11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

KL

Min lilla Celia, alias Gosegull, växer på betet så det knakar. Det var väldigt svårt att få henne att stå still för insekterna var för jävliga. Här håller jag på att smälla insekter på henne.

Celia är världens enda Lambourgini - Ceylon-sto:)

IMG_0843_zps463765a1.jpg

Fina Celia. :)

KL
Vi har äntligen fått ordentlig högsommarvärme här! Hästarna tycker det är jobbigt och svettas av att bara finnas till. Skönt att de går i skogshagen där det är skugga mest överallt. Jag tog in pojkarna för lite ompyssling idag, först Kaptenen och då försökte Balder smita med, sen sprang han typ tre steg och gav upp. :p
Sen fick lilleman följa med in. Plockade ur tofsarna ur manen igen, han lyckades bara rufsa till det så det såg hemskt ut. Får ta upp det närmare premieringen istället. Han stod som ett ljus inne idag! Jätteduktig var han! Sen om det beror på att han har förstått vinken eller om det var värmen låter jag vara osagt. ;)

Efter att vi varit inne typ tio minuter gick vi ut i värmen igen och träffade en läskig grej... En tvättställning!

IMG_20130726_103145_zpsd2144ed8.jpg

Sen fick han träffa vattenslangen och fick en heldusch i kallvatten. Han tyckte det var såååå skönt och stod så himla snällt när jag spolade över hela kroppen.

IMG_20130726_103616_zps6d777535.jpg

Tillbaka i hagen.

IMG_20130726_103812_zps0b6c15c6.jpg

IMG_20130726_103902_zps733e1b78.jpg

Min fina duktiga coola kille. :love:

Senast ändrad:

Ja jag älskar hans man! :love: Din pålle är så fiiin!

KL
Fortsätter med en galen busfilm på grabbarna, jäklar vad dom busade ikväll! :D Förmodligen delad glädje över att dels äntligen ha fått gå över i stora sommarhagen igen (nu har de ju bara gått i olika småhagar överallt i 1,5 månad) och dels över att det äntligen blev svalare väder. Det resulterade i totalt tokryck såhär på kvällen. ;) När jag äntligen fick fatt i kameran hade dom redan hållit på i flera minuter. :D

Här finns busfilm!

Hahaha, vilka busar!!!:D

Kl:
Update sent omsider.. Vi har ju haft sommarlov i fem veckor. Men idag så tog vi fram utrustningen och FOTADE lite ;) Men nu ser man att han inte är ngn bebis mer..

Puss
version-620723f7e75d9a24b507069118e76bee

Stora hesten:
version-5ac0b9df53f82b0644620e48d2832c52

Mitt hjärta och jag:
version-bbaaf51289010b369ff4be02eec3bb30

Sommarblank:
version-dd12df6949ddf805ad4b49d53365e820

Vilka fina bilder quimero!
Välkomna in i tråden ni som är nya, fina hästar/ponnyer!

Jag har haft en kompis upp ett par dagar som håller på mycket med all form av hästträning och inridning mm. Eftersom hon bor 60 mil bort så skulle tillfället nu tas i akt. jag hängde och satt på Imbra i onsdags och fredags. I dag skrittade jag några varv på banan och tränade halter och ledande tygeltag. Imbra är så cool och hon är jätte duktig! Jag är så nöjd:D
Här kommer en bild från idag:
DSC_0122-1-1_zpsaa2ca07e.jpg
[/URL][/IMG]

Vilka fina bilder och fin häst!

ekedal Härligt det måste vara och sitta upp första gången :) skönt med kunnig hjälp också

---

Vi provade täcken idag, ska köpa några beg. av stallägaren så kollade vilka som passar. Sen hade hon en sadel med som hon trodde skulle passa. Så då provade vi :) första gången för Nasse och han brydde sig inte alls. Gick ut en sväng med honom också och ja, han brydde sig inte alls. Väldigt cool kille :love:
Tycker förövrigt sadeln låg bra. Ska se om någon mer kunnig kan titta på det också så kan det bli hans första sadel.
Sen fick jag en gelepad också :)

Ekedal: Härlig känsla det måste vara att få sitta upp för första gången! :)

Fragile: Vilken söt uppsyn han har, han ser ut som en riktig myskille ;)

Spännande att läsa om alla 11: or och hur aktiveringen ser ut. Det finns lika många sätt att hantera en häst som det finns hästmänniskor och det är kul att det är en sån trevlig ton här, jag tycker jag lär mig något nytt varje gång jag kikar in :)

Kl*

Walleman går på bete och lever livet med tre valacker och två ston. Han fyllde två år 12 juli och är inne i en riktig fulfas då han växer som tusan och för första gången är högre bak än fram + har en gräsmage :p

Vi får se när herrn kommer hem, så länge det finns bete kommer han få stanna. Är riktigt sugen på att köra in honom, vi har bara körfolk omkring oss där vi bor så hjälp finns att få. Han känns alldeles för liten fysiskt och psykiskt för att sittas in inom den närmaste framtiden, men det kanske bara är så att man är mesig? Mycket kan ju hända på tre månader..

Bjuder på en bild från förra veckan, tagen i "rätt" vinkel ;)

IMG_20130724_195017.jpg

Quimero: vilka fina bilder på er förresten! Kul att ha som minne och för att kunna jämföra om några år :)

Senast ändrad:

Tycker inte alls han ser ut att vara inne i en fulfas, stilig kille! men det kan ju vara vinkeln ;)
Nasses man är ju rosa så jag valde rätt vinklar på korten med :D

Hur hög är han och hur hög förväntas han att bli?
Jag tänker som så att Nasse t.ex är ju 2½ i höst och blir nog inte mycket större, sen ser han ganska klar ut i kroppen så jag kanske hänger på honom i höst/vinter. Men jag ska försöka hejda mig så långt det går och inte gå för fort fram.

Haha, tack men får nog skylla på vinkeln ändå.. :p

Jag vet inte hur hög han är just nu och inte heller hur hög han kommer bli.. Han var 156 (?) vid betessläppet i början av juni. Förhoppningsvis blir han åtminstone runt 165.. Hans pappa är 170 och mamman var 158 så han har ett stort spelrum ;)

Jag tror att så länge man går på magkänslan + sunt förnuft så borde allt gå bra, allt är ju så individuellt från häst till häst. Ska bli kul att följa tråden längre fram i höst, förhoppningsvis med en massa bilder på 11: ornas framsteg!

Oj vad fin! Vilken härlig uppsyn!! Om det där är hans fulfas så blir jag nyfiken på att se honom när han kommer ur den :love:

Min kille har för övrigt varit in i stallet för första gången sedan han var föl. Läskigt med betonggolv sa han :)

Ååh vilka fina bilder! :love: Ni är jättefina tillsammans! :)

sandra1989: Vad snygg han är den där killen! :love: Tycker du resonerar klokt kring aktivering. :) Allt är individuellt!

KL
Balder fick en brud att spana på idag. Syrrans ponny kom hit för att i fortsättningen bo här och går nu i skogshagen på andra sidan vägen från grabbarna sett. Orättvist sa dom, så nu går dom alla tre och betar med huvudet under tråden för att komma så nära varandra som möjligt. ;)

Maja_Kandi & Ia*: tack! Med en kamera kan man lura ögat ganska bra ;) men jag gillar också hans uppsyn,en nyfiken, vaken och samtidigt nöjd, nästan trött blick..

Haha, spännande med ny miljö kan jag tänka mig :D

Nu har jag ingen vidare koll på avel och särskilt inte storhästavel, men hur kommer det sig Celia är världens enda avkomma av det släktet? :)

Maja_Kandi: En häst som gillar både att bada och tvättas? Jag är så avundsjuk alltså ;)

Fragile: åååh, den där luggen alltså :D Han är verkligen urfin! Så du kom inte på ett bättre smeknamn än Nasse?

sandra1989:
Ser inte skymten av någon ful växtfas, jag ser bara en snygg kille ;)

Quimero: Jättefina bilder! Särskilt den sista, han ser verkligen vuxen ut :)

ekedal: Åh, nu börjar snart allt inridande :D Vad roligt att hon är så duktig!

KL
Har varit bortrest i helgen så det var härligt att pussa på min pålle idag :) Hon kom direkt framklivande och så stod vi och kliade varandra innan jag upptäckte att hon inte betade! Sedan fick hästarna i hagen mitt emot mat så då följde hon inte mig heller. Kvickt fram med kameran och klicka några bilder. Jag tror huvudet växer för det ser konstigt ut, ojämnt och utdraget liksom :p

Viloveckan för trollet är över, tack och lov tycker både hon och jag haha. Nästa vecka tänkte jag börja träna på longering, börjar jobba om 2v så sen kan det bli tajt om tid :)

dsc02016_51f576a2e087c32f20a63af6.jpg

dsc02031_51f5773de087c32f419d1ea0.jpg

dsc02022_51f5770ae087c32f77b1412c.jpg

Grattis Vimsan!! ;) Härliga bilder

Exotizc ....och min första tanke var; vilket fint uttrycksfullt huvud hon har!! :D

Sandra1989 han är supersnygg :d även om han ser rejält ut för en tvååring, det är min z också, jag gillar det.

ekedal heja heja !!! instämmer med övriga; vilka känsla att få sitta upp
på sin uppfödning för första gången :)

Quimero fina bilder!!! Håller med dig, han ser vuxen ut!

KL.
Tycker alltid att vi har en sådan trevlig ton (som någon annan nämnde) i den här tråden :) kommer att saknar er om vi lämnar.

Lite nya bilder på min Z, en häst helt i min smak!

625409_10151572038226344_1304454060_n.jpg

625409_10151572038241344_1786814022_n.jpg

625409_10151572038236344_2063212371_n.jpg

1005641_10151572032106344_377792843_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar