Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Har lite panik...

I morgon så jäklar :devil:

Men skrattade lite när du skrev knä mot bringan, han är stoooor min lille grabb och jag är liten:D Men jag kan väl iaf sätta höften mot bringan på bråkstaken!

Får nästan utlova bild på föl + grimma i morgon, så ger jag inte mig.

Sv: 11-orna

Oroa dig inte för ögonen - nästan alla fuxar föds med rosa-bruna eyeliners, det går bort efter ett par dagar (så brukar jag skilja fuxar från skimmel född fux, för skimlarna är alltid med mörka eyeliners), jag skulle gissa att hon har rosa rumpa också.

Jag tycker hon är jättefin ! Kul med ett Maginiföl !

Joo, och Briar har dessutom samma höga strumpor som hon har, fast han har två bak, lite kul ;)

Cirkus: Ja, en kompis berättade det idag, och dom ser redan nu lite mörkare ut, tack o lov :laugh:

Hon står mkt finare på benen nu, det ser inte alls så illa ut som det gjorde när jag först såg henne. Hon är dessutom väldigt pigg, hon springer runt, runt i boxen så mamma häst blir alldeles yr :D
Hon fick vara ute en stund i hagen idag, vilket var väldigt uppskattat! Fia stod i hagen bredvid och tyckte att det var väldigt spännande, hon kunde inte sluta titta på Wanya

Du trodde ju bergsäkert att min fölunge skulle bli fux just pga att han var rosa i rumpan och runt ögonen. Och jag är så glad du hade rätt, han är fortfarande fux, inte ett vitt strå! :laugh:

Han är nu svart runt ögonen och i rumpan, men när han nu tappar den ljusa fuxfärgen så verkar han bli ännu mörkare fux! Ser faktiskt ut att bli åt svettfuxhållet! :laugh:

Grattis till din fina unge....

Jag håller bara tummarna för att min överlever det han har råkat ut för senaste veckan... Tyvärr är det allt jag kan säga än så länge. Kan inte riskera att det slår tillbaka på mig innan karusellen har lugnat sig!

Har ett föl efter Ludwigs Champion - Okeanos. En riktig busunge e hon.
Hon tänkte sig iaf att natten inte var en bra tid att födas på så klockan 18:10 den 9 maj föddes hon. helt lagom tid enligt mig :laugh:
Mamman är fyra år och är alltså efter Okeanos :)

Vet inte riktigt än hur man får in bilder men men. :confused:

annars finns hon länk borttagen av moderatoroLilla Lucky Girl eller mini plutt som hon brukar kallas ;)

(Hade ett helsyskon (fött 2008) till mamman men tyvärr behövde vi avliva henne när hon var en månad (dessutom var det min födelsedag) har en två-åring som nog ska betäckas med Okeanos nästa år hoppas hoppas :p )

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Har lite panik...

Ta nackstycket om halsen först så att du håller ett stadigt tag om remmen över nacken med höger hand stå vid bogen rumpan i en hörna och så trycker du in bogen mot väggen med din höft sen flyttar du bara höger handen lite snabbt framåt så att du fiskar in näsan i nosdelen utan att släppa nackstycket med vänster handen, på det viset hinner han inte reagera på att näsan hamnar i grimman om du gör det kvick och smidigt, säkerligen kommer han att göra ett utbrytningsförsök framåt eller bakåt när han inser att grimman kommit på om näsan då gäller det att hålla kvar i båda delarna om du inte hunnit knäppa.

Min fux var rosa runt ögon och rumpa och sedan svart, idag är han en härlig svettfux under fölpälsen:d Hoppas han får behålla denna färg.

228979_10150243586336344_563156343_7569385_2250032_n.jpg

Hoppas din förblir fux, så ball med allt det vita!

Härlig färg! :love:

Gazque: Usch, låter inte kul alls... Håller tummarna för dig!

KL
Har jobbat som ett monster nu senaste tiden, klev av ett 38 timmar långt pass igår kväll och kliver på ett 47 timmars imorrn bitti... :cool: Så jag är, hmm, trött!? Har som inte haft så mycket tid över för mina fyrbenta vänner, men de går på bete och har det så bra så!
Hälsade på idag, och var bara tvungen att prova grimpåtagning efter allt som skrivits här. Han har ju gått på bete flera veckor utan mer hantering än pussar och kliande på rumpan, och har inte haft grimma på sig sen han var nån vecka gammal, men han backade inte ett enda steg när den nu kom fram! :D
Den var ju som väntat ett par nummer för liten, han hade visst vuxit de här veckorna... :angel: Så den gick inte ens över mulen första försöket, andra försöket gick den inte över öronen, tredje försöket gick det dock bra! Han stod helt stilla hela tiden och bara tittade sig omrking medan matte fixade! :D

Han hade den på sig nån minut medan jag fixade bildbevis, sen plockade jag av den igen. Hann inte mer än vända mig om för att gå in med grimman igen förrän min syster skrek till, då har Koronn klivit fram till höhäcken (egenbyggd i trä), klivit IN I den med frambenen och försökte precis få med sig bakbenen genom när jag vände mig ditåt... Han blev ju såklart jätterädd när han inte riktigt fick plats - tog sats och hoppade genom ett hål på andra sidan och slängde sig ut, fick återigen inte riktigt med sig bakkärran utan välte hela häcken så att den snurrade ett halvt varv och landade uppochner - han hann just så precis undan, den skulle garanterat ha knäckt ryggen på honom om han inte flyttat på sig... :crazy:
Direkt efter såg han väldigt chockad ut och drog sig undan med mamma (som försökte attackera höhäcken...), och haltade ORDENTLIGT på en bakbanet! :cry: Behöver jag säga att jag blev rädd!?
Han haltade dock bara ett par steg innan han såg okej ut igen. Klämde igenom hela honom och han klarade sig undan med ett pyttelitet skrapsår samt blotta förskräckelsen, turhästen - phu! Efter det tog han låååååånga omvägar runt höhäcken!
Hade kunnat sluta riktigt illa...

Lite bilder på honom kommer i ett nytt inlägg! :)

Lite bilder då. :)

Bildbevis på grimman!
32604514.jpg

32604518.jpg

Koronn och kompisen Florence bredvid den beryktade höhäcken, innan den blev beryktad...
32604519.jpg

Koronn efter att jag kollat igenom honom, syrran ledde runt mamma häst så att han skulle röra lite på sig. TUR att han verkar okej!
32604520.jpg

Sen hade vi pusskalas! :D
32604521.jpg

Nu blir det som sagt världens jobbpass igen så jag får be syrran ha lite extra koll på honom...

En bild på kompisen, Florence Night e. Cabachon - Irco Marco med sitt jättemysiga sår på hasen...
32604522.jpg

De är för jävliga när de börjar bli modiga! Igår mockade jag med Z och CC inne, har gjort det förut, sätter bar skottkärran i dörren så går det bra, men igår skulle CC tydligen försöka klättra ÖVER kärran. Gick sådär :cool:

Ingen skada skedd dock... Jäkla huligan-barn!
Måste köpa ny grimma till busen, har bestämt mig för en länk borttagen av moderator från H**ks.

Hoppas bara att den inte blir för stor, såg rätt lagom ut i affären. Tänkte att den kan användas på fölvisning oxå, kanske med ett länk borttagen av moderatori ponny-storlek om inte fölis huvud är för litet :p

Senast ändrad av en moderator:

Men eller hur! Jag har faktiskt aldrig ens tänkt tanken att de skulle kunna ta sig in i den där... :crazy: Tur att det gick bra!

En sån där grimma har jag sen förut, den har suttit bra på mina tidigare fölisar, hade den på fölvisningen 08. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 272
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka