12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Har tur blir det massa ben på henne och inte massa kropp ;) Vilket det iof ser ut att bli också.

Jag har väll hela tiden vart lite rädd att jag kommer se liten ut på min blivande älg men medryttarhästen är 173 cm och varken känner eller ser stor ut så har andats ut lite. Är 168 lång.

29254338377911e392a722000a1f97f4_7.jpg

(motivet kan man lämna utanför tråden)

Hon är fin din tjej! :)

Liksom min ser hon ut att ha mest låånga ben så jag hoppas att det kommer att funka ändå..

Sen ser hon ut att ha liknande hag-sällskap som min! :D

Nej, han ser ju verkligen inte så stor ut! Å den var ju ingen tung typ heller. Det var ju hoppfullt, jag är lite kortare än dig (165), men har ganska långa ben.

Fina Hollie. Vad skönt att hon trivs!

Våra barn då.

Bessie och Hayley.
Har gjort premiärtur nere på stora banan (nåväl, de har gått på en liten, betydligt smalare, dvs mer inramande bana med lite annat underlag i mitten av den stora banan). Detta gjorde de helt strålande, förhäst var som vanligt farbror Chicago :p

http://stallmalmborg.se/2013-11-25 (2).JPG

Fancy
Är den som gör absolut snabbast framsteg! Fattade longering på en gång, är mer eller mindre självgående i det momentet.
Vi har även hängt på henne helt odramatiskt

http://stallmalmborg.se/2013-11-23 (1).JPG

Hon har provat att gå i skrittmaskin

http://stallmalmborg.se/2013-11-25 (1).JPG

Och vi har börjat introducera tömkörning.

http://stallmalmborg.se/2013-11-26 (2).JPG

INGA som helst konstigheter hittills. Gör ju att man nästan börjar fundera på när "smällen" kommer, dvs...det är lite för bra det här :p

Nu har jag mätt Darwin och han är exakt som mitt ögonmått förutspådde, 157 cm :D han blir 1,5 år nästa fredag. Blir kanske inte så liten trots allt!

Hur kan du räkna med att Darwin blir liten? xD Jag går och blundar, hoppas på att min fortfarande är 155. Trotts det tror jag att han växt för han ser ut som ett rangligt höghus just nu.. Speciellt när man tittar emot hagkompisarna...... Ryser! Han går även upp och ner i vikt mkt, är det för att han växer?

Hur stor tror du han blir? :) Om jag räknar med att min är 155 nu och är 1,5år sedan i lördags, så hoppas jag han stannar på 165, troligt? :D

Va fasen nu blir jag ju nervös när du säger sådär... jag är inte ens 160 lång själv, högre än 168 får han inte bli :S ;)

haha ja hon har alltid haft långa ben, hoppas dom får stanna :D

din medryttarhäst ser iofs smäcker ut men nej, du ser inte alls liten ut på den.

Med mina 163cm är jag ganska kort men kände mig aldrig liten på min 12åring som ligger runt 170 och är dessutom maffig. Det är även Hollies mor, så det finns hopp :D

402807_10151313101161344_174910509_n.jpg

Zebban tack! :)

Vilket nackatag :o

kl
Här kommer lite nya bilder på Chatzy :)

2dspbab.jpg

29cqwjb.jpg

1j6ue0.jpg

n2iws1.jpg

Hon är 1år och 8 månader, och ca 158cm fram och 160cm bak :)

Haha ne men så har jag också sagt till min fjutt, över 169 får han inte bli ;) haha
Men stammen talar väl åt andra hållet... De flesta ligger på 170-174 bakom, halvsyskon ligger på 165-174 där med och mamman själv är bara 157, men det hjälper ju inte om hon hade en enorm pappa som ger stort på tredjeled typ -.- MEN han själv har väldigt små ledgångar så han lurar mig väldigt mycket samtidigt. Kanske inte blir så stor?

Fräsig bild :)

KL:

Idag gjorde Meciliah mig riktigt förvånad. Hon kom gåendes emot mig när jag skulle hämta henne i hagen. Plötsligt blir alla hästar skrämda av någon anledning och rusar hej villt iväg i full galopp, Lillprinsessan som av naturen är ganska lätt på foten och snabb att reagera vänder givetvis tvärt om och galopperar iväg.. Fast sen så vänder hon, tar endast några galoppsprång i fel riktning tillsammans med flocken och kommer sen springande till mig i stället. Oj vad glad jag blev kände mig riktigt utvald. Tydligen så kan även jag förmedla trygghet.

1016408_10201781082111830_1766788992_n.jpg

Gammal bild

Min lilla tjej är 141cm i mkh och 147 bak.:)
Jag vill gärna att hon blir 155cm men det kan jag kanske glömma...?

Maiden ca 3mån.
w7.JPG

foto från uppfödaren

Hm jag vet inte riktigt, det kanske hon kan bli :) Min 2,5åring är idag 149 och han är född 4 maj så rätt tidigt född och jag räknar nog ändå med att han blir upp emot 155 eftersom han är 153 bak just nu :) Så din flicka kanske blir där kring i alla fall?

Mätte mitt höghus idag och ja han har växt.. 156,5 fram och 158-159 bak, fick inte till att då han inte riktigt ville stå stilla idag.. Får ta in han lite oftare så han får sin rutin igen x)

Visst är det! Fylld av förväntan var och varannan dag för att se om det ploppat upp något nytt tecken. :D

HAHA det kan jag tänka mig! Jag är fylld av förväntan att min häst ska prompt stanna på typ 164 :D Bara dö i växten sådär på slutet, för fortsätter han som han gör nu är han ju över 160 när han är 2år..... inte okej

Hahaha, du kan ju alltid hoppas. ;)

supercassie - Näe, jag vet inte vart detta ska sluta? Jag tycker mig se en skymt av en småspräcklig rumpa också! :nailbiting:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka