Sv: 11-orna
Härlig färg!
Gazque: Usch, låter inte kul alls... Håller tummarna för dig!
KL
Har jobbat som ett monster nu senaste tiden, klev av ett 38 timmar långt pass igår kväll och kliver på ett 47 timmars imorrn bitti...
Så jag är, hmm, trött!? Har som inte haft så mycket tid över för mina fyrbenta vänner, men de går på bete och har det så bra så!
Hälsade på idag, och var bara tvungen att prova grimpåtagning efter allt som skrivits här. Han har ju gått på bete flera veckor utan mer hantering än pussar och kliande på rumpan, och har inte haft grimma på sig sen han var nån vecka gammal, men han backade inte ett enda steg när den nu kom fram!
Den var ju som väntat ett par nummer för liten, han hade visst vuxit de här veckorna...
Så den gick inte ens över mulen första försöket, andra försöket gick den inte över öronen, tredje försöket gick det dock bra! Han stod helt stilla hela tiden och bara tittade sig omrking medan matte fixade!
Han hade den på sig nån minut medan jag fixade bildbevis, sen plockade jag av den igen. Hann inte mer än vända mig om för att gå in med grimman igen förrän min syster skrek till, då har Koronn klivit fram till höhäcken (egenbyggd i trä), klivit IN I den med frambenen och försökte precis få med sig bakbenen genom när jag vände mig ditåt... Han blev ju såklart jätterädd när han inte riktigt fick plats - tog sats och hoppade genom ett hål på andra sidan och slängde sig ut, fick återigen inte riktigt med sig bakkärran utan välte hela häcken så att den snurrade ett halvt varv och landade uppochner - han hann just så precis undan, den skulle garanterat ha knäckt ryggen på honom om han inte flyttat på sig...
Direkt efter såg han väldigt chockad ut och drog sig undan med mamma (som försökte attackera höhäcken...), och haltade ORDENTLIGT på en bakbanet!
Behöver jag säga att jag blev rädd!?
Han haltade dock bara ett par steg innan han såg okej ut igen. Klämde igenom hela honom och han klarade sig undan med ett pyttelitet skrapsår samt blotta förskräckelsen, turhästen - phu! Efter det tog han låååååånga omvägar runt höhäcken!
Hade kunnat sluta riktigt illa...
Lite bilder på honom kommer i ett nytt inlägg!