12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Idag var mitt Troll (lama) ute på promenad. Hon var ett riktigt litet monster, sååå mycket energi. Sprang och pep,
hoppade på bakbenen och bockade. :rofl: Vårkänslor? Vi hade 8 plusgrader här!

Hon fick springa lite i lina på ridbanan efter. Ett par varv bara. :)

st546564646546_by_erehsidne-d77ioic.jpg

st3_by_erehsidne-d77ip92.jpg

st59888888888_by_erehsidne-d77ipe8.jpg

st4uuuuuuuuuuuuu_by_erehsidne-d77ipvk.jpg

st6999999999999999_by_erehsidne-d77ipgb.jpg

st7uuuuuuuuuu_by_erehsidne-d77ipiq.jpg

Senast ändrad:

En mycket klok tanke.
Min är lite bitig men e mest om man står o myser ;) Hästar myser så.. hmm, han missa att ja va människa ;)
Ute får mina vara iaf =) tycker det är bra. Idag blev det extra länge för mamma fick inte in dom :P så gick ut 06 o kom in 17.30

Haha ja så kan det vara, min är lite nafsig ibland eller får för sig att man ska påminna matte om att man vill ha godis gör han ibland eftersom jag tränar honom med godis så blir det så ibland så just nu har jag nolltolerans på att ens leta efter godis i fickorna och jag måste erkänna att han i sig har själv blivit mysigare och söker kontakt inte bara för godisetsskull, mycket kul :)

IronWill: Hon är ju bara för söt ditt lilla fluffmonster :love:

Kl.
Han fick följa med ut på promenad idag igen, mycket harmonisk häst jag har nu, men de leker mkt i hagen så han var inte speciellt sprulig. Travade i väg här och där men aldrig långt och tog lugna och kontrollerade galopper när han skulle springa tillbaka till mig. Mycket nöjd med dagens promenad också för att han fick lösa lite problem som att gå förbi och över de farliga stockarna, samt gick han fram till den sak som han skrämdes av något fruktansvärt för ett år sedan(så han slet sig), på egenhand och eget initiativ och nosade på saken. MYCKET nöjd med detta ;D Han är underbart harmonisk och trevlig i sinnet just nu så jag njuter varje stund jag pysslar med honom :')

Hon är så himla fin! Inte bara söt :D

Jag gör inte så mycket med Lex mer än borstar eftersom det känns som han behöver all energi till att växa. Jag har tänkt att han ska vara bekväm med sadel innan han går ut på bete i mitten av maj men annars jag har inga stora mål för honom under våren. Jag hoppas på att kunna komma iväg och löshoppa några gånger, det hade varit bra för att kunna repetera i höst innan en eventuell rådgivande bedömning och annars inför treårstestet. Tänk att man om ett drygt halvår ska upp på ryggen på min lilla häst! Längtar så otroligt mycket! :d

Är det fler som har tänkt visa på treårstest 2015? Hur ser er årsplan ut?

Hon utvecklas riktigt fint! :love: Så spännande!!

Lagren: Ser ut till att vara riktigt fin modell på din! :d

aliah: Så söt!

*kl*
Isadora häromveckan, så mysig med sin ett år äldre bästis Fjärilsviol :love:
1743589_10151861435610951_88311610_n.jpg

1798798_10151861436360951_1250348486_n.jpg
1623684_10151861439900951_29115131_n.jpg

Jag har tänkt visa min på 3års.

Planen för i år är att försöka åka iväg o löshoppa lite i vår/sommar. Ska bara lära bebis o vara ensam (Min andra född -13)

Sen ska han gå på bete i sommar, ridas in i höst o vila i vinter.

Är det fler som har tänkt visa på treårstest 2015? Hur ser er årsplan ut?

Jag planerar att visa om hon är i fas.

Tanken är att löshoppa lite i vår samt tömköra, bete över sommaren och inridning i höst. Därefter vintervila och sedan siktar vi som sagt på treårs på våren med allt vad det innebär :)

Aliah kul med löshoppning och vad duktig hon är!

victovie isadora har verkligen ett vackert huvud! Hon ser ljusare ut? Kanske bara är för att hon står brevid viol iofs ;)

KL.
Min fröken gör för tillfället inte många knop... går och betar med sin goa flock. Det är en rolig syn vill jag lova när vi kommer med lunchen och alla fyra, stora som små, kommer i fullt ös :D

1625652_10151978419366344_744756605_n.jpg

Min plan för ReVolt ser nästan identisk ut med Charlottee:) I vår blir det löshoppning och lite tönkörning, bete i sommar och inridning till hösten. Eventuellt rider jag in honom under sommaren då jag har semester och kan ta hem honom så han står lite närmare. Kommer eventuellt visa på rådgivande och om allt går som det ska och han ligger i fas så blir det 3 årstest om ett år. Ett spännande år:D

Jag har tänkt visa min på treårs om allt går som det ska. Planen är att han ska vara sadel och tränsvan innan betet i maj. I dagsläget har han haft bett 2 ggr och börjat vänja sig vid longergjord. Vi har löshoppat en gång här om veckan och ska iväg några gånger till samt prova tömkörning innan betet hoppas jag. Lättlastad är han redan så det har jag inte tänkt nöta mer än till och från löshoppningarna :)

Sen blir det inridning i höst och vila över vintern som de flesta andra :)

Visst har hon! :love: Jo hon är ljusare än alla andra halvbloden/(36)orna på gården :p, endast New Foresten som är ljusare i färgen. Dessutom går det ljusbruna på nosen så pass högt upp längs nosryggen att det ser ut som att hon har en mörk ansiktsmask :D

Har haft på sig sitt Cob-träns idag igen med lilla bettet. Och ändå 160cm+! Fick idag dessutom prova på mormors mor Fridas kandarpannband från OS. Lite stort men passade henne annars fint!
1779091_10151877933535951_1493170092_n.jpg

Underbar bild på flocken!

Senast ändrad:

Vad roligt med en till! vad duktig han är för att vara första gången :)

*kl*
Räknas Gloria som inriden nu eller? ;) Den erfarne ryttaren heter Elvira och satt kvar ända in i stallet där jag fick bära av henne mot sin vilja... :p
2014-02-24_170218_530ba7d92a6b22794ec06b28.jpg

hej och välkommen till tråden! :) Corlensky.. antar att den skimmlar?

Ozen ha ha vilken skön bild! :D självklart är hon nu inriden... av en katt ;)

... Hollie blev insutten på betet i sommras btw... O_o

1174952_10151623498111344_283303008_n.jpg

KL.
Våra damer brukar alltid komma i galopp när vi fodrar, eller insläpp. Idag tog dom bara en lugn galopp, men jag lyckades fånga det på film :D Ett härligt gäng!
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151982570326344

Vi var på vårt första äventyr i söndags. En trailträning där ett gäng träffas och bygger bana och tränar tillsammans. Lillskruttan skötte sig jättebra hela tiden. Efter träningen var det fika medan hästarna stod och vilade i släpen. Macha stod lugnt och sansat och käkade hö. Det känns jättebra att hon var lugn och jag ska jobba för att hon ska ses släpet som sin "bortabox" och känna sig trygg med att stå där.

Upphöjda skrittbommar.
img_2320.jpg

Bro.
img_2337.jpg

Första gången i ridhus.
img_2296.jpg

Ser och låter jätte härligt! Men jag tycker hon har blivit större eller lurar ögat mig? :)
åååå får lite svag ångest här nu, jag har inte alls hunnit med speciellt mkt lastträning med min lille fis. Men vi får ta det längre fram, när mer tid finns. Heheh... Och det är klart man vill att de ska känna att det är deras "bortabox" det ska ju vara en trygghet, ett lugnt ställe och något trivsamt, verkar som om du lyckats bra med att få fram den känslan! Toppen! :)

Tack. jo hon har vuxit. Hon har växt ca 5 cm i manken sen i somras men framförallt har hon breddat sig och lagt på muskler.

Lastträning hinner ni med sen. Det är ju så mycket annat man kan småpyssla med som stärker relationen och det har man igen när man väl ska lasta.

Macha svarar väldigt bra på nya grejer och tycker det är roligt. Jag gör något med henne 2-3 gånger i veckan och "göra något" är allt ifrån ta in i stallet och borsta till promenad eller miljöträning. Resten av tiden går hon bara på lösdriften. Däremot kan hon bli lite småstökig om hon bara går och skrotar, hon blir mer social och positiv när hon får utmaningar. Jag är dock väldigt noga med att det inte blir för mycket. Det ska ju vara kul när de är små! (har en känsla av att jag kommer köra med den ursäkten när hon är 15 :S)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka