Sv: 11-orna
Idag är jag stolt över liten skit!
Hästarna fick flytta över till vinterhagen, och även fast det bara är typ fem meter mellan öppningarna så är det lite skrot i vägen så jag ledde dem runt. Satte på dem alla tre grimmorna först, och tänk att liten gjorde inte en enda ansats till att springa iväg eller rycka bort huvet eller nånting!
Övningarna inomhus i boxen har helt klart givit resultat!
Tog brorsan först som så snällt traskade med. Sen mamma och liten, mammsen är som vanligt överladdad så fort det gäller att gå på promenad nånstans, om det så är fem kilometer eller som i detta fall, fem meter...
Så hon drog i ena armen och liten stod fastvuxen och funderade i andra änden. Jag blev riktigt arg på min mamma häst som var en riktig åsna, så till slut skärpte hon sig och väntade på fölis. Gjorde lite dra-å-släpp övningar och tillslut trillade poletten ner och han följde efter så fint så!
Ut i nya hagen och kika runt lite. Jag gick in och började mocka och hörde sen ett hejdundrans dånande i backen, sprang ut och kollade (det lät som om en hel skock med kossor kommit ångande!) och där sprang bröderna och busade så in i nordens! Upp till skogen, ner från skogen, runt mamma, upp till skogen... Full rulle!
När de lugnat ner sig gick jag ut i hagen och plockade av dem grimmorna, och han var precis lika duktig då! Han fick en liten morotsbit som han spottade ut direkt, han ville hellre ha gos-å-kli!