.

Hoppas din stannar på 170! Vad är han för ras?

Haha ja han e mycket lyhörd, men börjar rusa iväg nu lite då och då när han känner för det. Känns ändå bra eftersom jag tränar på hans självförtroende och förmåga att slappna av när vi tränar med godis :) Han e duktig nu! Hade han varit mer självständig från början hade det inte varit så kul att träna det jag gör så jag förstår dig ;) Hon är så söt så söt glimma <3 min 11.a börjar likna henne i hagen nu, vilken jäkla päls xD

Roligt att träna dem lösa! Måste vara kul för honom också och bra sätt att träna självförtroendet :D Man kan ju söka tröst och skydd hos matte om det skulle behövas ;)

Ja jisses så lurviga våra små är nu! De är jättelånghåriga och får så korta ben att de ser ut som taxar, speciellt Glimmas mamma :p

Roligt att träna dem lösa! Måste vara kul för honom också och bra sätt att träna självförtroendet :D Man kan ju söka tröst och skydd hos matte om det skulle behövas ;)

Ja jisses så lurviga våra små är nu! De är jättelånghåriga och får så korta ben att de ser ut som taxar, speciellt Glimmas mamma :p

Haha ja men precis, så fort han ser något som är lite för läskigt stannar han och väntar tills jag går först i stället ;) Den lilla fegisen!

Hahahaha du får lägga upp en bild på glimma och glimmas mamma samtidigt så vi får se de lurviga taxarna! :D

Å nej, säg inte så! :p Nu är han ju född i början på maj, så han är ju snart 1 år och 7 månader.. Hjälper dig att hålla tummarna för att din stannar på 175!

Han är ett svenskt halvblod.

Lite OT kanske..
Min tjej som är född 2011 var 160 som ettåring, nu 172 ca som 2,5 åring :p hoppas inte hon går över 175 i alla fall men vi får väl se.

hjääälp... Hollie är nu 1½ år gammal och ligger på 160cm som sagt!
Även om det syns att hon kommer bli stor så hoppas jag på inte SÅ STOR :nailbiting:

Hon mår iaf kanon och trivs hemma med sina två kompisar, hon gillar även sin krubba och dess innehåll :D lyx!

1466103_10151814249961344_1707175429_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka