Sv: 11rnas tråd, del 3
Intressant med höjden på era, nu har jag ju inget att jämföra med längre
men det vore kul att mäta Balder nån dag så man vet!
KL
Idag fick lillen komma in på gången för första gången! Han var lite osäker på hur man skulle stå i kedjorna men fattade snabbt och stod snällt.
Jag borstade hela hästen inkl huvudet, sprayade på man och svans och borstade ur ordentligt och allt gick jättebra! Han är så cool! Sen skulle jag prova kratsa hovarna vilket han inte riktigt höll med om.
Han lyfte snällt men skulle snabbt rycka åt sig dom igen. Men jag bara höll kvar tills hans slutat rycka och släppte ner försiktigt. Första bakfoten jag provade lyckades han rycka åt sig kanske tre gånger innan jag kom på hur jag skulle hålla emot, han ryckte så mycket uppåt och fast han är så liten fick han över foten över min höft, så jag fick ställa mig lite knepigt för att kunna hålla i, men när han kände att det inte gick så stod han snällt! Fötterna på andra sidan gick som en dans, tur dom är snabblärda!
Sen gick vi på promenad!
Han följer så himla snällt och är verkligen tillitsfull. Vi kikade på en bil som stod stilla vilket var lite läskigt, sen gick vi förbi hö och traktor och transport och sen vidare ner längs infarten och ut till vägen (infarten är 300 m lång). Där stod vi och kikade en stund och vände sen tillbaka. Hela vägen hade han egen motor och gick med spetsade öron och härlig energi! Ville gärna gå huvudet före mig så det var verkligen inte svårt att gå rätt placerad vid bogen!
När vi vände fick han ännu mer fart och ville helst trava, fortfarande med spetsade öron och jätteglatt uttryck! Så kom svärfar körandes med ovan nämnda bil, då trodde jag nog att han skulle bli lite orolig eftersom det varit lite läskigt när den stått stilla, men Balder bara knallade vidare som ingenting, tog kanske ut i kanten lite mer bara, men hela tiden spetsade öron och glada energiska kliv!
Sen kom sambon och hundarna och mötte oss vilket gav ännu mer energiboost och han ville helst springa efter vovvarna. Jag fick faktiskt hålla emot honom lite för att hänga med.
Väl hemma fick han gå ut i hagen igen, duktiga fluffisen!
Han är så HÄRLIG! Jag är redan jätteförtjust i honom! Sån härlig personlighet och alltid glad och positiv, wonderful!