11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Är han så stor? det trodde jag inte! Men han är så snygg så gör inget om han har ordentligt bakkärra, för mig är han ädel med muskler på! Underbart ;)

Fin-Balder.
Gud så trevlig uppsyn han har.

Men så liten han är :p

Borde sett kul ut om vi ställde våra jämngamla småfjantar brevid honom.
Våra är ju liksom låtsashästar jämfört med en stadig nordis, men alla våra 11or är garanterat högre :rofl:
(sen har de ju helt skilda användningsområden, så det är inte konstigt... men jag tänker mig Balder som större)

Tog in jättehästen ( Indibow, iofs född 10, men iaf) idag. Han älskade snöyran och krispigheten och nackade upp sig och taktade... mina småblyga 160 cm jämte honom, som ju är dryga 180 i mkh fick en nostalgitripp tillbaka till 8årsåldern när man fick leda storhästar för första gången :p

Haha! :D inte mobba hans centimetrar! Han har ju vuxit 11,5 cm sen jag köpte honom! ;) Jag tycker han är alldeles lagom nu så han kan gott sluta växa. :p Eller okej då, han kan få växa ikapp rumpan, men sen får han tamejtusan sluta! :D Han är ju större än ponnyflickan här hemma som är maxad C, på alla håll och bredder. :angel:

Superfina bilder!!
Roligt att se alla fina fullblod.
Tur man är gammal, feg och alldeles för stor för att rida galopphästar.
Annars hade man nästan blivit lite sugen :)

KL

Jag var ute i nästan 2 timmar i förmiddags. Släppte hästarna i gräshagen medans jag mockade och packade hösilage.
Hästarna busade och skuttade, hoppade runt och rullade sig som tokar...
så fort jag var för långt borta. När jag rusade eller smög mig dit för att fota, ja då var de så lugna :meh:

1604895_421096287993596_735554422_n.jpg

Walle ställde upp sig så snyggt flera gånger och visade upp sin flotta trav, men när jag tog fram kameran, ja då kom han bara istället.
Behöver hyra in en annan fotograf tror jag :p

ps. Om en vecka är det kurs på schemat. Å då får vi se om lastträningen har gett resultat (jag är redan nervös)

kl

Min har inte kommit iväg på inridning än men om två veckor åker han :)

Idag har vi fixat fötterna. Bakhovarna håller fantastisk kvalitet (undrar om han någonsin behöver skos bak) men framfötterna fransar sig nu när det är fryst och knaggligt. Lär få sko honom nu när han ska börja ridas.

IMAG0224_1_zpsb6e50161.jpg

IMAG0223_1_zpse1ff2cf2.jpg

Fattar inte att det kom ut en sån köttbulle :p Mamman har rätt mycket xx i sig och pappan också och mamman är INTE grovbenad så jag trodde att det kommer att komma ut en nätt, finbenad, ädel häst men hej vad jag bedrog mig :D

Så du brukar se min häst? Då borde jag kanske veta vem du är med ;) kommer du från kyrkhult? Nangijala går visserligen nära hagen men inte så nära att jag skulle kunna känna igen henne utifrån bilder om jag inte kände henne sen innan :D

det är väl hon som går i hagen vi stallet i höjd med skidbacken typ? nej jag bor inne i byn men jobbar i Urshult så kör förbi ofta :)

Kl
Tänkte presentera mig och min -11 i tråden.:)
Har ägt honom en vecka nu och han är efter Warsteiner och på mödernet är det Amiral- Indus -Piaff. Han är inte så jättestor utan mäter ca 155 cm.

Inte så mycket hanterad utan i stort sett ledd ut och in till hagen. Gått på hingstbete på somrarna så han hade åkt transport några gånger...

Blev kastrerad i november och om jag förstått rätt kan de börja växa lite efter det. Jag skulle gärna se att han blev några centimeter till... Min förra häst växte bara 2 cm från det att han var tre, så jag får se vad den här killen stannar på.

Har läst lite i tråden och tycker den är full med fina hästar!!
Tyvärr verkar det visst som fler än min kallas Walle...:D Lite märkligt kan jag tycka...

Vår första vecka tillsammans har vi ägnat åt att lära känna varandra och lite allmän hantering. Han har fått stå uppbunden några gånger (för första gången i hans liv), blivit borstad och lyft fötterna. Allt har gått utmärkt!

Han är en nyfiken, social och lyhörd individ och jag är såå nöjd med honom!!
Inte världens bästa bilder, men , men alltid något: :)

Välkommen!
Kul med en Walle till.
Tror vi är fyra Warsteiner-ungar nu varav 3 stycken kallas Walle :D

Tack!
Vad kul med fler Warsteiner. Kan vi jämföra lite...:o

Min får väl kallas lillWalle, skulle tro att han är minst...:)

Välkommen till tråden! Vilken liten godbit du hittat! :)

kl

Jag har ridit lös på min lille kille för första gången! Nu ska han få vila i två månader, sedan tar vi upp ridningen igen inför treårs! Här är lite film! Tips är att klicka upp i helskärm och ändra till HD-kvalité, annars ser man knappt :P

http://www.youtube.com/watch?v=Ji9-98m9kMo

Senast ändrad:

Där har du fel ;) Min Walle eller WallE som jag skriver hans smeknamn är endast 151cm hög.
Men välkommen till tråden och välkommen till klubb Walle :D

Ser verkligen fin ut förövrigt, lite grövre typ och mycket snygg i mina ögon :love:

Oj så många Wallar det blivit..Kula att få följa och se hur lika/olika dom är..halvbröderna..

Min skrutt har fått gå ut i gräshagen och busat i dag..
Här med sin "storebror" nää dom är inte släkt på riktigt..

Å han är fortfarande bara 142:D:D

sorry för många bilder..

Min är född 5 april.. och din?
Hur hög är din häst?

MattiZ: jaha min är alltså högre än din? Vad har du för stam på mödernet? Eller är din född senare på året?
Ja min blir nog lite mer åt det grövre hållet, inte så mycket sporthäst:o, men tror att han blir lagom åt mig.
Jag är en glad amatör som gärna ägnar mig åt både hopp, dressyr och ev fälttävlan...
Så förhoppningen är en lagom bra allroundhäst med hög ridbarhet...

Rebecca Jolie: Tack så mycket!

Har tittat på din film nu.
Vilken duktig häst! Rör sig riktigt trevligt!

Känns som att jag själv är ljusår ifrån att rida på min häst...
Men jag får ta det långsamt eftersom han är så himla grön med allt...

Ska du (nä din häst) göra 3-års?
Jag är sådär tveksam. Trist om de har en dålig dag och får kassa poäng menar jag. Visade ett sto på kvaliten i höstas, häst var så pinknödig att hon knappt travade. Så klart skulle hon inte pinka förren hon var klar med testet så jag fatta inte att hon var kissnödig - hon hade liksom flera chanser när vi vänta på vår tur. Såg bara att hästen inte rörde sig normalt, alltså inte halt eller ont men utan sitt normala schvung och aktivitet :( Sen efter tested kissa hon FLODER (mitt framför domaren :p)!!!

Tack så mycket!:)

Ja än så länge verkar han vara en stabil och cool kille trots att han inte varit med om så mycket än.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar