11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

:D:p:o:sneaky:

Förlåt. Man ska inte, men det är en jäkla skillnad på lemmen och lämmen. Jag hoppas att det var det sista din häst stod på...

Klart han är en fjant med det blodet, rasen och dessutom dressyrhäst ;)
Får nog jobba mycket med honom :p Du kanske förstår varför jag inte börjat inkörningen, tycket inte det är lämpligt med min mage. Vi får träna på annat så länge i stället.
När jag stod inne i släpet med honom på den högra sidan så var han mer skraj, men när jag flyttade mig till vänster sida gick det bättre. Kanske såg han något i fönstret. Har frågat men han är så dålig på att svara :o
Tycker som du skriver att han är ju ändå så trygg i släpet att han inte flyr helt. Även om han håller på att skita ner sig så går han ändå in igen.

Stolarna kom han över ganska snabbt. Tack och lov! :D

Beckham: ha ha, så fel det kan bli :D
Undra om jag kan skylla på paddans stavningsfunktion ;)

:D:p:o:sneaky:

Förlåt. Man ska inte, men det är en jäkla skillnad på lemmen och lämmen. Jag hoppas att det var det sista din häst stod på...

:D:D:D

KL.
Bokat tid för Z, återbesöket sker i slutet av augusti. Nu är det bara att hoppas..

1001903_10151573640761344_72882940_n.jpg

Håller en tumme för er skull!

KL

Igår körde jag hem Kaxe till nya ägaren. På förmiddagen ägnade vi oss åt pyssel med honom, han njöt av att ha inte mindre än 4 personers fulla uppmärksamhet!

05-1458.jpg

Transporterandet gick precis lika bra som alltid, han kliver rakt på, står snällt under färden och väntar lugnt tills han har tillåtelse att gå ut. Massa spännande på nya stället, men han tog ingen särskild notis om något.

04-1457.jpg

Det var lite kul att springa i nya omgivningar, synd att han inte visar sådan trav på premieringarna...

03-1456.jpg

Han fann sin nya kompis direkt, en haflingervalack som han senare släpptes tillsammans med. Gården han står på är westerninriktad, så övriga hästar består i princip av quarterston.

02-1455.jpg

Han fann sig snabbt till rätta i vilket fall och verkade tycka det var ganska skönt att flytta ut på slätten och slippa flygfän.

06-1459.jpg

Håller tummarna för er!

Kl
Fia går i hagen och är nog en av sveriges tjockaste 2-åringar... Växer gör hon också, har dock inte mätt henne på ett tag men nån cm under 160 är hon iaf.

När planerar ni att sitta på era första gången? Vilka planerar att visa på 3-års test?

Jag håller på att vänja henne vid sadelgjord och har tömkört en gång med hjälp av en kompis. Hon fick fnatt i stallgången, men skötte sig exemplariskt när hon skulle tömköras, jag trodde att hon skulle bli väldigt skraj för tömmarna, men dom brydde hon sig inte om... Jag hoppas nån kan sitta upp på henne framåt oktober, men hon är väldigt känslig av sig så vi får väl se hur lång tid det tar. 3-års testet hoppas jag hon kan gå, men beror helt på hur hon ser ut och är.. Hon är för tillfället ganska omogen, men såg samtidigt förra året hur mkt som hände med kompisens häst som är ett år äldre, galet vad dom mognar under vintern till dom blir 3 år..

*kl*

Ai-chan fick testa sitt nya träns idag :) Det var inte populärt, tror hon körts med bettet högre spänt än vad jag vill ha det men hon ska nog vänja sig vid det så här med :p Märker stor skillnad på henne vid hantering på banan nu med, innan blev hon orolig att lämna flocken men nu är hon cool med att komma ifrån dom och vågar till och med gå fram och undersöka sakerna på banan själv vilket hon inte innan gjort :D

pic_51fa83d3e087c34c46107454.jpg

Jag planerar att visa Celia på treårstestet nästa år. Hon håller på att vänjas vid träns och snart ska hon få sadel på sig. Tanken är att hon ska ha blivit sutten på innan årsskiftet.

Är det inte den han filmar han reagerar på då? Är det du som filmar? Ser ut som han tittar dit :)
Snygg som tusan e han! Jag gillar ju skimmlar men tänkte "nej ingen skimmel för jag vill inte tvätta häst hela tiden. Jag ska ha en svart eller mörkbrun häst med vita tecken!"
Ehm? Blev inte så riktigt ;)

Charlottee *håller tummarna*

Några nya bilder på Grisen Nasse! (passar honom för han grisar ner sig endel!)
Var ute och gick och min syster hade kameran med. Han va ganska slö idag o ville bara äta, äta, äta

Är det inte den han filmar han reagerar på då? Är det du som filmar? Ser ut som han tittar dit :)
Snygg som tusan e han! Jag gillar ju skimmlar men tänkte "nej ingen skimmel för jag vill inte tvätta häst hela tiden. Jag ska ha en svart eller mörkbrun häst med vita tecken!"
Ehm? Blev inte så riktigt ;)

Jag hade inte heller tänkt att köpa en skimmel.
Min var ju fux när jag bestämde mig för honom :p

Nä det är inte filmaren som stör honom. Han var ännu värre gången innan när jag var själv ute. Maken filmade just för att jag skulle få se hur det såg ut utifrån, det är jag som håller i honom.
Funderar på om det är husvagnen som står på tomten bakom en häck.
Den kanske speglar sig i fönsterna eller något.

ps. Din är galet vacker! En riktig sagohäst!

charlottee: Jag håller alla tummar och tår att du får ett positivt besked på återbesöket.

Jag håller tummarna för att det blir positivt besked :)

thoora: Vad skönt att det gick så bra. Westerninriktat säger du, ska Kaxe med få bli westernhäst?

urkella: Åh så fin hon blev i det tränset :love:

KL
Idag fick Trollungen ha på sig sadeln igen. Den har hon ju haft månag gånger på sig nu men idag släppte jag ner stigbyglarna och manade på. Nangijala var mer sugen på att beta gräs än att springa så hon slösprang runt i alla gångarter några varv :p Parkerade Nangijala vid staketet och klättrade upp på undre staketribban, satte händerna på sadeln och lät henne känna min vikt. Inget bekymmer så nu blir det bara att använda sadeln vid promenader lite då och då i höst. Jag har ju inte ett treårstest med ridning i sikte så jag har inte bråttom med inridningen :) Har tänkt sitta in henne i oktober/november och sedan blir det inridning när vädret passar nästa år. Blir det som i år så kommer det bli i mars ;) Sen vet man ju aldrig vad trollet har för åsikter så hon kan likagärna göra allt utan att bråka eller busa runt så att jag inte sitter på hennes rygg förrän till sommaren haha

Det verkar så, ja. Stallkamraterna tävlar flitigt, så även om han är såld som hobbyhäst kanske han också luftar sig på tävling om några år. :)

jättevacker häst! :love: Ni passar ihop!

thoora tjusiga kaxe! Hoppas han får det bra i sitt nya hem :)

Har du kvar kaxes kompis (svarta)? Eller har jag missat något där?

KL.
TACK ALLA FÖR TUMMARNA!

Jag passar på att fota honom mkt nu, jaja mer än vanligt iaf ;):D

999154_10151580435266344_894506033_n.jpg

75998_10151580406766344_1037961790_n.jpg

1011360_10151580550631344_832324545_n.jpg

999154_10151580435281344_223513349_n.jpg

526992_10151580411431344_1251917548_n.jpg

75998_10151580406771344_1459919129_n.jpg

Fina fina Z! Även här hålls tummarna så hårt det går!

Fragile: Så VACKER han är! :love:

Thoora: Hoppas han får det kanon hos sin nya matte. :) Kommer han köras också eller blir det en ren westernhäst?

Kl
Här händer ingenting. Balder gör mig halvt vansinnig emellanåt när han gör sitt bästa för att få bada i vattenbaljan, minst två gånger varje dag. Men i övrigt är han världens coolaste, lägger sig platt när han är trött, äter när han är hungrig. Bryr sig inte ett skvatt om vart varken hagkompis eller ponny håller till, på sin höjd lyfter han huvudet och kikar. Han kan gå längst ner i hagen medan dom andra står och tjusar över tråden. Skönt att han är så obrydd. :love:

I övrigt håller jag som mest på i stallet. Har fixat två väggar i en box och målat i två. Sadelkammaren får sig en omgång också. Nackdel med liten sadelkammare är att man får försöka ta vara på alla ytor man hittar, blä. Men det blir bra! Mitt i detta har det såklart samlats plank och byggrejer i hela stallgången så det har varit omöjligt att ta in nån häst. Men nu ska jag fixa det sista idag så jag kan pyssla om mina fina igen! :)

+ Charlottee och Vimsan, Grisen tackar :D

Idag var jag ute o gick med honom nästan 2 timmar... kände sen att de kanske blev lite mycket för honom men han sköter sig ju så bra hela tiden :love:
Han blev rädd för en sak, en shettis i munkorg som galopperade mot oss. Såg ut som Hannibal :D haha!

*kl*

Idag har jag hängt på Ai-chan :D Inte den minsta reaktion från hennes sida blev det <3 Enda var att hon ena gången gick iväg med mig hängandes över ryggen XD Hade nog utan problem kunnat sitta upp på henne men utan hjälm och själv i stallet kändes lite over kill. Sedan har jag sagt att vi ska klara level 1 online i parelli programmet innan vi ger oss på inridningen :) Vilket jag satt som mål att klara om 2 veckor för då har jag haft henne i en månad. Som det ser ut nu tror jag inte det kommer va några problem.

Eftersom jag har en sådan fantastisk fotograf i min bekantskap så har vi även idag passat på att ta bilder. Synd att en annan ska sabba så många kort, annars hade jag kunnat fylla den här tråden totalt med bilder.. ;) (Eller kanske tur.. )

Här är iaf dagsfärska på min fina kille:
version-09a35c75f2561834f23c2f9cbfc88066

version-7bcb6c9b6601d5ab2cc66124814d64a7

version-740fc5a0d0468b2602c679d717c0444c

Angående bett och annat så har jag ett rakt bett på Calle. (Av den anledningen att jag tror att han är en lekare och om han fick skrammel i munnen skulle det skramla rejält. ;) )

I arbetsväg så har vi börjat att hänga, men skritta uppsuttet blir inte förrän i september/oktober. Innan dess ska vi jobba lite korta pass från marken och köra lite. :)

Ååh! Lika fina kort som alltid! Och du, inget sabbat med nån av bilderna, klart vi vill se fleeeer! :D Bara kul om det är lite livat i tråden ju. :)

Urkella: Kul att det gick så bra. :)

Haha, nej, jag lovar.. Jag har verkligen sabbat många annars suveräna kort, genom att vinda, blunda, göra knasiga grimaser osv.. Men här kommer ett par till bilder som jag gillar. :)

version-a4daef0d65ad00fcc4d1c4c567496e0c

version-bbe11566e5fd2f1808321d6d5612db37

version-da85afd798e177f9a852a0549d6a01eb

Tjejen som fotar är jätteduktig. Det är verkligen värt massor för mig att ha dessa bilder. (Har ju massor på Q med som hon har tagit, och det är jag sååååå glad för, nu när han inte finns hos mig mer.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar