Sv: 11rnas tråd, del 3
Ja, det känns fel att lägga ut roligheter här nu, men när jag var sådär allmänt jätteledsen för Koronn gjorde det mig ändå lite gladare att få läsa om andras lycka, så jag hoppas att du inte tar illa upp Charlotte.
KL
Balder fick gå bredvid vagnen idag! Trygga farbror visade hur man gjorde, och shit så snäll han var! Jag var lite orolig att han skulle sura sig mot ynglingen men han gick med spetsade öron hela tiden och var en riktig guldklimp! Jag körde några varv på banan först så grabbarna fick kika från hagen. Balder stod stilla och bara glodde, intresserad men totalt orädd - det märks att han sett liknande förut!
Så när jag sprungit av farbror lite hämtade sambon Balder. Han tog över tömmarna och gick med farbror medan jag ledde lillen bakom rockarden, han tyckte det var lattjo och skulle springa förbi, så ledde honom bredvid vilket var lite konstigt sa han men inget märkvärdigt. Så vi kopplade på honom på vagnen/farbror också hoppade jag upp i vagnen. Konstigt nog var det inte alls lika konstigt när jag satt i och pratade med honom som när där var tomt. Han kikade lite på mig och efter det gick han väldigt mycket bättre bredvid!
Efter ett varv släppte sambon och filmade oss ett varv:
FILMEN hittar ni här!
Han är inte ett dugg rädd för att få skalmarna i sidan, han går snarare och trycker emot dom även fast han mycket väl kan gå en bit ifrån.
Efter nästan hela varvet blev han himla självsäker och började muppa sig mot farbror och försökte trava och bet Prinsen i manen och hade sig (det syns på filmen). Tur farbror har tålamod när han vill.
Vi kör på lite upprepning till veckan, har tänkt komma igång med tömkörning också!