12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Ja jo, min går mest och skrotar just nu när vi inte tar en promenad eller två, men mycket av hans energi går åt att leka i hagen så jag gör inte så mycket. Ibland tar vi en tur som handhäst också vilket han tycker är härligt :)

Vi påbörjade lite lastträning förra året i juli, men då fick han bara äta godsaker i släpet inte någon fastspänning eller liknande :)
Och ja det är härligt att träna på relationen, känner en sådan fruktansvärd kontakt till denna plutt så det är inte sant, vi har kommit så otroligt långt så jag känner nästan att vi verkligen kommer kunna göra precis allt tsm. Härlig känsla ^^

Kl.
Sitter och klipper ihop en film nu från några av våra roligaste promenader tsm sen i vintras, när den är klar ska ni få se ;D

Härlig film och fina hästar men stackars shettisarna! De har ju ingen chans att hänga på när långbeningarna drar iväg :rofl:

:D

minstingen lisa (men den äldsta i skaran) är klok nog att hålla sig på behörigt avstånd dock, speciellt ifrån min långbenta kalv som kanske inte alltid har 100% koll på benen :o hehe...

Takk:) Har följd tråden sen starten, men aldrig skrivit:crazy:

Han er rätt så tuff i psyket (men det var mamman ochså), skal bli fälttävlanshäst når han blir stor.

Charlottee, han blir brun (tyvärr:()

1606370_10203018539647495_330799245_o.jpg

Skogstroll :P

Idag var jag ute hos ReVolt och tömkörde bland annat. Tömkörde med tömmarna i bettet för första gången (istället för i grimman) och det var inga problem. Blir ständigt imponerad över hur enkelt allt går och att våra underbara hästar bara accepterar allt vi gör med dem:love:

Sen släppte jag honom lite på ridbanan och som avslut blev det ett besök hos hovslagaren. Bra dag :) Men jag började tänka på idag att dagen då ReVolt kanske ska stallas upp närmar sig och det känns faktiskt så himla tråkigt... Han har det så himla bra på lösdriften och han och grabbarna tycker så mycket om varandra. Sen en dag när det passar mig så sliten jag bort honom från hans trygghet och härliga liv för att bli en häst som ska stå på box och få vara ute några timmar varje dag...

Jaja så illa vet jag ju att det inte kommer bli men blev nog bara lite sentimental idag när jag började tänka på att liten börjar bli stor;)

Fotade och filmade lite så ska försöka hinna med att lägga upp något sen.

Är den inhängnad eller lös i skogen?

Super:)
Jag skulle aldrig våga. jag har haft den ena lös o ibland har den dragit benet flera 100 m bort på gärde o sen vidare ut i skogen utom synhåll. No more.....:p

Han är helt lös i skogen :) Hittills har vi inte gått så långt då vi längre bort på dessa stigar jag går på nu finns kor och jag vet inte hur han reagerar med det så hade tänkt ha honom "kopplad" med det innan han får gå lös där kring ;) haha Och andra sidan av stigarna känner han inte till än, så han håller sig på ett avstånd så han kan se mig, ser han mig inte blir han orolig och börjar leta x)

Man ska inte underskatta dragningskraften av "flocken"(mig) och godis. ;D

Han har faktiskt bara sprungit hem en gång, när han blev livrädd för en stor fågel ca 50meter ifrån hagen(vi hade precis gått ut) Så jag litar rätt mycket på honom faktiskt :)

MattiZ; Tack å hennes vägnar. :love:

AW och Victovie, Tack så mycket, tycker själv att hon utvecklas fint. Tror till och med att gångarterna börjar se bättre ut nu!

Däremot så har Storm blivit adopterad av "Big Mama"... Så numera går Storm och diar på sin adoptivmamma. :eek:

"Big Mama" låter alla tre fölungar från 2013 + Storm dia på henne. Tar hand om dem alla som om det vore hennes bebisar. Storm kuttrar hon åt och hämtar när jag släpper in mitt troll i hagen igen. :cautious: Inte konstigt att hon är rund och go. Fri tillgång på Hösilage med en kvot på 10, ett kg protein foder och så fri tillgång till prima mjölk...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka