Sv: 11rnas tråd del 4
*KL*
Sitter och försöker läsa i kapp men slutade med att man bara tittade på bilderna
Så fina hästar alla har och så stora de börjar bli
Jag har haft mycket just nu privat med utredningar om gluten, allergier osv på barnen samt egna hälsan så jag har inte orkat vara aktiv. Min kille blev skodd i december och sedan har han gått 1½ och skrotat fritt. Först i hage och sedan under december på en lösdrift ihop med en åring och 2 tvååringar. Han hade det bra där. Fri tillgång på grovfoder, lite extramat och bara slöa runt. Igår fick han dock flytta så nu sakta börjar allvaret för honom
Vi hade en dispyt i flytten så slutade med 30 min aktiv lastträning. Dels gå in sakta, backa sakta men även kunna stanna upp på rampen utan få geleben som dallrar samt vänta i släpet innan matte säger att man får gå ut. Gick jättebra efter han stod på bakbenen först och fladdrade med frambenen som en fjolla som fått syn på en spindel
Nej han var inte alls läskig och blev mycket besviken när ingen blev rädd utan mer fnissade åt honom. Så in gick han
Nu står vi på anläggning med 3 ridbanor, 2 ridhus och skogen + terrängbana runt knuten
Stor skillnad men är 10 min hemifrån för mig att gå vilket sparar så mycket tid och massa pengar för slipper åka 2 mil enkelresa för hälsa på honom
Har en som ska snart sitta på honom åt mig med så vi kommer vidare. Planen nu är låta honom landa några dagar innan jag börjar longera + tömköra. Sedan sikte på lite löshoppning nu under våren för det brukar de anordna på klubben där vi står nu så då får vi hänga på.
Sitter och kikar på foder åt honom. Försöka minska ner 6 olika säckar till max 2 pga platsbrist (hos min kompis fick han lite av varje för täcka upp så försöker hitta bra helfoder nu). Vad äter era nu? Hur mkt och hur ser ert grovfoder ut?
(långt, svammel, förlåt. Hej på er igen och gott nytt år
)