Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

*kl*

Min "lilla" ligist roar sig med att plocka av grimman på minishettisen varje dag och jag kunde inte hitta den häromdagen men igår så stod han så här och såg vääääldigt skyldig ut..

Måste säga att hans färg fashinerar mig den är så himla fin och det ser ut som om någon sprayat honom med guldskimmer i det brunröda. Det syns inte så tydligt på bild här tyvärr.

303552_10150278433033443_746368442_7786105_7658280_n.jpg

*kl*

Lite nya bilder på Chille som nu har hunnit bli 9 veckor. Supertrevlig och snäll att ha att göra med i alla lägen. Han är van vid grimma men jag leder honom inte i den så vi får se hur det kommer att gå med det när vi väl ska börja träna. Han är nu ungefär 127cm i mankhöjd.

Chill Out HW (e: Chirlon-Napoleon)
Chille3.jpg

chille4.jpg

Chille2.jpg

Chille1.jpg

Chille.jpg

Låter som en helt underbar färg! :laugh:

Du kommer ju spara pengar också, där kommer ju ingen pälsglans, glitterspray eller liknade att behövas när pålle ska "sminkas upp" för tävling! ;)

På tal om busungar så hade min fölunge idag när han åkte transport roat sig med att gnaga små hål i bomskyddet på frambommen! :D
Såg ut som om typ en hamster eller något varit där och gnagt! Sambon såg när han gnagde, annars hade vi säkert inte kommit på hur de små hålen kommit dit! :D

Man måste ju se sig om i världen ju! Det finns ju ett liv utanför hagen! :angel:

Vad tyckte mamma häst om det? Min fölunge hade tagit sig ur hagen för ett par veckor sedan och blivit fast i en annan liten hage. Där knallade han runt och gnydde lite och blev jätteglad när vi tvåbenta kom och hämtade honom. I allafall så stod mamma häst lugnt och käkade hö ur höhäcken vid lösdriften, typ några hundra meter bort och bakom en skogsdunge! :grin:
Och när vi kom gående med ungen och ropade på henne bara vände hon på huvudet typ "jaha?!", sedan fortsatte hon äta hö! :D
Det är alltså samma sto som helst vallade bort sitt föl från både andra hästar och folk och alltid hade honom framför sig de första två veckorna... :angel:

Haha mitt sto verkade helt obekymrad, hon tar allt med en väldig ro, vilket gång på gång gör att matte tappar hakan! Det trodde jag aldrig om henne! Visar bara ännu mer på att hennes nervositet är miljöbetingat! han var oxå totalt obekymrad :p

Igår fick han stå uppbunden medan jag mockade igen. Han står som ett ljus! Bryr sig inte alls om att han sitter fast! :love:

Vad kul med en till Lambounge! Känner mig lite ensam;)

Vad har din för färg och tecken? De två jag känner till som fötts i år har bara haft en liten stjärn, min har också en vit överläpp och en uppåtrinnande kota på ena fram. De brukar vara brokigare än så.

Tack. Hon är fux med ganska stor bläs och två vita strumpor :) önskar jag förstod hur man lägger in bilder så kunde du sett henne. Hennes mamma är brunskimmel så vet inte var fux färgen kommer från. Hon heter Austin Healey, men kallas Healey :)

Healey är föresten expert på att rymma :cool: hennes mamma bryr sig knappt längre. Men nu har vi fått ordning på strömen så nu har det inte hänt på ett tag :)

Så det var din unge som snodde de vita tecknena;)
Lambos farfarsmor var fux och han har lämnat en hel del fuxar.

Bilder lägger du in genom att klicka på tredje ikonen från höger ovanför svarsrutan, gul med berg och sol. Det står infoga bild om du lägger markören över. I rutan som kommer upp lägger du in adressen till sidan där bilden finns uppladdad. Det går inte att lägga in bilder direkt från hårddisken utan de måste ligga upplagda på ett webalbum.

Vilken fin kille du har!!

kl.
Lilleman även kallad ligisten:D har pucklat på morsan TVÅ gånger nu, hittade henne med svullet ögonlock igen:grin:

Liten bildbomb på 5 ½ månad Zolero

298254_10150273315041344_563156343_7857491_5448133_n.jpg

liten röd ferrari wrooooooooooommmm
298254_10150273315036344_563156343_7857490_2168674_n.jpg

ligisten:devil::o:o
298254_10150273315031344_563156343_7857489_1972590_n.jpg

Han får en härlig färg i solen!
314285_10150268300331344_563156343_7811594_8252744_n.jpg

Ja jag vet, vi har tyvärr bara ett hingstföl till detta år och de vill inte släppa ihop stona. Inte mycket jag kan göra tyvärr:( har försökt.
Men ungarna ska få gå tillsammans när dom avvänjs från mamma.. inte optimalt men alltid något:)

Har samma problem. Min hingstunge behöver verkligen en kompis, men stallägaren vill inte ta in ett sto och föl till, och flyttar jag mina blir jag av med boxplatsen :crazy: Känns väldigt frustrerande... Släpper jag in min häst eller "lekfarbrorn", så låter inte mamma-häst dem komma nära. Hon är väldigt hög i rang och det känns som det stärker hans "kaxighet" istälelt för tvärtom när hon inte låter honom bli tillsagd av andra hästar... Jag gillar inte läget...

Uppfödaren till mitt sto var och hälsade på igår. Hon tyckte CC va jättefin:) Nu är hon helt eld och lågor och kastade sig huvudstupa in i hingstletandet :D Inte blev jag något klokare för det, snarare mer förvirrad. Men det är alltid kul att diskutera hingst! Hon började med att tycka att jag skulle försöka få semin av Irco Mena (går det ens längre?), för att sedan såga honom helt, övergå till Lux Z men gillade inte hans kotor bak, och tillsut gav hon upp halvbloden och tyckte jag skulle lägga galopphäst på henne, men inga svenska hingstar var bra nog på den fronten, så då tyckte hon jag skulle skicka tillbaka henne till Irland för att få henne betäckt :p Haha!

Jag får låta alla hennes kloka ord sjunka in, sortera i mitt huvud och hämta andan lite, sen ger jag mig ut på hingstjakt igen :D

Förresten, mätte min gangster igår, han mäter 129cm över havet! Är inte det stort? Han är ju inte ens 3 mån än?? Jag som trodde han skulle bli liten när jag valde en så liten hingst... Det är kanske som jag misstänkt från början, att Z förvärvar storlek. Alla hästar i hennes släkt är stoooora, vilket var en stor anledning till att jag valde en mindre hingst (Algot=161cm, Z=169cm), spec med tanke på att hon som tingat honom är max 165cm lång...

Ja det är frusterande, speciellt hingstungar som har ett stort behov av att få leka.

Jag tycker du ska testa en gångartshingst på henne!;)

Ja jag är ju väldigt sugen på att göra det!:) Är kul att fler tycker det kan vara idé! Men vet inte riktigt vilken :p Har ni idéer så är det bara att bomba mig :D

Jag har precis samma problem. Min hingstunge behöver någon att leka med för just nu terroriserar han vår minishettis väldigt mycket (har dock aldrig haft minishettisen i så bra trimm :D men det är synd om honom för han får aldrig vara ifred.) Hans mamma är ingen lektant och han lyckas inte få igång henne. Min andra häst är väldigt tålmodig med terroristen men leka näe.. och han flyttar ju snart så då blir trycket ännu hårdare på minisen.

Phu låt detta året gå fort så jag kan kasterar honom asp för som jag sagt innan så är han väldigt mycket hingst :crazy:

Den nyblivna fyramånadersungen här börjar krypa över 135, han har ju käkat en del av mammans foder men nu får man ta
ut honom ur boxen när hon får mat för man kan nästan se hur han växer bara man tittar på honom.

Hur stora brukar de vara?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 241
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Hjälp