11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Övning ger helt klart färdighet!
Idag gick ridturen MYCKET bra :D
Walle skötte sig perfekt och vi travade tre gånger.
Han varken tjurade å stannade eller bråkade med Latin :p

920494_340873576015868_915182419_o.jpg

941688_340875579349001_1526394223_n.jpg

KL
Idag hade jag en kompis här som ställde upp som filmare! Yahoo! Så här kommer en film på Balder och mig när vi kör stötting hemma på lägdan. :) Vi fick idag med film på både an- och frånspänning - jättekul tycker jag! Han var lite otålig när jag spände för, filmarens vovve var en bit bort och var jättespännande, så koncentrationen var inte på topp. ;) Sen när vi spänt för och skulle gå var han väldans på tårna och skulle springa ifrån vovven. :p Men - det bjuder vi på! Allt kan inte vara perfekt jämt! :)

Han var jätteduktig, lite tjafsig med bettet är han men jag hoppas att det blir bättre sen vargtänderna är dragna. Ska åka och köpa ett nytt bett åt honom med parrerstänger också, tror det blir bättre. Dessutom är det ju plasthästens vi snott nu! ;)

Film på min duktiga kille!

Tack!!
Ja, den vägen är perfekt nästan alltid! Bara 20 minuter innan jag red iväg kom det en timmerbil i dunder och brak. Vi bor som sista hus på vägen och en bit ner finns det en vändplats. Alla stora fordon som tex lastbilar måste ner och vända där... Bra träning för hästarna som har hagen/logen ganka nära vägen men jag vill inte möta den på vägen med stenmurar på båda sidorna :crazy:

Din Balder är ju så häftig!!
För snart tre år sen var jag med och körde in en liten nordiskille.
Underbara hästar att jobba med. Lite skillnad på min hoppiga långbenta sak :p

Bilder är jätteduktig. :) min lärare kommer i morgon så att vi får fortsätta att jobba, Callekott och jag.:)

KL

Hipp hurra för Kaxe fyller 2 år ida´! :D

Minns ni hur det såg ut? Det är nästan på minuten två år sedan:

03-889.jpg

12-898.jpg

01-887.jpg

Idag är han en liten stor kille, min fina fina första uppfödning:

01-1396.jpg

06-1401.jpg

02-1397.jpg

Ja, Tubbe får vara med på ett hörn eftersom han inte fick något eget födelsedagsinlägg i år och dessutom är bästis med födelsedagsbarnet...

Alltså dom där bebisbilderna kan man ju bara inte glömma! :love: Heeelt underbara! Stort grattis till Kaxe! :banana:

Han ser så vuxen ut jämfört med Balder, hur stor är han? Hur går det med inkörningen? :)

KL

Nu slänger jag mig in i tråden med min ganska nyinköpta Alpha. e. Capriano ue. Briar. En bestämd liten tjej, dock söt som socker! Har än så länge bara varit på lite promenader, longerats och gått som handhäst. Och löshoppat hela 30 cm en gång:P Förhoppningen är att hon ska bli ft-häst när hon blir stor!

img_1963_518d40479606ee5f47d3e136.jpg

img_1967_518d407c9606ee5f80c233b5.jpg

Och en bonusbild från idag när hästarna i förskräckelse insåg att de fått en ny hagkompis. De lugnade ner sig efter ett tag och insåg att det nog bara var ett eksemtäcke som kommit till i flocken.. Klipska djur:P
img_2114_518d40e3ddf2b3204effa702.jpg

Hoppas jag är välkommen in i tråden, ska bli kul att se vad ni hittar på med era småttingar!

Thoora: Då får jag väl säga grattis till dina båda grabbar då :D Vad vuxna de ser ut!

Vimsan: Vad kul att det gick bra! Roligt med bilder :)

Ottisen: Så söt, välkommen :) Känner igen det där med en "ny" hagkompis, Nangijalas mamma fick spel första gången min mammas ponny hade sitt flugtäcke. Det var jaga för att döda vilket är synd för vi skulle vilja prova ett zebrarandigt flugtäcke, men då skulle nog inte ponnyn leva mer än 2s... :meh:

KL
Mamma har hjälpt mig ett par kvällar med skakelträningen och då går genast träningen snabbare framåt! Idag fick Nangijala har selen och skaklarna hängde där de skulle men jag gick och höll ändarna bakom henne medan mamma ledde. Hon bryr sig inte om att skaklarna är där även om hon törnar emot eller måste gå undan när vi svänger och hon går LUGNT. Eller tja, i rask lugn takt, kan man säga så? ;) Vi går en bit innan hon får ta ett par munfulla gräs/en godisbit så hon har insett att det här nog är helt okey, och efteråt får man ju beta lös på gården :D Har fått lära mamma mina och N:s kommandon, som att säga "klar" när det är färdigbetat. Då åker huvudet upp nästan av sig själv, annars kan det bli dragkamp haha. Så mamma har med fått arbeta lite med huvudet ;) Det är ju inte det lättaste att slå ut med handen på rätt sätt så att hästen fattar att det är okey att äta.

Han mäter hela 142 cm, min lilla pygméhäst. Men han är ganska välbyggd ändå, om än tjock.

01-1403.jpg

Gällande inkörningen så känns det mest som att vi står och stampar. Han har i och för sig skött sig jättebra inför allt som jag har presenterat, men det har gått så lång tid mellan gångerna att det inte känts riktigt schysst att ta nästa steg. Så vi tragglar med tömkörning, linor med belastning och nu också lite miljö- och trafikträning. Så här såg det ut idag:

07-1409.jpg

03-1405.jpg

Tack för gratulationen!

Delvis KL

Jag har hängt med lite dåligt i tråden senaste tiden, men jag har intrycket av att det är många som tömkör och förbereder sina 11:or för inkörning. Ovanligt många med tanke på hur blandat med raser det är i tråden - och jag tycker det är så himla KUL! :up:

Klart du är välkommen! Vilket fint uttryck hon har, och vad roligt att du satsar på fälttävlan. Ska bli jättekul att följa!

Tack för gratulationen!

Delvis KL

Jag har hängt med lite dåligt i tråden senaste tiden, men jag har intrycket av att det är många som tömkör och förbereder sina 11:or för inkörning. Ovanligt många med tanke på hur blandat med raser det är i tråden - och jag tycker det är så himla KUL! :up:

Jag tror Balder inspirerat? =)

Mig inspirerade ni ju i alla fall =) Nu har jag ju tänkt köra in lillskrutt ändå, han är ju så rackarns liten liksom. Å andra sidan tänkte jag köra in min 06a när han var liten med (Jag tycker eg alla hästar ska vara både inkörda och inridna, om de inte är helt uppenbart olämpliga att köra in), Men eh.. jo alltså öh. 06an har aldrig ens haft sele på sig... ;P

Men, när jag häromveckan knallade ut och la på skrutt selen - det var efter du lagt ut en bildbomb. Då kände jag att "vi med!" och så att säga fick en spark i häcken =)

Jag tror Balder inspirerat? =)

:o Vad roligt om man kan inspirera fler! Jag har blivit helfrälst i körningen, så det är verkligen jättekul att fler håller på!! :)

Thoora: Han är precis lika fin som vanligt! :love: Han är så klok så han är nog inkörd på nolltid! :) Vad roligt att han är så liten, hihi, då har ju Balder snart vuxit ikapp! ;)

Kl
Balder roade mig imorse. :D Jag gick ner i hagen för att dra ut sista plasten från balen, drog den efter mig på marken och Balder gick efter mig tätt i hasorna och stampade i marken och gjorde "stora-tuffa-malliga-killen-miner" mot den. Så stannade jag till o h han passade på att kliva på den så att den inte kunde fly längre - sen stod han där oavsett hut mycket Jag drog och prasslade med övriga plasten. :D Till slut fick jag flytta på honom och skynda mig att dra undan den för han ville genast fånga den igen. Orädd kille! ;)

Senast ändrad:

Växer så det knakar, så både dragstermodell och lite tunn.
283929_434138100015502_1828621491_n.jpg

Den här bilden är vriden :devil:
931265_434138076682171_615856811_n.jpg

Han börjar få tråkigt mycket hingstnacke =/
252438_434138233348822_619903693_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 393
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar