Sv: 11rnas tråd, del 3
Åh så fin! Jag tycker de är jättefina när de är ju GRÅ, sen när de är vita (eller snarare gula
) är det inte lika roligt längre...
KL
Idag fick Balder en till promenad, den här gången med sele på sig!
Vi hade lite brottningsmatch i stallet när matte ville kratsa hovarna. Den här gången var det frambenen han skulle kolla om han fick ha ifred. Han provade det mesta, reste sig och hoppade omkring på två ben, ryckte och försökte stampa ner foten, när inget hjälpte blev han lite förvirrad och stod och slickade sig runt munnen en stund. Knaspojken.
Bakbenen gick däremot som en dans idag! Lite svårt att stå stilla, han förstår inte riktigt det där med kedjorna än, men det kommer.
Borstade och kliade en stund och sen hämtade jag selen. Han fick nosa lite och sen lade jag bara på den, han spände sig inte ens, bara tittade bakåt. Fick reglera den ganska ordentligt, den är ganska mycket för stor, men jag tror nog den kommer passa senare!
Sen knallade vi på promenix! Vovvarna var med och det var ju lite spännande att ha dom springandes på sidan. Vi gick ut till brevlådan och hämtade posten. Han stod och kikade väldigt nyfiket på omgivningarna och stoppade ner näsan i brevlådan och flappade med locket.
Så särskilt skraj är han ju inte! Hela promenaden hade han ett sånt härligt driv i steget och ville bara gå fortare, helst ett steg före mig. Duktiga killen!
Hemma igen gick vi in i stallet och tog av selen och borstade lite mer. Sen fick han gå ut i hagen igen. Och han stod aaalldeles stilla på gången!
Bjuder på två bilder också! Inte lätt att fota social fluffis.
Fick förresten hem försäkringspapper idag, det är ju rent LÖJLIGT vad mycket dyrare det är att försäkra halvblod.
Jag kan försäkra sex nordisar för samma årspremie som halvblodet...