Sv: 11rnas tråd, del 3
Alexandra_W: Haha, känner igen det där
Har själv slutat i stallet de dagar man egentligen skulle ägnat åt skolan. Var det första hoppningen för din?
Alla nordisägare: har väl egentligen aldrig varit ett nordisfan men ta mig tusan om inte alla era fina bilder gör mig sugen på att skaffa en. Bara manarna och luggarna är ju för gudomliga!
KL
Ibland blir jag inte klok på min häst och undrar om jag kanske inte borde önskat mig en valack istället...
1/5 av alla skakelnträningar ballar hon ut totalt pga av sin energi. Uppför sig som om hon aldrig sett något farligare.
3/5 av alla träningar kör hon sin racerskritt och/eller taktning och börjar glo misstänktsamt på skakeln i takt med att hon tycker det blir allt tråkigare.
1/5 av alla gånger går hon som en klocka i lugn skritt
Idag var det den där sista femtedelen jag hade med mig när vi släpade med oss en skakeln på en promenad i skogen. Hade hon varit så snäll nästan alla gånger hade inkörningen gått som en dans, men när hon mest tramsar runt 4/5 av alla träningar börjar man ju undra hur många år det dröjer innan det går att köra henne
Men ett sto är väl ett sto antar jag... och Nangijala är ett sto ut i hovspetsarna. Idag gick iallafall jättebra och jag blev lite extra glad när jag upptäckte att vår "pek-träning" ger utdelning. Jag har tränat på att peka med armen åt det håll vi ska svänga när vi är ute och går (så att vi håller oss på samma stigar) och det funkar tydligen lika bra när hästen är sugen på gräs. Nangijala siktade en smaskig grästuva och började snedda över grusvägen. Jag, som gick i höjd med hennes mage pekade rakt fram och hon rätar omedelbart upp sig och går rakt fram. Detta gjorde hon flera gånger