Sv: 12rna del 4
*kl*
Grejjat lite med en (eller ja, två egentligen) av våra 12or idag.
Fancy band jag upp i boxen, sadlade och fladdrade med ridtäcke, hoppade lite bredvid, "smällde" med stigläder osv. Inte ett öronvift
.
Sedan tränsade jag och gick ut och tömkörde på området. Hon är inte märkbart brydd över att vara själv, inte tittig någonstans och väldigt lyhörd. Fick tillochmed springa lite (i uppförsbacke, pust) hon gick och släpade lite väl mkt i skritten så jag smackade på för att få lite mer "go" och då tog hon trav. Eftersom jag smackade lite väl likt den smackningen jag haft för "trav" när jag logerat henne så kände jag att jag fick ge henne rätt och glatt trava en bit med henne.
Hon är verkligen lätt att ha att göra med, men nog kan man skymta en liten räv bakom varje öra (men så är hon ju fuxflicka
)
Jag skulle även ridit Bessie idag, men hon hade lite temphöjning (vi tempar alla våra varje dag och skriver upp så vi har en form av " kurva" över varje hästs ungefärliga normaltemperatur) bessie hade även lite småtjocka bakben och var inte helt hundra i magen, så vi får väl anta att det är foderreaktion... Hoppas det inte är något allvarligt och att det inte är något som sprids mellan hästarna. Vi hade foderproblem tidigare i år och vilket skit det var att hålla reda på med 17-20 hästar i stallet som blev dåliga om vartannat osv...
Det blev bara en promenad på ca 15 min för bessie, så hon skulle få röra på sig och få lite stimulans. Vi gick ner och kollade in ledvolten, hästtransporterna som stod på klinikens parkering och lite annat smått. Hon var duktig, hon är ju inte jättevan vid att gå ensam på promenader och är ju som sagt väldigt förtjust i sin kompis Hayley (som var kvar i stallet) alltså blev jag "skriken" i örat ett par gånger...