Sv: 11rnas tråd, del 3
Thoora: Då får jag väl säga grattis till dina båda grabbar då
Vad vuxna de ser ut!
Vimsan: Vad kul att det gick bra! Roligt med bilder
Ottisen: Så söt, välkommen
Känner igen det där med en "ny" hagkompis, Nangijalas mamma fick spel första gången min mammas ponny hade sitt flugtäcke. Det var jaga för att döda vilket är synd för vi skulle vilja prova ett zebrarandigt flugtäcke, men då skulle nog inte ponnyn leva mer än 2s...
KL
Mamma har hjälpt mig ett par kvällar med skakelträningen och då går genast träningen snabbare framåt! Idag fick Nangijala har selen och skaklarna hängde där de skulle men jag gick och höll ändarna bakom henne medan mamma ledde. Hon bryr sig inte om att skaklarna är där även om hon törnar emot eller måste gå undan när vi svänger och hon går LUGNT. Eller tja, i rask lugn takt, kan man säga så?
Vi går en bit innan hon får ta ett par munfulla gräs/en godisbit så hon har insett att det här nog är helt okey, och efteråt får man ju beta lös på gården
Har fått lära mamma mina och N:s kommandon, som att säga "klar" när det är färdigbetat. Då åker huvudet upp nästan av sig själv, annars kan det bli dragkamp haha. Så mamma har med fått arbeta lite med huvudet
Det är ju inte det lättaste att slå ut med handen på rätt sätt så att hästen fattar att det är okey att äta.