11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Ja, en grå, en röd och två bruna (som är rätt olika i nyanserna) är ju kul. Vi får in två till 11or senare i vår och jag tror att de båda är bruna också...

Vad mysigt Zolero har det i solen, jag tror, som många andra att du inte behöver oroa dig för att han vill stå still och sola :)

Oj, såg nu att jag får ta tillbaka att vi ska få fler 11or, det var visst fel...
Dessa fyra räcker ju gott iofs :) :p

Dina tjejer är så fina! Fjärilsviol har ju varit en av mina favoriter sedan start, älskar hennes teckning :love:

Kl
Passade på o ta kameran med mig upp till hästarna när jag var ledig häromdagen o det var soligt o fint väder :). Först stod alla o jäste i solen men sen drog "herr islänning" som var på riktigt bushumör igång min lille huligan så det blev lite actionbilder oxå :D.
Liten bildbomb :p:
IMG_0487.jpg

IMG_0573.jpg

IMG_0545.jpg

IMG_0580.jpg

IMG_0593.jpg

IMG_0594.jpg

Fin kille! Är han hingst fortfarande, ser ut som om han "övar" lite;)

Supercassie: Vilka härliga bilder på fina pållar!!

Charlottee: Fin killen är, men jag tror (o hoppas) som de andra, han tycker nog bara det är sååå skönt i solen (vem gör inte det;) ) :)

kl
Lite bilder från oss i denna tråden med :)

Svårt o fota när pållan kör förbi i 110...

k15b8x.jpg

Uppställd
16jen0n.jpg

Tack tack :), ja han är fortfarande hingst, är tänkt att kulorna ska åka nu innan sommaren :). Än så länge är det enda sättet man märker att han är hingst att han klättrar lite när de busar, annars märks det ingenting (än så länge :p).

Din pålla ser himla läcker ut :love:

Ooh finingen! :laugh:

KL
Balder fick två tänka-dagar och idag körde vi igen. Han fick gå på vänster sida igen och skötte sig kanon! :) Vi var inte ute nåt länge alls, jättepigg farbror som ville springa var lite dålig kombination för dagen. Vi fick till några jättebra svängar så jag är nöjd. :) Imorrn tänkte jag tömköra.

Haha! :D Så duktig är jag inte, kommer ta mycket hjälp sen när det väl ska spännas för. :)

Fast du kan ju skicka hit henne ändå! ;) :angel:

Ja den är fin! :) Men det blev lite konstiga färger på trycket, han ser så gul ut. ;)

Originalet är bättre!

1.jpg

Aah, vilken snygg omslagspojke. Han borde väl kunna försörja hela familjen som modell, tror du inte? ;) Kul att det går så bra med honom!

Haha! :D Kanske det, men hoppas på lite mera actionbilder hädanefter då! ;)

KL
Idag har jag tömkört igen! Det var ett tag sen sist men lillen skötte sig kanonbra! Jag ställde fram några stubbar och två bommar i övningssyfte, först förstod han såklart inte och tyckte jag var helknasig som försökte svänga hit och dit, men på slutet gick det jättebra! Jag hade ställt stubbarna lite väl nära varandra, såhär i efterhand inser jag att jag borde ställt dom med mycket längre avstånd för att göra det enklare för honom, men han redde ut det bra ändå på slutet, jag är mycket nöjd! :) Det var dessutom läskigt att gå nära de övriga "bommarna" och stubbarna som står i snön på sidan, men vi överkom det hindret också. ;)

Jag fick faktiskt med mig sambon ut för att filma lite! :laugh: Så här kommer film!

Två bilder också som en kompis tog, ibland har man tur och får lite dokumentation!

DSC_0032_zps209141e1.jpg

DSC_0060_zps97782b0a.jpg

Inte perfekt på nåt sätt, men ändå en bit på vägen! Imorrn ska jag flytta runt stubbarna lite så att det blir lite enklare och köra på upprepning. :)

Senast ändrad:

Så läcker hon ser ut uppställd! Power!

Maja-Kandi, vad ni är duktiga! Han ser ju ut att riktigt tycka om att jobba.

KL
Idag så fick min åring hänga med som handhäst igen (sist stax innan jul och innan dess i sommras), hon fick gå med "moster" SYria som har funnits i hela Hibas liv.
De gick fin fint, mötte bilar och en cykel, travade och gick över dike - mkt stolt häst
Sen på sista sträckan hem så stod den nya hingsen och skrek när ni kom, Hiba blev lite till sig och bytte tvärt sida på Syria och grimskaftet hamnade under svansen på henne, Syria uppskattar inte alls det, blir stel och börjar backa o Hiba slutar fungera.... mutter
Efter att ha löst ut detta lite snabbt så fanns ingen respons i framåt"dragnings"hjälpen (dra lite i grimskaftet framifrån för att signalera fram) och vi fick bråka massor med en annan häst i andra handen - inte bra, suger tålamod grymt snabbt. Men väl hemma igen så ställde jag iväg ridhästen och ledde runt lilla Hiba tills det landade på plats igen.
Bara att fortsätta köra på så att kommandona sitter kvar i en "pressad situation" igen nästa gång... Tur hon inte går sönder/upp i molekyler när hon är upprörd iaf.

Vad kul att hon fick följa som handhäst! Hästarna brukar verkligen uppskatta det! Det enda jobbiga är ju när de får för sig att gå åt varsitt håll. ;)

KL
Idag fick Balder gå med bredvid stöttingen igen! Han skötte sig JÄTTEBRA hela turen! :laugh: Vi tog en sväng ut i den underbara naturen, först längs skoterspår och sen längs vägen tillbaka. Han tyckte det var superspännande när vi kom ner på en gård där det stod en transport och lite grejer invid vägen. :D I övrigt funkar halterna jättemycket bättre nu, han har slutat snurra runt och stå baklänges när Prinsen stannar, dessutom får jag för mig att han börjat lyssna mer på mig när jag ptrooar eller smackar. Han tog i skaklarna massvis med gånger och brydde sig verkligen inte ett smack! :laugh: Nu känns det som om inkörningen tar stormsteg framåt!

En lite suddig bild från dagen. :)
002-1_zps92fac3c9.jpg

Vi var ute kanske 30 minuter och Balder var jättesvettig när vi kom hem, han har så sjukt tjock och lång päls! Vi skrittade ju bara men han blir ju varm bara han rör sig. :p Han har faktiskt börjat fälla lite på rumpan nu. :)

KL
Bjuder på några busbilder från i förmiddags också. :)

DSC_0015_zpsbc0b16db.jpg

DSC_0036_zps29ebaf61.jpg

Agerar klikudde åt Kaptenen...
DSC_0061_zps075ba145.jpg

DSC_0077_zps0552fc33.jpg

DSC_0079_zpsf675d861.jpg

Han är så fin den lilla fluffisen! :love: Men det är lite roligt hur man kan luras av all päls... Han är faktiskt inte så tjock som han ser ut. :angel:

Maja_Kandi: Så roligt att det går så bra med inkörningen :) längtar själv tills jag ska köra in min till våren.

Just nu gör Nangijala inte så mycket, pysslas om och tömkörs/promeneras i skogen någon gång i veckan. Sedan får hon även hänga med ut i skogen när jag rider ett par gånger i veckan. Först en bit som handhäst innan hon får gå med lös. Hon varvar mellan att busa runt och att tugga på allt ätbart hon kan hitta :) Hon får ha en rosa reflexgrimma då, så när hon ser mig kommer med den är hon kvick med att ställa sig vid grinden ;)

Jag kan inte se filmerna? :o Men kul att det går bra för dig!

Exotizc: Vad härligt för henne att kunna springa med lös! Här måste jag alltid rida längs en väg så kan inte släppa handhästen... I förra stallet hade vi perfekta ridvägar inne i skogen så där fick unghästarna springa lösa. :) Kul att du också ska köra in din pålle! :laugh:

KL
Idag tömkörde jag Balder igen! Han var JÄTTEDUKTIG! Nu satt verkligen allt, från början till slut! Han gjorde perfekta halter och igångsättningar och gick jättebra slalom mellan stubbarna! :laugh: Vi gick två varv runt banan på lägdan, första gången vi gick slalom missade han ena stubben men det var helt och hållet mitt fel, jag började svänga för sent, han följde tömmen jättebra men hann helt enkelt inte runt. Andra varvet var jag snabbare och han gick helt perfekt i varje sväng! :banana:

Totalt höll vi på i tio minuter från dörr till dörr, han var så duktig min plutt! :love: Att han sen vägrade stå stilla på gången, nafsade efter mig på jakt efter morot och välte ut vattenhinken så det forsade överallt gjorde inte så mycket. :angel: Det märks att han är hemmastadd nu, han ska testa gränserna och det med råge. ;)

Nu känner vi oss klara för att ta inkörningen ett steg längre! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
899
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 393
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar