12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Hahahahaa jaaa, men de kan väl inte vara så svårt när mamma är 157.... KAN MAN JU TYCKA xD Jag köpte en för stor fölunge helt enkelt.. Men jag får leva med det, blir typ som hela och halvan i framtiden då! 11.an lär ju sluta på högst 155 och Cash blir typ 170.. Kan ju trösta mig med att det kommer roa alla som går förbi iaf ;)

hon ser fin ut chatzy! så mörk fortfarande..

JG coolt med hans bläs :D

KL.
Nya bilder på min Hollie!

1450162_10151824356461344_215424687_n.jpg

1451360_10151824334281344_1043051662_n.jpg

995541_10151824335871344_774776659_n.jpg

1461818_10151824340716344_226519957_n.jpg

*kl*

Grejjat lite med en (eller ja, två egentligen) av våra 12or idag.

Fancy band jag upp i boxen, sadlade och fladdrade med ridtäcke, hoppade lite bredvid, "smällde" med stigläder osv. Inte ett öronvift :).
Sedan tränsade jag och gick ut och tömkörde på området. Hon är inte märkbart brydd över att vara själv, inte tittig någonstans och väldigt lyhörd. Fick tillochmed springa lite (i uppförsbacke, pust) hon gick och släpade lite väl mkt i skritten så jag smackade på för att få lite mer "go" och då tog hon trav. Eftersom jag smackade lite väl likt den smackningen jag haft för "trav" när jag logerat henne så kände jag att jag fick ge henne rätt och glatt trava en bit med henne.
Hon är verkligen lätt att ha att göra med, men nog kan man skymta en liten räv bakom varje öra (men så är hon ju fuxflicka ;) )

Jag skulle även ridit Bessie idag, men hon hade lite temphöjning (vi tempar alla våra varje dag och skriver upp så vi har en form av " kurva" över varje hästs ungefärliga normaltemperatur) bessie hade även lite småtjocka bakben och var inte helt hundra i magen, så vi får väl anta att det är foderreaktion... Hoppas det inte är något allvarligt och att det inte är något som sprids mellan hästarna. Vi hade foderproblem tidigare i år och vilket skit det var att hålla reda på med 17-20 hästar i stallet som blev dåliga om vartannat osv...

Det blev bara en promenad på ca 15 min för bessie, så hon skulle få röra på sig och få lite stimulans. Vi gick ner och kollade in ledvolten, hästtransporterna som stod på klinikens parkering och lite annat smått. Hon var duktig, hon är ju inte jättevan vid att gå ensam på promenader och är ju som sagt väldigt förtjust i sin kompis Hayley (som var kvar i stallet) alltså blev jag "skriken" i örat ett par gånger...

Åh vad fin sista bilden var -den hade jag ramat in!

Kul att du nämner det, min tanke också :D skulle passa som en vacker tavla på min vardagsrumsvägg!

mettan hehe ja hon börjar se mer och mer ut som en häst och få bra proportioner, äntligen! Hon har ju varit väldigt mkt i två delar under sin uppväxt tycker jag, och är förstås fortfarande till viss del, men är betydligt snyggare.
Under rörelse när dom spänner upp sig ser det ju alltid bättre ut :p

Mattiz tack vad kul att höra :)

Har äntligen fått motivation till att ta ut kameran så nu får ni se mitt höghus ;)
När man kollar på bilderna känns det som att han är närmre 160 än vad jag tror. För WallE är 149cm och alltså han ser ju ut att vara 10cm högre? xD

1424562_10152043718558094_1836812437_n.jpg

Med 11.an;
1476656_10152043715453094_671737031_n.jpg

1471076_10152043715863094_259607195_n.jpg

1486758_10152043716693094_1562577769_n.jpg

grabbar alltså! det ska då alltid tuggas och busas :D

sista bilden så söt han är!

det är svårt att jämföra dina på bilden tycker jag, eftersom skäcken böjer ner halsen och ett framknä som får honom att se mindre ut... om vi bara utgår från bilderna förstås.

Hollie är ju ca 160cm, jämför vi våra bilder bara, så känns hon ju betydligt större än din svarta :eek:

Haha ja men det är först nu min lilla skäck vågar busa med Cash och när han blir för våldsam springer skäcken iväg och gömmer sig bakom mig om jag är i hagen vill säga ;) hahaha han är inte så jätte tuff än..

Ja du har nog rätt, tänkte mer på bilden där man ser huvudena och manken på båda. Även om man inte ser mkt av ryggen på Skäcken på den bilden :)

Får ställa upp Cash bredvid Remii istället så får vi se hur stor skillnad det är på dem ;) För Remii är 159,5 nästan helt säker på det, men med mer massa så då kanske man ser om de är lika stora eller inte :)

Han växer ganska udda också måste jag säga, för nu har han bara växt på höjden igen och ser väldigt kort och konstig ut i kroppen tkr jag.. Så kanske därför han ser så liten ut? Ne vet inte, får ställa upp mina pojkar helt enkelt, om jag kan hitta lite folk kan jag nog få med alla 4 ;) En till bild;

1458519_10152043718428094_575454493_n.jpg

på den nya bilden ser det ut att vara stor skillnad !

ja DET vore kul att se! en gruppbild :D

Jag hade en liten fantasi att göra detsamma med mina.. men nu finns ju inte z längre och avelsstoet (mor) är utlånad, så det känns rätt kört för min del :(

ja skäcken ser ut som en plutt på den bilden ;) haha vilket han är också, blir nog inte så stor.

Ja men visst skulle det vara härligt med en grupp bild! :D

Så tråkigt att du inte hann göra de innan fina Z fick gå.. Han var min absoluta favorit här på buke. Verkade vara en riktigt härlig häst och med vackraste färgen också, alltid lika tråkigt när de får gå för tidigt :(

Så tråkigt att du inte hann göra de innan fina Z fick gå.. Han var min absoluta favorit här på buke. Verkade vara en riktigt härlig häst och med vackraste färgen också, alltid lika tråkigt när de får gå för tidigt :(

å blir väldigt glad av att läsa dina ord, min z fick bli en bukefavorit :love:

Han var en riktig personlighet och hans fuxnyans var något extra som du säger, är glad att Hollie fick en del vitt eftersom hon inte alls har samma fina färg.

Däremot är hon blond (vet att fuxar ofta kan vara det som unga) men det kommer nog riktigt vita hårstrån från roten, kan hon ha flaxanlag?

Hon är ljusare längre in, och mer fuxfärgad i topparna, brukar det inte vara tvärtom? blekta toppar. Svansen är också ljus men blandad.

Därav min fundering...

bild på hur hon ser ut nu
1422337_10151826837736344_1208343042_n.jpg

Det är han helt klart värd! :love:

Ja mycket speciell, på det sättet gillar jag också att Hollie fick en del vitt eftersom hennes fuxnyans inte är densamma! Skulle ju vara mycket intressant om hon fick väldigt ljus man, jag är väldigt dålig på färggenetik. Måste det finnas i släkten nära eller kan det vara dolt det där med flax? Hon har ju ljus man, men pannluggen är fortfarande lite mörk? :)

Min 11.a börjar visa mer från sin Black sida på vintern tkr jag, det är lite kul. Han är ju svart ovanför ögonen och har massa nya vita strån i svansen xD Färg är mkt roligt, samtidigt som jag numer är helt övertygad om att min lilla 12.a är svart och inte svartbrun, men den solblekta varianten eftersom han blir väldigt brunsvart på sommaren :)

Hon är ljusare längre in, och mer fuxfärgad i topparna, brukar det inte vara tvärtom? blekta toppar. Svansen är också ljus men blandad.

Därav min fundering...

Det har du rätt i! Det brukar ju vara tvärt om. Väldigt skumt, men det verkar ju som om hon blir ljusare då, alltså att manen hon föddes med är topparna kan man säga ;) Hon kanske är flaxfux? hur är de med de anlaget då? Fråga i färgtråden??

haha ja märkligt är det men som du säger pannluggen är fux.

Jag googlade lite själv, och det verkar som om det är möjligt iaf. Om hennes båda föräldrar bär på ett dolt anlag för genen ( om hon nu skulle vara flax) men hon är ju inte alls så ljus som tex haflinger osv... så jag tror hon bara har en blond period nu :D spelar ingen som helst roll men är ganska klädsamt hos fröken tycker jag!

Aha, men hon kanske är flax och blir ännu ljusare med tiden ;) Men jag håller med dig det är ruskigt klädsamt om nu även pannluggen skulle ta och bli ljus också. Hon blir ju också lite speciell då, även om hon kanske inte är flax men håller sig så ljus som hon är nu räcker ju gott och väl :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka