11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

*kl*

Idag var hovis ute och drog av Ai-chan skorna. Hon som sålde henne hade satt på skor runt om då hon ömmade när de var ute och körde. Men jag vill gärna ge henne ett försök med att vara barfota iaf tills hon är inriden. Hon är verkligen hur cool som helst att ha att göra med samtidigt som hon är väldigt känslig och lyhörd. Har beställt en sadel som jag hoppas ska passa så vi kan börja med inridningen lite smått :)

dsc_1612_51f6a3bee087c357d4fd310f.jpg

dsc_1634_51f6a4ccddf2b329e52e0e44.jpg

dsc_1642_51f6a4ceddf2b329e52e0e47.jpg

46442_619535991410278_304915113

Hör kommer ett kort på camaro från 6/6 då det fortfarane var grönt på betet...nu hoppas vi på nytt grönt gräs för det regnar hör hos oss nu:)

du måste få fram länken som heter .jpg eller .gif i slutet.
vänsterklicka på bilden, välj properties så finns länken ofta där.

Var ute och gick med grisen igår för första gången o han är ju så jäkla cool! Tyckte det var jättkul o ville gå först med öronen framåt hela tiden :)
Hade på sadel igår med och han reagerar inte alls på den
Nu får han vila 2 dagar tänkte jag

Vad väljer ni för bett på era?

Jag funderar på ett 3delat med fasta ringar, frågan är ju bara vad för strl han ska ha..

Jag har ett billy allen bett som Ai-chan ska ha sedan. Men kommer först rida in henne i repgrimman så att hon lyssnar bra där först innan jag sätter bett i munnen på henne :)

Vimsan: Grattis! Ser ut som om han var lite sugen på att ta en tugga på din bukett ;)

urkella: Så hon är inkörd? :) Kör du henne nåt själv?

Fragile: Nangijala har testat både tvådelat, tredelat och ett rakt med fasta ringar. Systerns nya ponny rids dock på novabett så jag tänkte jag skulle sno det och testa nästa gång :) Det hon har trivts bäst på hittills (vad jag tror) är det tredelade som även har fasta ringar.

KL
Idag hann stod jag och tittade noga på Nangijala när jag bundit upp henne i stallet. Lååång i kroppen har hon blivit, inte undra på att halsen ser så kort och tjock ut :p Hämtade måttstocken och mätte då jag tyckte hon verkade lite högre, jodå! Nu har jag en maxad c-ponny :D Trollis har vuxit både 1cm bak och fram, så nu är hon 140 respektive 144 bak. De där 4cm skillnaden fortsätter att hänga i haha.

Balder hade först ett tvådelat med fasta ringar, men sen fick han ett tredelat med parerstänger. :) Han verkade trivas bättre med det senare, men hann bara använda det en gång innan betet.

Vimsan: GRATTIS! Jättefina bilder, gud så fin du är!!

Charlottee: Fin kille, han är verkligen snygg, hoppas hoppas att det fortsätter åt rätt håll!

Ibland är det bra att en lillasyster kommer upp och hälsar på! Jag måste nog omvärdera räkan Reines utveckling :)

Och fasiken vad synd att jag inte har hittat någon som skulle vilja hjälpa mig lite, att följa med på tur på lipizzanerstoet.. Annars hade det kanske funkat att visa på 3-års i vår. Men kan ju inte åka dit med en icke ridbar häst.. TÄNK OM man inkasserar poäng som räcker till diplom och så får man det inte bara för att pållen inte har haft ryttare på ryggen, skulle ju gräma ihjäl mig...
Men har lovat min mor att inte rida ut själv på unghäst efter just en ridolycka i familjen med tråkig utgång :( i form av bestående skallskador.
När jag var liten vimlade det av hästtjejer men här i Stallarholmen verkar det lixom inte finnas en enda utom en granndotter som åker till staterna och ska vara borta minst 2 år... Hur är det ställt hos er andra?

Hur som helst, ett nytaget foto på en pålle som börjar bli EN HÄST!!! :D

970995_10151597274939811_1597583907_n.jpg

Tack igen för fler gratulationer!
Nu har verkligheten hunnit ikapp och vardagen infunnit sig.

Eftersom det skulle bli finmalas i trädgården så flyttades bil och släp ner till gårdsplanen. Jag skulle lastträna som vanligt en kväll förra veckan. Han var med när jag tog ner lemmen och öppnade dörrarna. Jag hann knapp med innan han var inne och satte huvudet i hinken. Men något var farligt så han for ut på två röda! In igen och kastade sig ut igen :crazy:
Så gjorde han nog 10 gånger, något var väldigt läskigt!
Vi avslutade med att bara stå på lemmen och äta upp kraftfodret.
Ska man kalla detta bakslag eller framgång?
Även om han blev rädd och kastade sig ut med buller och bång, så gick han aldrig längre än att han hade frambenen kvar på lemmen.
En sak är i alla fall säker, han är vääääldigt känslig :p

Idag tänkte jag testa igen på samma plats. Tog ut honom och gick runt släpet först. Hade inte hängt in hinken utan den stod på golvet. Jag hade mellanväggen helt åt sidan och gick före. Han gick in, tog en tugga och kastade sig ut. Jag ser på honom att något är otäckt men jag inte fatta vad det är!!
Maken filmade sista försöket, ska se om jag kan ladda upp den sen.

När vi var klara så skulle jag bara ställa upp honom för att fota honom i profil. Då fick han syn på två blåa plaststolar som stod mot väggen. De var också dödens farliga.... Även det kom med på filmen!

Vilken fjant. ;) Haha, nä skämt åsido, alla hästar har ju sina grejer som är "farliga" och beter sig sådär. :p Balder gjorde typ lika när han fick syn på tvättställningen full med vittvätt, men han är ganska lättövertalad. ;)

I transporten ser det ju först ut som om han bara vill ha koll ute. Gå in, backa ut och kolla, gå in, backa ut och kolla. Men sen ser det ut som om han hör nåt inne i släpet, nåt som klickar eller smäller när han kliver på nåt visst ställe kanske? Det kanske knäpper i golvet/underredet på transporten? Han är ju ändå cool som kliver in igen så direkt panikslagen är han ju inte. :)

Måste ju även säga att han är himla fin! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar