Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

I det första inlägget syns bilderna men inte i det andra.. Så leta lite högre upp på sidan.:)

Sassiball och Fiorano:
Tack! Ja, han är riktigt fin.. Är väldigt nöjd med honom och idag har han varit lite mer vågad i hagen (tyvärr var inte kameran med då..:( ) och det är mkt rörelse i den lilla kroppen... :love:

Jag har inte heller något emot fuxar, min förra häst var fux, en underbar kompis! :love:
Och jag tycker tveklöst att fux är vackraste färgen! :laugh:
Även om jag sett fler än en knepig fuxmärr! ;) Dock hade jag för flera år sedan en helt okomplicerad och trevlig fuxmärr.

Lite kul att Eklunda presenterade Sir Oldenburg som någon som inte kunde ge fuxavkommor när Cartier tydligen ger många sådana! :D

Vad glad jag blir att du tycker han är fin! :laugh:
Han var ju så liten när han föddes, han har växt till sig rejält!
Om jag säljer honom kommer det bli ofantligt svårt att sälja honom! :cry:

Senast ändrad:

Om man bestämt sig att sälja från början får man inte släppa in de små rara liven i hjärtat. Det är mycket lättare sagt än gjort, jag vet för jag sålde mina två första för att de var hingstar och inte de ston jag ville ha.

Givetvis har de fortfarande en plats i mitt hjärta och jag blir så glad och stolt över dem när jag hör att det går bra för dem!

Själv hade jag tvärtom problem när det första efterlängtade stofölet kom, jag hade blivit van att hålla lite distans till fölen så det tog ett tag innan hon hamnade i hjärtat.

*kl*

Inatt 23,55 föddes ett litet stoföl som är miiin :love:
Hon är såå fin! Hon är e. Florencio U. Vermouthrixa (56) - Vermouth

Är på jobbet nu så jag kan inte ge er några bilder, men det kommer sedan!
Ska flyga ner till skåne imorgon och har laddat kamera! :D

//Kram Magda

Lite kul att Eklunda presenterade Sir Oldenburg som någon som inte kunde ge fuxavkommor när Cartier tydligen ger många sådana! :D

Kanske är det dressyrryttarna som skräds fuxfärgen mest? För att den är för vanlig bland gångartshästarna? Fast i så fall kanske det vänder snart för de senaste dressyrtävlingarna jag varit på har det varit väldigt mycket svarta/mörka hästar inne på banan.:laugh:

I onsdags morse kom det tredje och sista fölet på stallet för i år, även det en hingst. Nu har vi således tre killar som ska kampera ihop tills det är dags för "vuxen-liv". Riktigt roligt!

Den äldsta e Bocelli är nu 2 månader och väldigt självständig och kaxig! Han går allt som oftast med mitt sto & föl. Min e Sir Oldenburg är 1,5 månad och en nallebjörn. Han är störst till storleken av fölen men hårt hållen av mamma och således en riktig mamma-gris! Han var ju till en början lite för tuff men är nu väldigt snäll. Minstingen är också e Bocelli. Han var snabbast upp på fötter av de tre och är pigg och glad. Han är också betydligt mindre än de andra två när de föddes (trots störst mamma).

De två äldsta har börjat tappa fölpäls. Båda är svarta på benen, men medan nr 1 är chokladbrun runt ögon och mule är all päls som kommer fram på min väldigt mörk/svart. De har också börjat leka ganska hårdhänt med varandra.

*kl*

Inatt kl 02:45 kom ett efterlängtat hingstföl till världen. Han har fått namnet Mortimer och har Maserati som pappa. Jag har även Maseratis moster Mercy of Gobina i min ägo, så den här fölisen är extra kul:love::love: Mamma Gladys Night C e Bayron- Chirlon är som vanligt en klippa:love: Här bröts fuxtrenden i år - vi har fått 4 st. fuxföl på rad trots enbart bruna eller mörkbruna föräldrar - kan det vara något slags rekord månne??? :D

Mortimer är den första ungen hos oss som visat gångarten TRAV den allra första dagen - så en dressyrpojke är han allt;)

Bildbomb från första gången utomhus:

IMG_2859.jpg

IMG_2861.jpg

IMG_2858.jpg

:love:
IMG_2862.jpg

Ja nog är det svårt att hålla distans allt! :(
Som tur är så hade jag innan fölet ens var fött bestämt att efter avvänjningen ska fölet, oavsett kön gå kvar på stuteriet på lösdriften (4 mil bort) och stoet tar jag hem igen.
Så jag "slipper" i allafall ha fölungen nära om det blir försäljning.

Så jag får göra som dig, se fram emot och vara stolt över avkomman om han lyckas i livet! :laugh:

Tack! Hans syster e Roosevelt hade lika mycket skägg förra året så det måste komma från mamma Gladys;)

Nu är ju mina ganska gamla i jämförelse.

Fia (Fairbanks - Landadel) är snart 4 månader och är en riktig dam:

ostergarden

ostergarden

Lilla Molle (Monte Bellini - Orlando) är 2 månader:

ostergarden

ostergarden

Piff & Puff

ostergarden

Jag är verkligen supernöjd med årets föl!

KL

Var idag för att hälsa på stoet hos hingsten (hade vägarna förbi sas). Den lite blyga fölungen jag lämnade för 1½ vecka sedan har ni hunnit bli "världsvan" ;) och till och med lite kaxig.
När jag gick in för att pyssla lite med mamman så kom föling fram med öronen backåt och var inte sån för att bara skrämma mig lite för att hon var feg. Jag blåste lite på henne och började puffa henne lit epå bringan och öronen fortfarande bakåt. Puttade bort henne och gick "runt" för att klappa på henne istället och då åkte dem fram och skulle klia tillbaka på mig :D Söt nöt!
Skönt den blitt lite kaxigare.
På bilden är hon 2 dar ifrån en månads ålder.
32475216.jpg

Vilken fiining! Vilka långa ben! Vad härligt.

Å så är jag såå nyfiken... :angel:

Maja Kandi @ Mul kommer - jag har hojtat på henne. (Hon har varit busy bl a varit på klinik - hovböld - , inte med fölet. Har gått bra.)

Anser man att de benen är långa fortfarande?
Lite hispig är jag nog men tycker det ser ut som att hon börjar bli lite tax :crazy:
bifogar en till...
32475808.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 271
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka