11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Det låter som han har vrickat sig på knöggel.

Om det går skulle jag gipsa för stöd o ställa ut den i kylan-- sjukhage med lugnt sällskap kanske.

Det blir nog bra. Han är ju ung.:)

Fragile.
Har du provat att ta bort oljan?

Känner igen det där med vinglig fölunge ;) vilken fin bild! Och kul att det gick så bra :)

Fragile: konstigt att han får det var tredje vecka? Min är med lös mef jämna mellanrum men jag har sett sambandet med lös mage och mycket ätande på saltstenen...

Tramp: nä fyy vad trist :(

Fia-lusa: ah... dessa skador, kan göra en totalt snurrig. Håller tummarna!

Quimero: roligt att läsa hur bra det går :D

Kl
Tydligen har det varit massa snöande och blåsande medan jag varit i fjällen. Har aldrigt åkt bort på semester så här många dagar innan men såklart måste ju vädret jäklas när mamma och syster får ta hand om min häst :meh: de har knappt orkat/kunnat rida tydligen. Sitter på tåget påväg hem och längtar efter stallet :)

Ja den 13.e har vi tid för återbesök, då har det gått precis tre veckor sen första besöket. Ska ringa min veterinär idag tänkte jag och höra hur hon tycker jag ska göra med honom nu när han blivit haltare, gissar på att han busar en del i sjukhagen på dagarna ändå..

Ja ungefär tidsmässigt menade jag :) därför jag tycker det är lite konstigt men de öppnar ju nya balar till hösilaget och det verkar ju som han reagerar ibland. Sen vet man ju inte vad de pillar i sig för skit i hagen...

axel: Nä, de kanske är boven? borde han inte vara lös varje dag isåfall? han får ca ½dl per dag

Tennessee: Nämen, vad är det för en söt en? :) har kanske missat er innan?

Tydligen har det varit massa snöande och blåsande medan jag varit i fjällen. Har aldrigt åkt bort på semester så här många dagar innan men såklart måste ju vädret jäklas när mamma och syster får ta hand om min häst :meh: de har knappt orkat/kunnat rida tydligen. Sitter på tåget påväg hem och längtar efter stallet :)

Välkommen hem :D
De har rätt, det är rena snökaoset här hemma :p

*KL*

Sagt med glimten i ögat. Men det här är anledningen att man har ponny. Man liksom går ut i hagen och hämtar en ungponny. Sen slänger man på den en massa utrustning. Som den inte haft förr. Ponnyns reaktion på detta är "jaha okej, nu då?". Vips har man gjort sig en ridponny ;)

1545134_562286510533993_1750636891_n.jpg

En dagsfärsk bild, jag ströp maten lite för honom. Det syns, vilket jag är nöjd med. Han har tjock päls så får se ut som han gör hullmässigt tills jag verkligen kan SE hur han ser ut hullmässigt dock. Tänker inte ta ner mer.
1544374_562286710533973_801687318_n.jpg

Åh, är det en empathybrösta? Avundsjuk jag blir i så fall, jag hoppas att jag snart ska ha råd att prioritera ett inköp av en vettig bröstsele. :)

Sötnos! Av det som går att se tycker jag han ser fin ut i hullet nu, men det är ju som du säger svårt att avgöra med fluff. Jag ser dock samma sak som på mina nordsvenskar, sadelgjorden ser nästan ut att klämma av hästen på mitten när de har så mycket päls. ;)

Precis - ser ut som man spänt sadelgjorden för kung och fosterland. I själva verket är den rätt lös. Men pälsen gör ju det ser ut som man försökt snöra av på mitten

Si, det ska det vara. (Har köpt den begagnad, men det var verkligen i fint skick. Kanske för att det var en sadelmakare som sålde, men annars brukar det ju vara så att skomakarns barn har trasiga skor.. typ ;) ) :)

Jag insåg att jag som fattig student inte har råd att köpa hela på en gång, utan kommer att byta ut del för del i Calles bröstsele ist. Och bröstan kändes viktigast just nu. :)

Blir inte klok på det här. Idag var benet kallt och utan svullnad och puls igen.. Fortfarande ordentligt halt men inte lika som igår. Däremot varm och lite svullen diagonalt bak och med lite temp idag.. Suck! Ringde iaf veterinären idag och hon lät oroad och ville att vi skulle komma in nästa vecka redan för han ska inte bli sämre efter att behandlats och om han blev sämre skulle vi åka in akut.

Känns väldigt märkligt att det förflyttar sig nu och att han blir sämre och sen bättre osv.. Order fick vi iaf om att han skulle hålla sig lugn så blir antagligen boxvila om han inte slutar busa i hagen, stackarn!

Iiih så söt :love:

lil-sis: Trist. Vi har likadant här. Har fått skotta ut transporten från alla snöhögar och hoppas att saltet gör att snön på vägen ut från gården försvinner snabbt. Avskyr det här!

Victovie: Vackra Fjärilsviol! Hon ser så vuxen ut tycker jag :)

KL
Hemma igen och fått pussa på min häst! Inte för att hon verkade saknat mig så överdrivet, men så fort hon hörde min röst kom hon ut ur vindskyddet och kikade på mig :p Härligt att komma hem lagom tills det blir plusgrader och mildväder. Lagom kul i tung kramsnö alltså :meh: Men eftersom Nangijala börjat fälla en del på rumpan under veckan antar jag att våren inte är långt borta ;) Tror framtänderna är påväg av för hon ska bita och tugga på allt, in klusive boxväggen upptäckte jag (till min stora förfäran) när jag borstade henne. Tog en promenad och gick först längs med en plogad väg. Efter att ponnyskrället, utav ingen anledning, stegrat 3 ggr av ren pigghet svängde vi av och gick över till vår skog så hon kunde få busa av sig lite. Hon hade roligare än jag, för det var varmt och tungt att pula på stigar ingen gått på :p

Hon är olagligt fin! :love: Men vad har hon gjort på vänster fram?

KL
Idag har vi tagit ett steg till. Balder fick dra en lös skakel på ena sidan. Vi började med att bara gå som vanligt, sen hakade vi på båda draglinorna tills han struntade i dom, gick ganska fort faktiskt. :) Sen gick syrran och släpade en skakel bredvid honom. Han var dock spänd som en fiolsträng och jag ville inte att syrran skulle hamna i kläm så jag gick fram och ledde honom och släpade den själv. Han fortsatte vara spänd rätt länge, men till slut kunde jag tömköra honom som vanligt medan skakeln satt fast i selen. Han trippade lite på sidan i början men på slutet gick han som vanligt. Det hann bli mörkt så vi hann bara med att ha den på vänster sida. Hoppas på att hinna ta båda sidorna imorgon.

Det största pluset är ändå att han blivit så duktig på att stå stilla oavsett vad jag pysslar med. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar