Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Hejsan allesammans!! GUD va tiden går fort Mina små e snart 1 månad gammla å dom e åååååå sociala å goa =) Kan inte hitta några minus med dom alls :love:

Masaii Marah M - född 16 maj 2011
32476143.jpg

San Camiro M - Född 14 maj 2011
32476154.jpg

de jag tänkte fråga är..

Jag har ju 2 ston som har föl vid sidan bägge går på samma bete (kraftigt bete) Den ena e helt okej i hullet å den andra (Marahs mamma) e också ok i hullet men Hon har tappat all överlinje helt efter hon fölade. Hon e rund å fin över revbenen mm men har tappat över ryggen å rumpan.. vad ska jag göra? Dom får även 3 kg analyserat hö med bra värden (bara för att ;)) sen får dom lite havre med mineralerna å så..

nått tips vad man kan ge?? Lucern funderar jag på.. vad säger ni?

Hon ser ju jättefin ut - väl valuta för kosingen!

Vad var det nu - 3 dagar, 3 månader och 3 år - det är de intervallerna man ska kolla på avkommorna. Å blunda eller nåt däremellan. ;)

Åh vilka supersöta ljuvliga fölisar! Till ditt sto som tunnat ur hade jag nog gett soja el potatisprotein för att få tillbaka överllinjen:).

Åh vilka supersöta ljuvliga fölisar! Till ditt sto som tunnat ur hade jag nog gett soja el potatisprotein för att få tillbaka överllinjen:).

Tack så mkt =)

Hon får 1 dl soja nu.. vet ej hur mkt jag vågar ge henne för man ska ju inte ge för mkt.. tips någon?

En dl är typ ingenting. Du kan ge 100gr/100kgs kroppsvikt per fodringstillfälle. Är bara att fodra på:).

Vilken sötnos... Henne måste du va nöjd med förstår jag...:)

Här kommer lite nya bilder på lille Felton. Jag blir bara mer nöjd för varje dag. Han är pigg, social, nyfiken och rör sig mkt trevligt..:love::love: Han överträffar verkligen alla mina förväntningar!

DSC00408.JPG

DSC00424.JPG

DSC00409.JPG

DSC00426.JPG

Ja tydligen har han mer koll än mig på internationella träningsmetoder i dressyr! :D
Kan säga att det blev inte värst många bra bilder den dagen pga bromsar och andra insekter! :crazy:
Får nog vänta på en blåsig dag i stället, då är det inte så mycket insektsplåga.

Fö så är hans mamma rejält sönderbiten av insekter nu! Hon har så länge jag haft henne inte gått ute dygnet runt, så jag har inte haft det problemet förut. Jag är orolig att hon ska börja vanka och vandra så mycket på betet att hon inte håller hullet!

100mg är nog ingenting, men en dl är ungefär 60g.

Så väger hästen 500 kg så kan du ge den 500g soja per fodringstillfälle, 480g motsvarar då 8 dl.

kl

Hej allihopa! Äntligen får jag vara med i tråden! 11/6 födde min tant en liten hingstunge:D

img_0020_152429129.jpg

Börjar direkt med att be om råd:)

Stoet sprack ca 2cm vid fölningen, vet tyckte inte vi skulle göra ngt, nu har hon börjat vara, vad göra? Bara tvätta?

Senast ändrad:

Min dam sprack lite förra året och veterinären tyckte inte heller att man skulle göra ngt så jag tvättade bara och höll det rent, och då läkte det mkt bra. Använde väldigt lite lactacyd när det var väldigt "smutsigt" annars var det bara vatten.

Nu är Imbra (50) e Belamour - Flamingo - Ralme Z drygt 1 månad lägger in en bild på henne. Hon är dock lite trött på denna bild, varmt och mycket insekter.
IMG_4129.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 271
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka